אא

טעמנו והתמכרנו: זו אחת מהמנות הכי מטריפות בארץ

החבר'ה של ״קונה״ בחיפה יודעים מה הם עושים, כי המבורגר הדג שלהם הוא אחת המנות הכי מעניינות שתאכלו. האמת? מצאתי בביסטרו האינטימי החיפאי המגניב הזה מנה כל כך טעימה ששווה לעלות רק בשבילה לחיפה

איזה ביס מטורף. צילום יעל יחזקאלי איזה ביס מטורף. צילום יעל יחזקאלי

אין חיפאי (או כאלו שאוהבים לבלות בחיפה) שלא מכירים את ברדא, אחד הבייקרי הטובים שיש בעיר וכזה שיודע לייצר מנות ומאפים שעומדים בשבילם בתור כבר לא מעט שנים.
ככל שהתור התארך והדרישה לעוד ועוד מנות מעניינות גדלה, התחילו בברדא לפתוח בערב עם פופ אפים של אוכל מעניין ומגניב עד שהבעלים הבינו שהדרישה והתפריט גדלו בצורה כזו שכבר היה נדרש לפתוח מקום רק לאוכל. וקח נולדה לה מסעדת קונה.

לקרוא לקונה מסעדה אולי זה חטא, זה יותר ביסטרו מקומי ואינטימי עם תפריט לא גדול אבל מדוייק שמספק בדיוק את החשק הכיפי הזה לשבת על הבר לכוס יין ומשהו קליל לאכול בלי יותר מידי התפלספויות או הוצאות.

קונה עושה את זה בצורה מדוייקת אבל בין כל הביסים האלו מצאתי מנה כל כך טעימה ששווה לעלות רק בשבילה לחיפה.

לפני כשבוע ביליתי בעכו, הסתובבתי וזללתי לי להנאתי. באחת מהעצירות שלי נכנסתי לעכותיקה לאכול במסעדה החדשה שלהם והבעלים, ששמע שאני חוזרת דרך חיפה, אמר לי: ״תקפצי לקונה, יש להם את המבורגר הדג הכי טעים שיש״. חייכתי והכנסתי לי את זה לתיקיית ה"שווה לבדוק" עם המחשבה ש"כמה כבר יכול להיות וואו המבורגר דג?".

טעיתי ובגדול.

רגע לפני הביס הראשון, בואו נדבר על התפריט של קונה.
התפריט לא גדול אבל הוא עושה חשק להזמין את כולו, וזה אומר הרבה על הבנייה והדיוק של התפריט.
לפני הכל יש את לחם המחמצת של ברדא ליד חמאה רכה, בצל מוחמץ ופלפל מותסס, משם תקבלו מנות מצויינות עם טוויסטים כיפים כגון: טרטר דג בתוך קרעי קרואסון פריכים, סלט של שומר ותפוז עם נענע ושקדים, סלט של מלא עלים ירוקים ונתחי עוף צלויים או ערימה של ירוקים צלויים עם שמן זית וגרידת לימון.

יעל גבריאלייעל גבריאלי

מנה שאסור לכם לפספס היא של פלפלי פדרון משובצים בפיסות לבנות של גבינת המאירי שמנמנה ועלי זעתר טריים- ביס כיפי ממש, שעובד נהדר עם בירה, דרך אגב.
בספיישלים תוכלו למצוא פלפלים כבושים עם אותה המאירי על ברוסקטה, או בריוש שחום ועליו פיסות בשר צלויות ותועפות טחינה מתובלת.
במנות היותר רציניות תמצאו המבורגר מבשר מיושן (בתקן חי-בריא) בתוך לחמניית בריוש-דלעת רכה עם או בלי גבינה, פסטה טריה שנעשית במקום והשניצל המדובר שלהם שמגיע בגירסת נדיבה לצד פירה חמאתי.

לצד כל זה יש כמובן צלחת של צ'יפס מעולה, אולי אחד הטובים שאכלתי לאחרונה, עם גרידת לימון ואיולי חרדל.

יעל גבריאלייעל גבריאלי

לכאורה מדובר בשניצל דג, בתוצאה מדובר באחד הביסים הטובים שאכלתי מזה הרבה הרבה זמן.

אבל הדיבור פה הוא על מנה אחת, הקריספי פיש.
שוב אותה לחמניית בריוש-דלעת רכה מבית ברדא, בצד אחד שלה תלולית של מיונז יפני עשיר, ובצד השני שפע של עירית קצוצה דק-דק, מעל כל זה יושב לו נתח דג בציפוי מושלם, פשוט מושלם של פנקו ופירורי לחם כנראה, עוד לא גיליתי את הסוד. הציפוי בעובי הנכון, כזה שנותן קראנץ אבל לא משתלט על הדג ואין פה טיפת שומניות. הדג נשאר עסיסי והבצל המוחמץ שיש מעל הדג הופך את כל הביס הזה למשחק של טעמים מופלאים בפה.

כמה שזו נשמעת כמו מנה פשוטה, אני יכולה להבין למה בעכו ולא רק, מדברים על המנה הזו. יש בה בשרניות, חמיצות, מליחות ורעננות ואפילו מעט מתיקות מהלחמניה והמיונז. הביס פשוט מושלם. והגברבר שלידי שלקח את ההמבורגר הוא הראשון להודות בכך שהביס שלי הרבה יותר טעים.

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

לכל הכיף הזה תוסיפו שהמנות נעות בין 37 ל-68 שקלים. זהו. זה המחיר הכי יקר בתפריט וזה אומר לא מעט על חווית האוכל.
יש פה מגוון כיפי של בירת מיקלר, לא מעט יינות וכמה דרינקים קלאסיים עם טוויסט של המקום ובעיקר אווירה נהדרת של קלילות, שיש רק בחיפה ואוכל מעולה.
מה עוד צריך בחיים.

לסיכום: מבחינתי זה מקום חובה בחיפה.


הנמל 10 חיפה. רביעי-שבת 18:00-23:00. הזמנות דרך ontopo

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קולינריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: