אא

הראשונה לחזור לטוס לקייב? אייר בלטיק ״אופטימית״ לגבי חידוש טיסותיה לאוקראינה

חברת התעופה שחוזרת לטוס לישראל, בוחנת אפשרות לחדש את טיסותיה לקייב, לבוב ואודסה. מרטין גאוס, מנכ״ל ונשיא אייר בלטיק, שערך ביקור בשדה״ת בוריספול בקייב, אישר את נכונותה של החברה לחדש את הקווים לאוקראינה, כפוף לאישור הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה

קייב. צילום ארכיון: פספורטניוז קייב. צילום ארכיון: פספורטניוז

על אף שהמלחמה ישראל נמשכת כבר כחצי שנה, חברות תעופה רבות מפעילות קווים שונים מנתב״ג. לעומתנו, באוקראינה המלחמה נמשכת כבר שנתיים והשמיים עדיין נותרו סגורים. נכון להיום, כדי להיכנס לאוקראינה יש לטוס למדינה סמוכה (דוגמאת מולדובה, פולין ורומניה) ומשם להגיע ברכבת או ברכב לערים השונות.

כעת, חברת התעופה הלאומית של לטביה, אייר בלטיק (Airbaltic) מצהירה כי הינה ״אופטימית״ לגבי תוכניותיה לחידוש הטיסות לאוקראינה. 

בהודעה רשמית שהוציאה החברה, נמסר כי , נשיא ומנכ״ל החברה מרטין גאוס ערך ביקור בבירת אוקראינה, קייב שהתמקד בתקני הבטיחות לקראת חזרה.

גאוס נפגש עם אולכסנדר קוברקוב, סגן ראש הממשלה לשיקום אוקראינה ושר התשתיות ואולקסי דוברבסקי, מנכ"ל נמל התעופה הבינלאומי בוריספיל. במהלך הפגישה, גאוס אישר את נכונותה של החברה לחדש את הקו לקייב, לבוב ובהדרגה גם לאודסה. 

החברה ציינה בהודעתה כי ברצונה לחדש את היעדים בהקדם אך ההחלטה כרוכה גם באישור מהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA), שתצטרך להצהיר כי הטיסות לאוקראינה וממנה בטוחות.

במהלך הביקור, נערכה סקירה יסודית של התשתית, הציוד, המתקנים והמוכנות התפעולית של נמל התעופה בוריספיל לחידוש טיסות לאחר שתובטח ״רמה מקובלת״ של בטיחות. 

אייר בלטיק. צילום: Shutterstockאייר בלטיק. צילום: Shutterstock

מרטין גאוס, נשיא ומנכ"ל אייר בלטיק: "אנו מחויבים להיות מעורבים באופן פעיל בהתאוששות התנועה האווירית של אוקראינה. אייר בלטיק נותרה שותפה בטוחה ותומכת בשיקום ובהשקעה בתעופה האוקראינית. בתוך תנאי המלחמה הקשים ביותר, אנו עדים למקצועיות של צוות שדה התעופה, המצפה לחדש את הטיסות בהזדמנות המוקדמת ביותר. ברגע שיהיה אפשרי, בהתחשב בכך שבטיחות העובדים, הנוסעים, המטוסים והטיסות שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו, אייר בלטיק מחויבת להיות בין הראשונות לחדש את הטיסות עם המדינה השכנה שלנו, להבטיח קישוריות ולתמוך בעצמאות אוקראינה.

אולקסי דוברבסקי, מנכ"ל שדה התעופה בוריספיל: "חלק עצום מהעבודה שאנו עושים מדי יום, הוא שיתוף פעולה עם השותפים המרכזיים שלנו - חברות תעופה שטסו אלינו באופן היסטורי ושמחפשות להתחיל מחדש טיסות בעתיד. הביקור בשדה התעופה שלנו על ידי ההנהלה הבכירה של אייר בלטיק, חברת התעופה הלאומית הלטבית, הוא שלב חיוני ביישום תהליך חידוש הטיסה העתידי, יחד עם בניית ארכיטקטורה אמינה לבטיחות טיסה ואבטחת נוסעים, שמירה על תשתית ושימור נמל התעופה״.

נזכיר כי אייר בלטיק צפויה לחזור לישראל בחודש מאי הקרוב עם 3 טיסות שבועיות לריגה, כאשר בין יוני לאוגוסט התדירות תוגדל ל-4 טיסות שבועיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהקייבטיסות לאוקראינהאייר בלטיקAir baltic

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: