אא

בעקבות מערבולות אוויר: מספר נוסעי יונייטד איירליינס, שהמריאו מת"א, נזקקו לטיפול רפואי

הטיסה שהיתה בדרכה לניוארק הוסטה ונחתה בנמל התעופה של סטיוארט, שליד ניו יורק. לאחר שמספר נוסעים שחשו ברע קיבלו טיפול רפואי, המשיכה הטיסה ונחתה כמתוכנן ביעדה

יונייטד איירליינס. צילום: Shutterstock יונייטד איירליינס. צילום: Shutterstock

טיסת יונייטד איירליינס UA085 שהמריאה אמש (ו') מת"א לניוארק הוסטה מנתיבה ונחתה בנמל התעופה הבינלאומי של סטיוארט Stewart National airport באורנג׳ קאונטי (Orange County) השוכן כ-100 ק״מ צפונית למנהטן, עקב תנאי מזג אוויר קשים.

בעקבות רוחות חזקות, טיסת החברה, שהמריאה אמש (שישי) מת"א בשעה 12:43, נאלצה לבצע עצירה בנמל התעופה של סטיוארט, שם דווח על מספר נוסעים שטופלו ואף הובהלו לבית החולים, לאחר שחשו ברע, ככל הנראה כתוצאה מהמערבולות שחוו בזמן הטיסה.

לאחר העצירה בסטיוארט, המטוס המריא ונחת בנמל התעופה של ניוארק בשעה 20:53 זמן מקומי.

על פי דיווח של רשות התעופה הפדרלית ה-FAA, טיסה 85 של יונייטד איירליינס נחתה בנמל התעופה הבינלאומי ניו יורק סטיוארט בסביבות השעה 18:45 זמן מקומי ביום שישי, 29 במרץ, לאחר שהצוות דיווח על מצב חירום רפואי לנוסע. מטוס הבואינג 787 יצא מתל אביב והיה בדרכו לנמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי בניו ג'רזי.

מיונייטד איירליינס נמסר: "ביום שישי, 29 במרץ, נחתה טיסה 85 של יונייטד בנמל התעופה הבינלאומי סטיוארט (SWF) לאחר שדווח על רוחות חזקות בניוארק. נוסע אחד הורד מהמטוס עקב תקרית רפואית, וכמה נוסעים נוספים קיבלו טיפול ע"י צוות רפואי מכיוון שלא חשו בטוב, ככל הנראה מתנודות המטוס. המטוס תדלק והמשיך בטיסתו לניוארק".

מה זה בכלל מערבולות?

כיסי אוויר שגורמים לקפיצות בעוצמות שונות שמטלטלות את המטוס. בשפה מקצועית התופעה נקראת טורבולנס (מערבולות/כיסי אוויר). מטוסי נוסעים אינם מושפעים לגמרי מרוב סוגי המערבולות. ההשפעה העיקרית של כיס אוויר היא על נוחות הנוסעים ובמקרה שנוסע או חפץ אינו קשור, יש סכנה להיפגעות. מבנה המטוס מתוכנן, נבנה ונבדק לעמידה במאמצים גדולים בהרבה מכל מערבולת שנפגוש. מה שכן, מערבולות חריפות במיוחד עלולות להפריע למטוס לשמור על גובה אחיד של הטיסה. אולם, אלו ניתנות לחיזוי מראש ולזיהוי גם בזמן אמיתי ולנקיטת פעולות מתאימות ע"י הטייסים כמו במקרה זה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יונייטד איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: