ישראייר: שיא בהכנסות ורווח של כ-18.5 מיליון דולר ב-2023
המלחמה פגעה ברווח הנקי של החברה בטווח שבין 5-7 מיליון דולר. סירקיס: ״מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב-7 לאוקטובר, ל-15% מעובדינו שהיו במילואים, לצוותי האוויר - ש-50% מהם גויסו וליתר ה-50% שעבדו ימים כלילות״
ישראייר מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, מהם עולה כי החברה בראשותו של המנכ״ל אורי סירקיס, שהטיסה לראשונה בתולדותיה כמיליון נוסעים, רשמה עוד שנה מצויינת וזאת למרות מלחמת ״חרבות ברזל״ שפגעה בחברה.
הכנסות הקבוצה הסתכמו לשיא של כ-390 מיליון דולר, כ-32 מיליון דולר יותר משנת 2022, בה סיימה החברה עם הכנסות בסך של כ-357.930 מיליון דולר.
הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה, הושג הודות לקליטת 2 מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגים שהטמיעה החברה בשנה שהסתיימה.
הקבוצה רשמה שיפור של כ-7% ברווחיות הגולמית, שהסתכמה לשיא של כ-60 מיליון דולר לעומת כ-55.550 מיליון דולר אשתקד.
הרווחיות התפעולית השתפרה בכ-3 מיליון דולר לשיא של כ-22.6 מיליון דולר לעומת כ-19.670 מיליון דולר ב-2022.
תרומת ה-EBITDAR (הרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות, הוצאות שכירות ותשלום מבוסס מניות) הסתכמה לשיא של כ-31 מיליון דולר.
הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה אותה סיימה ישראייר עם רווח של כ-20.570 מיליון דולר.
בישראייר מציינים כי מלחמת חרבות ברזל, פגעה בתוצאות החברה.
מחזור ההכנסות נפגע בטווח שבין 45 ל 55 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נפגעה בטווח שבין 7 ל-9 מיליון דולר.
הרווח הנקי נפגע בטווח שבין 5 ל-7 מיליון דולר.
על אף המלחמה שיעור הרווח הנקי הגיע לכ-4.5 אחוזים ממחזור ההכנסות.
ללא השפעת המלחמה, הייתה החברה רושמת שיא אף ברווח הנקי - הגבוה בתולדותיה.
החוב הפיננסי של החברה, עמד על כ-40 מיליון דולר, בסוף שנת 2023, 11 מיליון דולר יותר מאשתקד.
שיעור החוב הנמוך הושג על אף העובדה שהחברה רכשה במהלך 2023 נכסי נדל״ן ומלונאות ומרכז תחזוקה בקפריסין בכ- 23 מיליון דולר.
בנוסף, בשל המלחמה השיבה החברה כ-10 מיליון דולר ללקוחות וסוכני נסיעות. בניטרול כל אלו היה החוב הפיננסי של החברה נמוך מהחוב אותו רשמה ערב משבר הקורונה, ועמד על כ-19 מיליון דולר.
החברה יצרה תזרים מזומנים נטו של כ-10 מיליון דולר, וזאת כאמור לאחר שרכשה נכסים והשיבה כספי לקוחות ב-33 מיליון דולר.
כמו כן הוצאות המימון הסתכמו בשנה החולפת בכ-5 מיליון דולר לעומת רווח הנכנסות מימון בסך של 1.436 מיליון דולר ב-2022.
בנתיב הפנים ארצי לאילת, יישמה החברה את תוכניתה האסטרטגית, מכרה את צי מטוסי ה-ATR ועברה להפעלת צי אחיד של מטוסים צרי גוף.
יישום התוכנית האסטרטגית כללה הטמעת טכנולוגיית AI לתמחור הקו לאילת. פעולות אלו הביאו לשיפור של כ-3 מיליון דולר בתוצאות הנתיב הפנים ארצי.
בחברה מוסיפים כי: "מגמת השיפור יכולה הייתה להגיע אף לכ-4 מיליון דולר, אולם ברבעון הרביעי, אויישה אילת במפונים מיישובי העוטף והחברה נרתמה ותרמה לקהילה אלפי מושבים במחירים נוחים במיוחד".
ישראייר רשמה ברבעון הרביעי של 2023 הפסד של 2.910 מיליון דולר, הכנסות בסך של כ-48 מיליון דולר, הפסד תפעולי בסך של 1.388 מיליון דולר,
אורי סירקיס, מנכ״ל הקבוצה מסר: ״אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב-7 לאוקטובר, ל-15% מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר - ש-50% מהם גויסו בשבעה לאוקטובר וליתר ה-50% שעבדו ימים כלילות במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה".