אא

״רכבות לילה הן העתיד״: בלגיה מתכננת להגביר את שירותי רכבות השינה ברחבי אירופה

אוסטריה ובלגיה מובילות את נושא רכבות הלילה, ובמהלך נשיאות בלגיה בראשות האיחוד האירופי, ז'ורז' גילקינט, סגן ראש ממשלת בלגיה ינסה יחד עם עמיתיו האוסטרים לשכנע את שרי התחבורה של האיחוד

ה-Nightjet האוסטרי. צילום: יח"צ ה-Nightjet האוסטרי. צילום: יח"צ

במהלך הפגישה הבאה של שרי התחבורה של האיחוד האירופי בבריסל ביום שלישי הקרוב, סגן ראש ממשלת בלגיה יעלה את הנושא של רכבות הלילה. ז'ורז' גילקינט בטוח שהוא יכול לשכנע את הנציבות האירופית "להאיץ את חזרתה של רכבת הלילה".

יחד עם אוסטריה, בלגיה הובילה בשנים האחרונות את פיתוח רכבות הלילה. שתי המדינות רוצות כעת שמדינות אחרות החברות באיחוד האירופי יתמקדו בחיבור הערים הגדולות באירופה באמצעות רכבת שינה.

כדי להפוך את הנושא למציאות, קשרי הרכבת צריכים להיות טובים יותר, בעלי טווח רחב יותר ופחות יקרים עבור המטיילים. רק כמה שירותי לילה סדירים קיימים כיום, והרכבת יקרה בממוצע פי ארבעה מאשר טיסה, כך עפ"י תחקיר של גרינפיס בשנה שעברה.

גילקינט רוצה להביא לשינוי על ידי יצירת תנאים נוחים למפעילי רכבות לילה. הוא מציע לשפר את תשתית הרכבות הבינלאומית, לשלב טוב יותר הבדלים טכניים בין מדינות, לפשט את מערכות הכרטוס ולהפחית את העלויות התפעוליות. "יש לטפל בתחרות הבלתי הוגנת בין רכבות למטוסים", הוא אומר.

נכון לעכשיו, השימוש במכוניות זכה לתמריץ משמעותי. במהלך שני העשורים האחרונים מדינות האיחוד האירופי השקיעו 66% יותר בכבישים מהירים מאשר במסילות רכבת. זה הוביל לגידול של 30,000 ק"מ בכבישים המהירים, בעוד קווי הרכבת גדלו ב-15,000 ק"מ.

גם תעשיית התעופה זוכה לתמריצים וסובסידיות ענק. על דלק סילוני כמעט אין מס ועל כרטיסי טיסה אין מע"מ. לעומת זאת, רכבות בינלאומיות אינן נהנות מהטבות אלו ובמדינות רבות נגבה מע"מ על כרטיסים.

במהלך הפגישה הקרובה של שרי התחבורה של האיחוד האירופי, אוסטריה תמלא תפקיד מרכזי. הרכבת הלאומית של המדינה, ÖBB, הובילה את תחיית רכבות הלילה באירופה, כשגולת הכותרת רכבת הלילה בין וינה לבריסל ואמסטרדם.

ÖBB המשיכה להשקיע ברכבות שינה כאשר רוב המדינות האחרות בחרו לנטוש אותן. מחוץ לרכבות המנוהלות על ידי ÖBB, נעלמו רוב קווי רכבות הלילה הבינלאומיות, בעוד שכמה קווי לילה מקומיים עדיין פועלים במדינות גדולות כמו צרפת, איטליה ושבדיה.

מפעילים פרטיים חדשים, כמו European Sleeper, בוחנים את השוק ומשיקים שירותים חדשים, כולל הרכבת החדשה, שתיסע מבריסל לפראג. 

שרי התחבורה של האיחוד האירופי צפויים להתחייב לרכבות לילה נוספות במהלך הפגישה בימים הקרובים. לאחר מכן, יהיה זה תלוי בנציבות האירופית להתמודד עם האתגר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבתאוסטריהבלגיההאיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: