אא

לא מוותרת: ישראייר תחדש את המו"מ לרכישת Smartwings ברבעון השני של השנה

בהודעה רשמית לבורסה, מודיעה ישראייר על חידוש המו"מ מול הבעלים הצ'כים שרכשו את החלק של הסינים בחברה, ובכך הגדילו את הסיכויים לעסקה. וגם: הסיבות שבגינם ב-2024-2025 תפחת התנועה בנתב"ג ויעלו מחירי הטיסות, גם ללא קשר למלחמה. כל הפרטים

צילום: יח״צ ישראייר צילום: יח״צ ישראייר

ישראייר מודיעה רשמית לבורסה על כוונותיה לרכישת Smartwings.

לאחר שהמו״מ עם הבעלים הסינים פוצץ ונראה היה כי ישראייר תרד מרכישת Smartwings, הבעלים הצ׳כים שרכשו את חלקם של הסינים בחברה מובילים כעת את ישראייר לחידוש המו״מ.

לפי ישראייר, המו״מ יחודש במהלך הרבעון השני של 2024 ויתנהל ישירות מול הבעלים הצ׳כים, מה שמגדיל את הסיכויים להגיע להבנות ולחתום על העסקה.

היקף העסקה המקורית המקורית עמד על כ-30 מיליון יורו, אך ייתכן והסכום בעסקה הנוכחית ישתנה.

Smartwings. צילום: Shutterstock Smartwings. צילום: Shutterstock

בנוסף, ישראייר הציגה מדוע היצע הטיסות לנתב"ג ימשיך לרדת השנה וגם ב-2025, וכתוצאה מכך גם עליית המחירים תימשך. בסיבות לכך, ישראייר מציינת כמובן את המלחמה שהעלתה את פרמיית הביטוח הנדרשת לחברות הפעילות בנתב"ג - המבטחים מגבילים את מוד ההפעלה של הטיסות, ודורשים מגבלות לטיסה ביום, מינימום זמן קרקע בנתב"ג ועוד. כמו כן, ישנה מגבלה של המבטחים על לינות צוותים זרים בישראל, מחאות אישיות המגבילות את כמות הצוותים המוכנים לאייש טיסות לישראל, ירידה בביקושים לתיירות בישראל לעומת עלייה בביקושים באירופה ומחסור משמעותי באמצעי ייצור של מטוסים צרי גוף, בשל בעיות בשרשרת האס.

לפי ישראייר, הסיבה המרכזית לעליית המחירים שתמשך גם ב-2025 הינה כי תעשיית המטוסים צרי הגוף, חווה משבר עולמי, המתבטא במחסור במנועים, התייקרות חלפים ואורך סבב ארוך מהמתוכנן לתיקון מנוע, הסיבות לכך: רצף תקלות וקרקוע במטוסי האירבוס 320 ,NEO סנקציות כלכליות על רוסיה – יצואנית המתכות הגדולה בעולם, מחסור בציוד וחלפים – השפעה שלילית ממשבר הקורונה – פחות ידיים עובדות, תפוקה פוחתת במפעלים ועוד, ביקושי שיא בתעשיית התיירות והתעופה, תקלות חוזרות ונשנות במטוסי ה-737 MAX המעכבות מסירת מטוסים חדשים, ומותירות מטוסים שהיו מתוכננים לצאת משירות, בקרב החברות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירסמארטווינגס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: