אא

חצי שנה למלחמת חרבות ברזל: סיכום שישה חודשי פעילות של רשות האוכלוסין וההגירה

הנפקת תיעוד למפונים, העסקת עובדים זרים חדשים, היערכות בגבולות והפקת נתונים סטטיסטיים נחוצים הם חלק מהצעדים שנדרשו בתקופה הזו על מנת לתמוך בהתנהלות האזרחית במדינה

תעודה זמנית של רשות האוכלוסין וההגירה - על רקע הנוף החיפאי. צילום: שאטרסטוק תעודה זמנית של רשות האוכלוסין וההגירה - על רקע הנוף החיפאי. צילום: שאטרסטוק

מלחמת חרבות ברזל נמשכת כבר חצי שנה, ורשות האוכלוסין וההגירה מסכמת את הפעילות שבוצעה בזמן הזה בזירות השונות על מנת להתמודד עם המצב הלא שגרתי הזה. 

ראשית, הונפק תיעוד לציבור המפונים. בשבוע המלחמה הראשון הוקמה הלשכה הניידת הראשונה בקיבוץ שפיים, ומאז הוקמו בסך הכל 34 לשכות ניידות שנתנו שירות למפונים בכל הארץ. הלשכות האלו מאפשרות למפונים להגיש בקשות לתעודות זהות, דרכונים, תעודות לידה ועוד, על מנת לשחזר את מסמכי הזיהוי שאבדו. בלשכות אלה הוגשו מעל 3,000 בקשות עד היום. 

בנוסף, טופל נושא העובדים הזרים לענפי התעסוקה הנחוצים בישראל. מיד עם פרוץ המתקפה, נוצר מחסור חסר תקדים של עובדים זרים, בעיקר בענפי החקלאות והבניין. היום, חצי שנה לאחר מכן, מספר העובדים הזרים הנמצאים בישראל דומה למספרם בטרם המלחמה - ב-5.10.23 היו בישראל 137,223 עובדים זרים וכיום, שוהים בישראל 137,421 עובדים זרים. 

העבודה המאומצת להשבת העובדים הזרים כללה צעדים מגוונים, ביניהם פגישות עם אנשי ממשל ממדינות עמן יש הסכמים, הרחבת המדינות הפוטנציאליות להסכמים, הגעת משלחות וקיום מיונים במדינות המוצא, שיתופי פעולה עם משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים, ועוד. 

גם מערך ביקורת הגבולות נערך כנדרש. החל מיום השבעה באוקטובר בו נערכו במעבר טאבה לכניסה מוגברת של ישראלים בעקבות האירועים, ועד היערכות בגבולות היבשתיים, האוויריים והימיים. 

הופקו גם נתונים סטטיסטיים כבסיס לקבלת החלטות. נתונים רלוונטיים גם פורסמו בציבור ושותפו עם הגופים הקשורים. 

במקביל לכל הפעולות האלו, המידע הונגש לציבור באמצעות כלי התקשורת והנכסים הדיגיטליים של הרשות. החל מעדכון על לשכות פתוחות ועד לשיקוף העבודה בשטח, פרסום נתונים רלוונטיים לציבור ועדכון בשירותים הנצרכים על ידי הציבור. 

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, מסכם שישה חודשים: ״תקופה לא פשוטה עברה ועדיין עוברת על כולנו. חודשים שהציבו בפנינו אתגרים שלא הכרנו, בעקבותם התאמנו את אופי העבודה לתנאים משתנים מדי יום ולאי ודאות ממושכת. אנו נמשיך לעצב את השירות שלנו בהתאם לצורכי הציבור ולהתגמש עם אירועים בלתי צפויים״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות האוכלוסיןרשות האוכלוסין וההגירה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: