אא

פנינת הדנובה: האטרקציות התיירותיות משני עברי הנהר של אחת הערים היפות

בירת הונגריה, מהערים הידידותיות ביותר לתיירים מישראל, מאפשרת ביקור המשלב היסטוריה ואדריכלות לצד אטרקציות חדשניות, קולינריה משובחת, חיי לילה שוקקים ושופינג חלומי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בודפשט, בירת הונגריה, מכונה "פנינת הדנובה", ולא סתם. מדובר בעיר תיירותית מרהיבה עם אדריכלות מרשימה והיסטוריה עשירה המשולבת בתרבות מודרנית עכשווית,  מסעדות משובחות, חיי לילה מרתקים ומבחר עצום של חנויות ומרכזי קניות מה שמבטיח חוויה בכל עונה ולכל גיל.

נהר הדנובה חוצה את העיר לשני חלקים: בודה ופשט. על מנת להקל עליכם את תכנון הטיול הבא שלכם בעיר, הנה כמה מהאטרקציות המרכזיות של העיר שפשוט אסור לכם לפספס.

בית הפרלמנט
אחד האתרים המפורסמים והיפים ביותר בבודפשט על גדת הדנובה. במבנה, שהקמתו הושלמה בשנת 1902, ישנם לא פחות מ-691 חדרים. את ראש המבנה מעטרת כיפה מהודרת המתנשאת לגובה של 96 מטרים. ניתן לבקר במבנה במסגרת סיורים מודרכים או בתיאום מראש.

בזיליקת סנט סטפן 
מבנה המפואר שגובהו זהה לכיפת הפרלמנט (96 מטרים). הבזיליקה נקראת על שמו של המלך סטפן - אישטוואן (בהונגרית) שמלך בהונגריה בשנת 1000. במבנה כ-400 מדרגות המובילות לתצפית מרהיבה על העיר כולה.

בית האופרה
המבנה המפואר מעוצב בסגנון הרנסנס האיטלקי ומכיל 1200 מקומות ישיבה. האולם עשיר במיוחד וכולל ציפויים של זהב טהור. כדאי לבקר ואף לצפות בהופעה במבנה המרשים.

גשר השלשלאות
גשר תלוי ומרהיב ביופיו על נהר הדנובה בלב בודפשט. זהו למעשה הגשר הקבוע הראשון, שחיבר בין שני חלקי העיר, בודה ופשט.

רחוב ואצי אוצה
הרחוב המרכזי של העיר, גדוש מרכזי קניות, חנויות יוקרה, מסעדות ובתי קפה, ובסופו השוק המקורה, הלא הוא אחד מסמליה הבולטים של בודפשט.

בית הכנסת הגדול
בית הכנסת הגדול והמרהיב ביותר בכל אירופה, המסוגל להכיל יותר מ-3000 מתפללים. ליד בית הכנסת מוזיאון קטן המתאר את ההיסטוריה של יהודי העיר. בחצר האחורית שלו ניצבת אנדרטת הערבה הבוכייה המנציחה את 600 אלף יהודי הונגריה, שהנאצים ועוזריהם השמידו בשואה.  על גדת נהר הדנובה ובסמוך לבניין הפרלמנט, נמצאת אנדרטת הנעליים המפורסמת לזכרם של יהודי הונגריה שנרצחו באכזריות. 

ארמון - טירת בודה
ארמון המלוכה ההיסטורי של מלכי הונגריה. בנוי בקצה הדרומי של גבעת הטירה, ומצפונו רובע הטירה המציג לראווה סמטאות, בניינים וכנסיות הקדומות.

המצודה - בסטיון הדייגים
 מצודה בסגנון גותי קלאסי בצמוד לכנסיית מתיאש בגבעת הטירה. המבנה המרשים, קרוי על שם שוק הדייגים שמוקם בסמוך, ובנייתו הושלמה ב-1902. 

גבעת גלרט
מתנשאת לגובה של 235 מטרים, ומושכת אליה המונים תודות לנוף הפנורמי המדהים על העיר ועל הגשרים בין שני חלקיו - בודה ופשט. הגבעה מהווה אתר פופולארי לטיולים, ובה ניתן למצוא גם את מפלי סנט גלרט וגן הפילוסופים, בהם ניצבים פסלי בודהה, גנדי וישו. 

שייט בדנובה
שייט בנהר המפורסם הוא בגדר חובה במהלך הביקור בבודפשט. לחילופין, מומלץ לנסוע באוטובוס האמפיבי, "ריבר רייד" (River Ride), המתחיל בסיור תיירותי העובר בכל האתרים המרכזיים של העיר, ובהמשך יורד מהכביש ונכנס אל תוך הדנובה. הסיור נמשך כשעה וחצי, ובמהלכו ניתן לקבל באוזניות הסברים מקיפים גם בעברית.

בודפשט. צילום: פספורטניוזבודפשט. צילום: פספורטניוז

אטרקציות נוספות
אם עדיין לא שבעתם מבודפשט, כדאי לבקר גם בכיכרות המפורסמות של העיר: כיכר החרות וכיכר הגיבורים, וכמובן, להתחדש גופנית ונפשית באחד מהמרחצאות החמים של העיר. המלצה אישית שלנו היא לבקר באי מרגיט שבלב נהר הדנובה, ובו מזרקה מנגנת ובית מרחץ ייחודי. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריהבודפשט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: