אא

לאור האיום האיראני וחג הפסח בפתח: המסר של המל"ל לישראלים בחו"ל

המל"ל בהודעתו מציין כי רמת אזהרת המסע גבוהה יותר, משקפת סיכון גובר למימוש של פעולות טרור. יש להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראלים, יהודיים ומערביים ולשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים

צילום ShutterStock| צילום ShutterStock|

לאור עליה במוטיבציה של גורמי טרור שונים בעולם לממש פיגועים והאיום האיראני (שהתעצם) ובולט ולצידו גם חמאס וגורמי ג'האד עולמי, המקדמים ביתר שאת פיגועים כנגד ישראלים ויהודים בחו"ל, המטה לביטחון לאומי (המל"ל), כבכל שנה לקראת חגי האביב, פירסם את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור. 

זאת, לצורך הגברת המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור במקומות שונים בעולם, ברקע העלייה המשמעותית באיום כלפי ישראלים בחו"ל, במיוחד כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל". 

להלן, תמצית עיקרי מגמות האיום כלפי ישראלים ויהודים בחו"ל. במקביל, באתר המל"ל מפורסמת רשימה מעודכנת של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל בכלל מדינות העולם והמלצות להתנהלות בהתאם. כמו כן, ישנו מענה טלפוני לשאלות האזרחים (24/7 במשך כל ימות השנה) במספר 02-6667444.

עיקרי המגמות:

איסור כניסת ישראלים למדינות אויב:

יודגש, כי עפ"י החוק הישראלי, חל איסור מוחלט על נסיעת ישראלים למדינות אויב (לבנון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן), גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול. בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה ביותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו.

יצוין כי רמת אזהרת מסע גבוהה יותר, משקפת סיכון גובר למימוש של פעולות טרור במדינה. מדינות שראוי לציין במיוחד כי יש להימנע מהגעה אליהן בעיתוי הנוכחי הן: תורכיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן.

הציבור נדרש לבחון בכובד ראש את יעד הנסיעה, מידת הנחיצות בהגעה למדינות ברמת אזהרה בינונית ומעלה (רמות 3 ו-4) ובכל מקרה לנקוט בצעדי זהירות המתבקשים בכל נסיעה, להלן:

1. להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראלים, יהודיים ומערביים.

2. לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו').

3. להימנע מהחצנת סממנים ישראלים.

4. להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים.

5. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת.

יצוין כי אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשן), למעט לטיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן, תימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אויב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטה ללוחמה בטרור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: