אא

ללקק את האצבעות: איפה לאכול את השטרודל הכי טוב בווינה?

מחפשים אחר אתנחתא המשלבת בין קולינריה וקלאסיקה וינאית משובחת? הכתבה הבאה היא בשבילכם

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

שטרודל וינאי דורש ידע וניסיון לא מבוטל. זוהי הסיבה שהווינאים מתייחסים ברצינות לשטרודל שלהם, כולל סיורי שטרודל מקצועיים. אז אם מזדמן לכם לפקוד את בירת אוסטריה הקסומה, הרשו לנו בכתבה שלפניכם להציע 5 מקומות מומלצים בהם השטרודל הינו המוטיב המרכזי. שיהיה בתיאבון!

1. Café Eiles

קפה איילס, מוותיקי העיר, נוסד ב-1901. אחרי מלחמת העולם השנייה הוא שופץ במטרה להחזיר אותו לנראות הראשונית שלו. מאז הוא נותר כאחד מבתי הקפה האהובים בעיר.
תמצאו בו קפה וינאי משובח, עוגות תוצרת בית, טארטים, מטבח וינאי קלאסי וכמובן שטרודל תפוחים. את השטרודל השארנו לסוף, שכן הוא משלב בין מודרניות למסורת בצורה מצוינת. תקבלו בו בצק פריך ושחום, פיסות קטנות של תפוחי עץ במרקם יותר קרמי- קינמוני, כשכל הטוב הזה יושב על רוטב וניל מדהים. לגמרי שווה לנסות. 
המלצה נוספת של המקום ומושחתת לא פחות היא קפה עם קצפת. אולי זה נשמע מעט מוגזם וישן, אבל עובד פה נהדר.
כתובת: Josefstädter Str. 2, 1080 Wien, Austria

צילום: יחצצילום: יחצ

2. Café Central 

אחד מבתי הקפה המפורסמים והאהובים ביותר בווינה. למרות היותו אתר עלייה לרגל עבור כל תייר חובב מתוקים, קפה סנטרל עדיין נחשב לאחד המקומות היפים וההיסטוריים שיש, בעל מסורת אירוח של סופרים ואנשי רוח, כולל לנין וטרוצקי שהיו משחקים בו שחמט. 
לאחר שנותר סגור שנים רבות, הוא נפתח שוב ב-1983 עם שחזור העיצוב המקורי ומאז הפך לאחד המקומות השוקקים בווינה, כולל הצהרת הבעלים כי מוזגים בו מדי יום מעל 1000 כוסות קפה.
לצד ההיסטוריה והעיצוב המקורי, מוכר קפה סנטרל כמקום שמתמיד באפיית עוגות מדהימות. הפטיסרי של קפה סנטרל הוא אחד המפורסמים. אנשים מכל העולם מגיעים אליו, כולל מרחבי אוסטריה, בזכות העוגות המצוינות, וביניהן כמובן גם השטרודל. אז מה הופך אותו ליחיד ומיוחד? ובכן, שטרודל של סנטרל שחום בחוץ ומבפנים, הבצק הדקיק מכיל פיסות גדולות יחסית של תפוחי עץ וצימוקים, ומתאפיין במתיקות מעודנת, כשהוא מוגש לצד קצפת מתוקה וסמיכה.
כתובת: Cafe Central, Herrengasse 14

צילום: יחצצילום: יחצ

3. Café Landtmann

כשעושים חיפוש על שטרודל בווינה, קפה לנדטמן הוא אחת התוצאות הראשונות ולא בכדי. זהו אחד מבתי הקפה הוותיקים (1873) בעיר הידועים בשטרודל שלהם, המנוהל על ידי משפחת קוורפלד הענפה המחזיקה בעוד בתי קפה ומסעדות בווינה, ומי שנחשבת למעצמה לא קטנה. 
את השטרודל מכינים כשלוש פעמים ביום, ולכן רמת הטריות שלו מדהימה וידועה בכל וינה. המילוי נדיב במיוחד. גם עובי הבצק מדויק להפליא, אינו מתוק מדי ומשלב קינמון עשיר עם חתיכות נגיסות של תפוחי עץ מתקתקים.
מספרים שארנולד שוורצנגר ידוע בחיבתו למקום הזה ופוקד אותו בכל פעם שהוא מגיע לווינה. מי יודע אולי יהיה לכם מזל ותשבו לאכול איתו שטרודל תפוחים.
כתובת: Universitätsring 4, 1010 Wien, Austria

צילום: יחצצילום: יחצ

4. Café Hawelka

קפה האוולקה נחשב לקפה הבוהמייני של וינה בתחילת שנות ה-60. ישבו בו אנשי הרוח והאומנות גם ופוליטיקאים ידועים. בנשך תקופה מסוימת דעך מעמדו של המקום, אך בשנים האחרונות הוא חזר במלוא תפארתו לאחר שיפוץ וריענון המקום. 
בית הקפה ניחן במראה חשוך יחסית, בעוד שהקירות מכוסים בציורים וקריקטורות שהבעלים קיבל במקום תשלום. כדאי לדעת כי העישון חופשי במקום (מי שרגיש לעשן מומלץ שידלג על הביקור בו), כך שרומנטיקה ועיצוב מיוחד במינו פחות תמצאו, אבל היסטוריה בהחלט כן. 
ומה לגבי האוכל? העוגות והשטרודל נאפים בחדר האחורי ומוגשים על ידי מלצרים בעלי עניבות פרפר. העוגות ובעיקר השטרודל, מוכנים על ידי הדור השלישי שמנהל את המסעדה בהתאם למתכון של הסבא וסבתא שהקימו את המקום - אופרד וג'וזפין האוולקה. השטרודל של קפה הוואלקה שונה מהשטרודל הקלאסי שתמצאו בהרבה מקומות. הבצק שלו עבה ורך יותר, והמילוי בנוי בעיקר מתפוחי עץ חתוכים פרוסים ורסק תפוחים במתיקות עדינה מאוד.
כתובת: Cafe Hawelka, Dorotheergasse 6 

צילום: יחצצילום: יחצ

5. Café Bräunerhof

קפה ברונרוף, שנוסד ב- 1921, ממוקם ברובע הראשון של וינה. בשונה מכל המקומות שכתובים פה, זהו מקום יחסית לא מפורסם ודי נחבא אל הכלים, כשהוא אפילו נטול אתר אינטרנט. המקום נראה לא אטרקטיבי ואף 
ישן במבט ראשון, אבל כאן בדיוק טמון כל הקסם הווינאי. 
בקפה זה תמצאו את כל הקלאסיקות הווינאיות, החל מעוגות נהדרות, קפה וינאי משובח וכמובן שטרודל תפוחים, לצד אנשים הלבושים במיטב מחלצותיהם ויושבים לקרוא את עיתון הבוקר שלהם. קלאסיקה שלא נעלמת.
ומה לגבי השטרודל? היכונו לשטרודל גדול ונדיב במיוחד, ובתוכו מילוי המורכב מחתיכות תפוחי עץ גדולות עטופות קינמון וסוכר, אך לא מתוק מדי.
כתובת: Stallburggasse 2, 1010 Wien   

שטפן

צילום: אמיר מנחםצילום: אמיר מנחם

ואם לא הצלחתם להגיע לווינה כרגע, הרשו לנו להמליץ לכם לקפוץ לשטפן שבתל-אביב. שם תוכלו ליהנות מהשטרודלים פשוט מעולים, עוגות נהדרות וכמובן קפה עם קצפת וגלידות נהדרות. 
שטפן, הקונדיטור והבעלים, לצד אשתו קרן, מכין שטרודלים גדושים בתפוחי עץ רכים ומנחמים, או בגבינות שמנמנות, משמשים כתומים מתוקים ואפילו כאלו עם מילוי מלוח, כשאת הכל עוטף בצק דקיק ונהדר שמתפצפץ בפה. להרגיש בווינה, מבלי לטוס.
כתובת: טשרניחובסקי 21 תל אביב 

צילום: אמיר מנחםצילום: אמיר מנחם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וינהאוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: