אא

תעשו כבוד: השפים הישראלים שכבשו את פריז

אסף גרניט ואייל שני כבר הפכו לשם דבר עבור הסועדים הפריזאיים. לצידם בולטים עוד שלושה שפים על טהרת הכחול לבן שמשלימים השתלטות ישראלית על בירת הקולינריה של היבשת

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לירן טל

מגזין הטיולים הנחשב Condé Nast Traveler בחר לפתוח את רשימת הטובים ביותר בתחומם בתחום המסעדות, מקייפ טאון ועד טייוואן, עם מסעדת 'אלומה' של השף הישראלי לירן טל, ואשתו נועה. המסעדה שנפתחה לפני כשנה וקצת, משלבת מכלול של מנות המושפעות מהמטבח הטורקי, הישראלי המודרני והישן והערבי, לצד רזי המטבח הצרפתי, כשהכל מהודק, אלגנטי ומוקפד. אמנם אין פה הגדרה של מטבח ישראלי אלא ביסטרו מודרני, אבל תמצאו פה מסבחה, יוגורט, סירופ פלפלים, ולחוח בחלק מהמנות, וזה מה שכובש את לב המבקרים. כדאי לדעת - ב'אלומה' יש תפריט ערב בלבד עם תפריט קבוע שנע בין מספר מנות מצומצם.
כתובת: 151 rue Saint-Maur

צילום: GUILLAUMEצילום: GUILLAUME

אסף גרניט

'המלך הישראלי' הבלתי מעורער של פריז הוא השף אסף גרניט ושפע המסעדות שלו - מסעדת 'כפרה' (בלאגן לשעבר), מסעדת 'שבור' בעלת כוכב המישלן, והגבוהה מכולן שגם השנה שמרה על כוכב המישלן שלה ומספקת אוכל מדויק שמסעיר את המקומיים. ומסעדת טקס - הצמחונית. זוהי אחת המסעדות העשירות והצבעוניות שיש בפריז כיום, המציעה תפריט עשיר וייחודי שכולו על טהרת הירקות.
אל מבול המסעדות בהובלת גרניט יש להוסיף גם את בר היין 'שנה' שהפך למוקד צעיר וטרנדי לצעירי פריז שמפרגן למטבח הנועז שבנו במקום, וכן מסעדת 'בובל'ה' שנפתחה ממש לאחרונה ומביאה את המטבח המזרח אירופאי מבית סבתו של אסף אל קדמת הבמה. 

צילום: שבורצילום: שבור

אייל שני 

האיש שהתחיל את הבאז האמיתי של המטבח הישראלי ומכר את פנטזיית הפיתות לכל זר הוא האחד והיחיד, אייל שני.
'המזנון' בפריז, הכולל שלושה סניפים בעיר, הוא למעשה שלוחה של המסעדות בתל-אביב, כשגם בעיר האורות תקבלו כמעט את אותו תפריט של פיתות גדושות בירקות, כגון הכרובית המפורסמת, בשרים ודגים מלאים בטחינה ועשבי תיבול. 
לצד המנות הישראליות יש כמובן שילובים צרפתיים, כגון ביף בורגניון בפיתה, כי הרי אייל שני הכי אוהב לקחת קלאסיקות יוקרתיות ולדחוף אותן לפיתה. אמנם, בשונה מהסניפים בארץ, המזנון בפריז כשר, אבל חוץ מזה הוא לגמרי העתק של הסניף הישראלי, כולל הרעש, השמחה והצבעוניות המלווים את כל סניפי המזנון. 
כתובת (הסניף החדש): rue des Ecouffes 22

צילום: אריאל עפרוןצילום: אריאל עפרון

אוהד אמזלג

ב- 2023 נפתחה בפריז מסעדת 'גפן' בניצוחו של השף אוהד אמזלג. בשונה מרוב המסעדות הישראליות, כאן יש פחות דגש על מטבח ישראלי שמח, ויותר על מסעדת שף העוסקת באוכל מן הים והתססות. 
ובכל זאת, אפשר אולי להוציא את השף מישראל, אבל לא את ישראל מהשף, שכן עדיין בכל מנה ומנה תמצאו חומרי גלם ושמות שרק לנו יהיו מוכרים כגון מסבחת טונה על מצע טחינה, תרד ופטריות עם סלסה אנשובי ופטריות. מצד שני, תמצאו מנות מרשימות כגון פטריות יער על קרקרים עם זרעי צ'יה, קרם שום שחור וקרם חלמון ביצה, או קינוח של גבינה כחולה עם קרמבל נענע וגלידת שמן זית. 
אמזלג ידוע בתמיכה שלו בישראל ואף הפך את המסעדה לאחרונה לכשרה, כשהיא גורפת מחמאות מכל מבקרי האוכל הצרפתיים.
כתובת: 9 Rue Du Vertbois 

צילום: אסף קרלהצילום: אסף קרלה

אליאור בן הרוש

אחת המסעדות המדוברות שייכת לשף אליאור בן הרוש, יוצא מסעדת 'בלאגן' של אסף גרניט שנסגרה. הוא והצוות שאיתו פתחו את 'אדרבא', מסעדה לבנטינית שקוצרת לא מעט שבחים ומחמאות בעיתונות הצרפתית. התפריט משלב בין כל המטבחים הים תיכוניים, וכולל בין היתר, סביח ואיקרה, קציצות טלה וקציצות דגים, סלט טורקי ודואה מיצרית ואפילו קרפלך. חלק ממרכיבי המנות כוללים חומרי גלם 'ישראליים', כדוגמת חילבה, זעתר, עמבה, אבן יוגורט וחוויאג' המציצים מכל מנה. המסעדה משלבת בין השיק הצרפתי, לאלגנטיות של ביסטרו ולצבעוניות הישראלית. משולש מוצלח שעובד מעולה. 
כתובת: 40 Rue Véron 

צילום: עדי בן הרושצילום: עדי בן הרוש

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריזצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: