אא

גרמניה מאחורייך: צרפת תשיק בקיץ כרטיס רכבת חודשי ב-49 אירו

הכרטיס החדש יהיה גרסה מצומצמת לתוכנית המקורית ויהיה זמין רק לצעירים מתחת לגיל 27 החל בחודשים יולי ואוגוסט, ולא יכלול את אזור פריס וגם לא רכבות מהירות

רכבת אזורית בחבל אלזס. צילום: shutterstock רכבת אזורית בחבל אלזס. צילום: shutterstock

בדומה להצלחת הכרטיס Deutschlandticket של גרמניה, צרפת אמורה הייתה להשיק גרסה משלה בקיץ הקרוב, אבל לאחר חודשים של משא ומתן, הוסכם על גרסה מצומצמת.

במקור הכרטיס הצרפתי, מעין 'חופשי חודשי', היה אמור לדמות לכרטיס הגרמני שמאפשר נסיעה בלתי מוגבלת בכל התחבורה הציבורית המקומית והאזורית תמורת 49 אירו ללא קשר לגיל בגרמניה. הכרטיס הגרמני זכה להצלחה רבה מאז שהושק כבר בשנה שעברה, ומיליונים רוכשים אותו מדי חודש.

בריאיון לתקשורת הצרפתית אמר שר התחבורה הצרפתי, פטריס ורגרייט, כי הושג הסכם עם כל האזורים במדינה, שחלק מהם התנגדו לתוכנית, מלבד אזור איל-דה-פרנס, אזור המטרופולין של פריס, שלא נכלל בתוכנית, וכדי לצרף אותו לכרטיס החודשי צריך להוסיף 16 אירו.

התוכנית צפויה לעלות 49 אירו לחודש והיא תהיה זמינה לכ-700,000 צעירים מתחת לגיל 27, תתחיל לפעול בחודשים יולי ואוגוסט, ותאפשר נסיעה בלתי מוגבלת ברכבות TER הבין-עירוניות, אך לא תכלול רכבות TGV מהירות.

למרות הביקורות על התוכנית, היא תפתח בקיץ הקרוב חלקים נרחבים בצרפת בתעריפים נוחים לצעירים. עפ"י המתוכנן, בהתחלה הכרטיס יהיה ניסוי לשנה אחת, אבל יש לצפות שהוא יורחב בעתיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: