אא

ונציה החליטה סופית: החל מ-25 באפריל היטל התיירות למבקרי יום נכנס לתוקף

בשלב ראשון זו תהיה תוכנית ניסיונית עד אמצע יולי, כשסכום ההיטל יהיה 5 אירו. לא יהיו מחסומים בכניסה למרכז העיר, אך מי שייתפס ללא תשלום ההיטל או אישור פטור צפוי לקנסות של 50 עד 300 אירו

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

לאחר דחיות רבות, ב-25 באפריל יחול היטל כניסה של 5 אירו על מבקרי יום בוונציה במסגרת תוכנית פיילוט, שתימשך עד אמצע חודש יולי הקרוב.

מבקרים השוהים לילה במרכז ההיסטורי פטורים מהתשלום, שכן הם כבר משלמים מס תיירות במלון.

עיריית ונציה משיקה קמפיין פרסומי כדי ליידע את המבקרים על החובה החדשה, בהשתתפות ראש העיר, לואיג'י ברוניארו, במגוון שפות. המבקרים יכולים להירשם ולשלם מראש את ההיטל באתר האינטרנט, הפועל ב-5 שפות.

פטורים יינתנו ממגוון סיבות, כולל גישה לעיר לצורך עבודה, לימודים או טיפול רפואי, כמו גם לאנשים שנולדו בוונציה ותושבי אזור ונטו.

גורמים רשמיים נמנעים מלכנות את החיוב החדש כמס, ובוחרים במילים רכות יותר כמו תרומה. הם גם מדגישים שלא יהיו מחסומים פיזיים בכניסה לעיר, ומציינים כי התוכנית נועדה לצמצם קהל בימי שיא, לעודד ביקורים ארוכים יותר ולשפר את איכות החיים של התושבים.

במהלך תדריך לעיתונאים, ראש העיר הבהיר כי צוותי הפיקוח הוכשרו לוודא שלתיירים יש קוד QR המאשר את תשלום האגרה או שובר פטור.

מבקרים שיגיעו לתחנות הרכבת והאוטובוסים המרכזיות יפגשו דיילים, שיזכירו לתיירים את הדרישה החדשה ויעזרו לכל מי שעדיין לא הוריד את קוד ה-QR. נקודות תשלום יוקמו לכל מי שאין לו סמארטפון.

ברוניארו אמר כי כל מי שיימצא בנקודות בקרה ייעודיות ללא התיעוד הנדרש יהיה חשוף לקנסות. אלה ינועו בין 50 אירו ל-300 אירו, בתוספת דמי הכניסה המקסימליים המותרים בחוק, שנקבעו על 10 אירו. המבקרים יהיו כפופים לבדיקות אקראיות, לא שיטתיות, לדבריו.

כידוע, ונציה סובלת מזה שנים מתיירות יתר, וההערכות לפני הקורונה הגיעו אף ל-30 מיליון מבקרים בשנה. פרויקט הפיילוט שואף להעלות נתונים מדויקים יותר ולעזור לנהל טוב יותר את תיירות היתר.

הפעילים נגד תיירות היתר הזהירו בקיץ האחרון, כאשר מספר מיטות התיירים עבר את מספר התושבים, שהצטמצם מתחת ל-50,000, עפ"י המגמה שנמשכת עשרות שנים, והם מוסיפים להתריע על המגמה המבריחה את התושבים מהעיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ונציה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: