אא

״מקווה שנוכל לחזור לשגרה בצל המלחמה, כמה שיותר מהר״

כך אומרת סיון דטאוקר, מנכ״לית התאחדות המלונות בישראל. בראיון מיוחד באולפן השקוף, מדברת סיון על תמונת המצב של המלונות בצל המלחמה, סוגיית המפונים, תיירות הפנים המתעוררת, הצפי ל-2024-2025 ועוד. צפו בראיון המלא

עמית קוטלר וסיון דטאוקר עמית קוטלר וסיון דטאוקר

במסגרת האולפן השקוף של פספורטניוז ביריד התיירות של IMTM שהתקיים בשבוע שעבר, התארחה סיון דטאוקר, מנכ״לית התאחדות המלונות בישראל.

תני לנו תמונת מצב של מה שקורה במלונות בימים אלו.

״כרגע יש סדר גודל של שלושים אלף מפונים, כאשר בשיא היו כמאה וחמישים אלף מפונים. צריך להבין - אלו סדרי גודל שלא הכרנו באחוזי תפוסה. אני מקווה שמתווה הממשלה באמת יצליח למצוא פתרונות עבור המפונים בטווח הארוך יותר, ושנוכל לחזור לשגרה בצל המלחמה כמה שיותר מהר״.

אנחנו מתחילים לראות גם את התיירות הפנים מתעוררת. האם אילת בפסח תהיה עיר תיירות?

״אילת בפסח תהיה עיר תיירות. אני חושבת שכולם זקוקים לאיזושהי חופשת התרעננות בתקופה הכה מורכבת הזו. ושוב, זה מביא המון אתגרים - שלושים אלף מפונים, כמות מוגבלת של חדרים ומלונות, ומבחינה גיאוגרפית אנשים עדיין מפחדים להגיע לצפון הארץ כך שההיצע מצטמצם״.

ובמקביל, גם המלונות, עם כל האהבה והחיבוק שנתתם למפונים, ספגו נזקים גדולים.

״צריך לזכור שמלון לא בנוי למגורי קבע. כלומר, התחלופה שיש במלון זה חלק אינטגרלי מהמהות שלו. וכשאתה מגיע למלון עם כלבים, חתולים, ציפורים וילדים והופך חללים ציבוריים לגני ילדים ובתי ספר, ובמקרים פחות טובים גם למקום שבו אורחים שבעה, אז כל הפסיליטי משתנה.

לשמחתי, שר התיירות הצליח בעצם להכניס לקופסה תקציבית נפרדת כמאתיים מיליון שקלים שיועדו בעצם לשיקום המלונות. עכשיו, רק תלוי במשרד האוצר שהכסף הזה ייצא״.

תיירות נכנסת כבר מתחילים לראות במלונות או שעוד מוקדם?

״מוקדם. 2025 תיראה אחרת, אבל אני חושבת שאפשר להגדיר את 2024 שנת מלחמה. אנחנו אפילו לא מכוונים לשם. אנחנו מכוונים מאוד לקהל הישראלי, במטרה שיוכל ליהנות מהתיירות הישראלית. אגב, שלא נופלת מהתיירות בחוץ. בנוגע למחירים - ככה זה כשאתה מתמודד עם עלויות של כפי 2 מהרגולציה שיש לך באירופה, ואתה מתמודד עם לא מעט אתגרים כמו כשרות, ארנונה, אבטחה, עובדים זרים שלא נמצאים, שזו אחת הבעיות הכי קשות שיש בעצם היום בענף.

אני נלחמת מאוד בעניין הזה, מעל כל בימה משמיעים את קולנו, כי בסוף זהו כוח העבודה המרכזי שאנחנו זקוקים לו. אני חושבת שוועדת כלכלה מאוד רוצה לעזור ומבינה את הצורך, אך לצערי, יש המון גורמים סביב האירוע וזה עדיין לא מתכנס. אנחנו נלחמים ונמשיך להילחם, כי זה הדבר הנכון וההוגן לעשות גם בשביל שישראלים יוכלו לנפוש״.

ולסיום, בהמשך למה שאמרת על תיירות הפנים, תקדמו איזה קמפיין לשם כך?

״עד כה עשינו קמפיין למילואימניקים שדיבר באמת למכונה המשותף הרחב ביותר, כי הוא דיבר על כל מי שיש לו שלושים ימי מילואים. ההיענות הייתה פשוט מדהימה, יש לנו עשרות אלפי הזמנות. אנחנו כבר עובדים על שני קמפיינים נוספים שאני מקווה שיגיעו לאחוזי הנחה גבוהים יחסית ושיעודדו אנשים לצאת למלונות.

גם המלונות נרתמו, גם בהיבט של המפונים וגם בהיבט של הצורך, לא רק של המפונים, אלא של האזרחים בישראל. אנחנו כהתאחדות נמשיך לעשות כל שאנחנו יכולים בשביל לקדם את הענף, דווקא בתקופה כל כך קשה ומאתגרת״.

צפו בראיון המלא:

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותסיון דטאוקרIMTMIMTM 2024

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: