אא

מדרגות לגן עדן קולינרי

46 מדרגות מובילות למסעדת ליווא במלון עכותיקה, שהולכת לסחוף אתכם לשלווה קולינרית טעימה ממש.

שלווה . ליווא שלווה . ליווא

ליווא זו התנועה שעושים הדייגים כשהם זורקים את הרשת למים. ליווא זו גם מסעדת הגג החדשה והטעימה של מלון הבוטיק עכותיקה. והיא כשרה.

אי אפשר לשכוח את הפעמים שהייתי מטפסת באותן מדרגות תלולות בכל פעם שהייתי באה לעכו לנקות את הראש מהרעש התל אביבי. עוד לפני ליווא, היינו באים לארוחת הבוקר של עכותיקה ולא רק בגלל האוכל הנהדר כמו בזכות הנוף המרהיב של הים הכחול כחול הזה, שוברי הגלים והדייגים ברקע שגורמים לך לא לרצות לרדת מהגג הזה לעולם.

גלעד הר שלגגלעד הר שלג

אבל מסעדה לא ממש הצליחו להרים בגג המופלא הזה, איכשהו זה תמיד כשל. אבל אז הגיע חמודי ברגוט, איש אוכל ואנשים בנשמתו, טיפוס מאד לא שגרתי בנוף ואחד המעניינים שתפגשו. ערבי-נוצרי, במקור מעכו, כזה שמכיר כל פינה בעיר המפותלת הזו, ליברל ומודרני, כזה שלא ממהר להתחתן וכזה שבא לו לכבוש את העולם. עד אז הוא כובש את עכו.

ומכל המסעדות הוא החליט שהוא מקים בר-מסעדה דגים כשר.

תודו שזה משפט מעט יוצא דופן שרק במדינה המעט הזויה הזו יכול לקרות. אבל חמודי יודע ומבין את הקהל שלו ומה חסר לו, את היהודים שמחפשים להטביע את צרותיהם בעכו השלווה ולהנות מהאוכל שלה גם במסגרת הכשר (בפיקוח צהר), לשתות משהו טוב, לחגוג בשישי צהריים, לשבת על הבר בחמישי בערב ולשתות כוס יין עם איזו מנה ואין כמו דגים ביפו כדי לייצר חווית אוכל נהדרת שהכשרות לא מעניינת פה כל כך.

גלעד הר שלגגלעד הר שלג

מצוייד במסעדות אחרות שהוא פתח (אל מרסא המעולה), והכרות עמוקה עם הדייגים ועולם הקולינריה, מביא חמודי לליווא תפריט רענן ים תיכוני . עכואי, ערבי, תפריט של ים.
קובה של דגים פריכה מבחוץ ועסיסית ומתובלת מבפנים, קישואי בלאדי קטנים שרוקנו ומולאו בקבב דגים מופלא, ניצלו לשחימות והונחו על יוגורט צונן, סלט עגבניות רענן עם תועפות גבינת שנקליש נפלאה, סביצ'ה של דג טרי עם אבוקדו ועשבי תיבול וכמובן שמן זית מעולה, דג נא ביוגורט עיזים עם בהרט, סלט טאבולה דגים, ברוסקטות דג שמנמנות, פסטרמה מדהימה של אינטיאס עם אותו תיבול פיקנטי תורכי, חריימה לוקוס לוהטת, פילה דג על פריקי או קרם בטטה ועוד. 
כל הטוב הזה מלווה ביינות נהדרים שחמודי אוהב לשתות ולכן גם הקים במקום בר בחלק העליון של המסעדה עם נישה של ספות ושולחנות ברחבה שמייצרות פוטנציאל מטורף לקבלת שבת סוערת בשישי צהריים כמו שחמודי מתכנן לעשות לצד מסיבות ודרינקייה של השעות הקטנות. חובשי כיפה ליד ערבים עכואים, ימין ושמאל, כל הטעמים וכל הדעות על בר אחד שמקבל את כולם.

גלעד הר שלגגלעד הר שלג

חמודי בא לייצר גשר, גשר קולינרי, בלי הקיטשיות של אחווה ושלום אלא רק הבנה שצריך לבנות פה משהו טוב יותר ואולי דרך אוכל מעולה ואלכוהול נצליח. 

עכו על הבוקר

היתרון בלהיות הבעלים של מסעדה במלון זה גם ארוחת הבוקר. טוב אולי היתרון הוא שלנו הסועדים. אם התאוששתם מהלילה המעולה שהיה לכם בליווא אז תתכוננו לפגוש את חמודי גם בבוקר עם ארוחת בוקר צבעונית וטעימה של מאפים ממולאים בתרד, חומוס רך עם ביצה, סלטים שונים, שקשוקה לוהטת ועוד מלא דברים טעימים בטירוף שיפתחו את הבוקר שלכם מושלם.

ליווא היא שילוב מוצלח וטעים בין מלון בוטיק שיודע לספק שלווה ואיכות לבין מסעדן ואיש מקסים שהוא קצת אחר בנוף, עם ידע רחב על הקולינריה הערבית יהודית, עם רצון עז לעשות משהו שמח ושונה, עם חיבור לכל סוגי האנשים כל עוד הם באים בטוב.

לכו. זה מקום שנוגע בכל אחד מאיתנו. הוא גם ממש טעים (:

ליווא (Liwa)מלון עכותיקה, ההגנה, עכו העתיקה, 04-8617437

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריעכו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: