אא

הידרדרות נוספת ביחסים: ״נכין רשימה מורחבת של מוצרים שישראל תמנע מטורקיה לייצא לארץ״

כך הודיע שר החוץ לאור החלטת ארדואן לעצור ייצוא מוצרים לישראל. השר כ״ץ הורה לאגף הכלכלה במשרד החוץ להכין את הרשימה, בטענה שטורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

שר החוץ, ישראל כץ, הורה הבוקר (ג׳, 9 באפריל) לאגף הכלכלה במשרד החוץ להכין רשימה נרחבת של מוצרים שישראל תמנע מטורקיה לייצא לישראל.

בעקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, הודיע השר כץ כי "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו בחמאס - נגיב בהתאם ונכין רשימה מורחבת של מוצרים נוספים שישראל תמנע מטורקיה לייצא". עוד טוען השר כי טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים.

כמו כן, בהודעת משרד החוץ נמסר כי ישראל תפנה למדינות וארגונים פרו-ישראלים בארה"ב לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידיה בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה טורקית של חוקי החרם נגד ישראל ולהטיל עליה סנקציות בהתאם.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו במרצחי החמאס בעזה שאנסו, רצחו וחיללו גופות של נשים, נערות, מבוגרים ושרפו ילדים בחיים. ישראל לא תכנע לאלימות ולסחטנות ולא תבליג על ההפרה החד צדדית של הסכמי הסחר ותנקוט נגד טורקיה בצעדים מקבילים שיפגעו בכלכלה הטורקית. בנוסף, הוריתי לפנות למדינות וארגונים בארה"ב, לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידינו בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה של חוקי החרם ולהטיל על טורקיה סנקציות בהתאם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהארדואןמלחמהישראל כץמשרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: