אא

קולינריה וטבע שאסור לפספס בעמק יזרעאל

מרחבים פתוחים, יערות ושדות, משקים חקלאיים, עגלות קפה, יקבים עם מרכזי מבקרים ייחודיים, אתרי מורשת, מוזיאונים ושלל פינות טבע. כל אלה מחכים לכם בעמק

עמק יזרעאל. צילום: ניצן אביטל עמק יזרעאל. צילום: ניצן אביטל

שביל שמשית

את הבוקר פתחנו בטיול בנחל ציפורי. אורכו המלא של נחל ציפורי הוא 32 ק"מ ויש לאורכו נקודות עצירה ומקומות טיול רבים. קק"ל סללה שביל קצר ונגיש כולו באורך של כ 1.5 ק"מ העובר בתוך יער טבעי של עצי אלון התבור ויער אורנים. המסלול הנגיש הוא קווי, במידה ותרצו מסלול לא נגיש תוכלו להפוך אותו למעגלי. כבר בחניה תוכלו לפגוש את השלטים הגדולים של קק"ל המסבירים על השביל ועל מסלול שביל אופניים סינגל יער ציפורי/שמשית שעובר גם הוא במקום. לאורך השביל יש פריסה של ספסלי מנוחה וגם ספסלי פיקניק בצל עצי הברוש.

בהמשך תוכלו להגיע לנקודת תצפית על העמק בו עובר נחל ציפורי ועל כביש 79. אם תמשיכו עם השביל מעלה, תוכלו להגיע אל מערה שהיתה מיושבת מתקופת הברזל הביזנטית והממלוכית.

נחל ציפורי. צילום: ניצן אביטלנחל ציפורי. צילום: ניצן אביטל

משק אופיר – מארז פיקניק זוגי

משק אופיר באלון הגליל הוא משק חקלאי משפחתי משנת 1985. במשק מגדלים דבורים לייצור דבש וכרמים של ענבי יין, וביקב הבוטיק של המשק מייצרים יינות מהענבים הגדלים אצלם. מעבר לפעילות המתקיימת במרכז המבקרים של המקום, מציעים במשק אופיר גם מארז פיקניק זוגי ומפנק שיאפשר למטיילים באזור ליהנות מהתוצרת גם במארז פיקניק מפנק בכל פינה בה יבחרו לטייל. תוכלו לקחת את סלסלת הפיקניק ממשק אופיר ולנסוע לנחל ציפורי שנמצא כמה דקות נסיעה משם.

המארז כולל: יין אדום "גליל", דבש מתוצרת המשק , לחם מחמצת, מבחר גבינות משק יעקובס, מטבלים, זיתים, חמאה, ירקות, פרי העונה, בקבוק מים, סכו"ם מתכלה, פותחן, מפת פיקניק משובצת וכוסות יין קריסטל

מחיר למארז זוגי– 290 ₪

לפרטים נוספים – www.meshekofir.co.il

משק אופיר. צילום: ניצן אביטלמשק אופיר. צילום: ניצן אביטל

בית הפלפל

בית הפלפל הוא חממה מיוחדת לגידול פלפלים חריפים הממוקמת בבית לחם הגלילית שבעמק יזרעאל. במקום תוכלו למצוא מעל 200 זנים הגדלים בחממות של אלון שרוקח מהם בין היתר גם ממרחים ורטבים משובחים, משקאות אלכוהוליים, בייגלה חריף במיוחד ואפילו גלידה על טהרת הפלפל החריף.

בית הפלפל. צילום: ניצן אביטלבית הפלפל. צילום: ניצן אביטל

בנוסף, בסמוך לחממות הפלפל השיקו לאחורנה אלון ושותפיו אריק ורויטל את עגלת הקפה "פקאנטי". תחת עצי הפקאן והשדות יוכלו המבקרים במקום ליהנות מכריכים בשילובים מיוחדים כמו הקרואסון החריף – גבינת קממבר/פרומז׳ ריבת אוכמניות הבנרו ואגוזי מלך, מפיצות שנאפות בטאבון (לאוהבי החריף האמיצים מומלץ לנסות את פיצה לוציפר בתוספת מיקס פלפלים סופר הוט) וממגוון מאפים, מתוקים וקישים.

העגלה פתוחה בשישי בין השעות 08:00-16:00

בשבת 10:00-16:00

ובראשון 08:00-17:00

במהלך חוה"מ העגלה תעבוד בין השעות 09:00-16:00

לפרטים נוספים – 050-6274954

עגלת הקפה ''פקאנטי״. צילום: ניצן אביטלעגלת הקפה ''פקאנטי״. צילום: ניצן אביטל

מרכז הקשתות- בית לחם הגלילית

במרכז המבקרים של מרכז הקשתות בבית לחם הגלילית שהוקם במשק של משפחת יגר מציעים לבאי האיזור הצצה לעולמות החץ וקשת בישראל ומאפשרים למבקרים להכיר מקרוב את הכלי המיוחד שקיים משחר ההיסטוריה באמצעות הסברים מרתקים על הכלי ויכולותיו, התנסות פעילה בירי בחץ וקשת אל עבר מטרות - בשטח מקורה (במקרה של גשם) או בלב שטחים פראיים במעמקי היער שם מצפה למבקרים חוויה יוצאת דופן.

הפעילות מלווה בהדרכה צמודה ואורכה כשעה

לפרטים נוספים והזמנת הפעילות – 054-4407113 מתן/בן

מחיר – החל מ – 75 ₪ למשתתף מגיל 8 ומעלה

במהלך ימי חוה"מ פסח המקום יהיה פתוח בין השעות 10:00-18:00 בתיאום מראש בלבד!

מרכז הקשתות- בית לחם הגלילית. צילום: ניצן אביטלמרכז הקשתות- בית לחם הגלילית. צילום: ניצן אביטל

TOUCH BY FUSION

בשנת 2006 הקים היינן דורון יצחקי את יקבTOUCH BY FUSION . יצחקי בוגר תואר שני בלימודי ייננות באוניברסיטת היין המובילה בעולם – אדלייד שבאוסטרליה, מייצר את היינות שלו בחו"ל במקום בו גדלים הענבים הטובים ביותר לזן הספציפי הרצוי לסוג היין ובשנים הטובות שלהם.

לאחר תהליך מוקפד וביקבוק הם מיובאים לארץ בתנאים מחמירים בקירור ותחת השגחה צמודה. בין היינות של היקב הייחודי – אדומים, לבנים, מבעבעים, רוזה ועוד.

ב-Wine Garden בישוב תמרת פועל מדי יום שישי קונספט ייחודי ניתן ליהנות מטעימה של יינות בליווי גבינות משובחת, נקניקים ומטבלים ייחודיים, בנוסף, מתקיימים במקום אירועי קונספט המשלבים נקניקיות ייחודיות לצד היינות מתוצרת היקב, הרצאות על יין ועוד.

ההגעה ליקב בתיאום מראש בלבד.

פרטים נוספים והרשמה לאירועים המתקיימים במקום ניתן למצוא באתר הבית של היקב בכתובת : www.fusionwines.co.il

או בנייד: 054-4730430

TOUCH BY FUSION . צילום: ניצן אביטלTOUCH BY FUSION . צילום: ניצן אביטל

מסעדת תמרלין

כמעט 100 שנה שמשפחת תמיר (לשעבר תמרלין) מגדלת בקר. 5 דורות במשק המשפחתי חיים ומתפרנסים מחקלאות. הכל התחיל אי שם בשנת 1926 כאשר זהבה ומשה תמרלין הגיעו לנהלל והקימו משק מעורב (מגוון סוגים של חקלאות רפת, לול גידולי שדה ועוד) בסוף שנות ה–40 הם נענו לבקשתו של דוד בן גוריון בזמן ביקורו במושב ועיברתו את שם משפחתם מתמרלין לתמיר והמשיכו להתמקצע בעולמות גידול הבקר.

ברבות השנים, הגשימה המשפחה חלום עם הקמתו של מותג הבשר– תמרלין אטליז, מסעדה ומעדניה.

מסעדת תמרלין. צילום: ניצן אביטל מסעדת תמרלין. צילום: ניצן אביטל

לצורך הגשמת החלום חברו יחד ניר תמיר ואיתמר שרעבי יזם בתחום המזון והמסעדנות (בן העמק) השניים השיקו לפני כשנתיים וחצי בלב העמק מול נוף עוצר נשימה של שדות נהלל ושקיעות מרהיבות- חוויה של אוכל טוב, בשר מעולה ומעדניה שנותנת כבוד לתוצרת חקלאית מקומית.

על המטבח של תמרלין מנצח השף מתן ברזני שנולד וגדל בעמק יזרעאל, עבד במטבחים הגדולים של תל אביב וחזר הביתה.

בין המנות המוגשות בתפריט של תמרלין: ברוסקטה מפורקים – 150 גרם של נתחים שעושנו במשך 8 שעות, מונחים על ברוסקטה עם איולי, סלט עלים ובצל מוחמץ, מיקס נקניקיות הבית, פפר שייטל, פריים ריב, אנטריקוט, סינטה, פורטר האוס ועוד.

מסעדת תמרלין. צילום: ניצן אביטל מסעדת תמרלין. צילום: ניצן אביטל

שעות פתיחה –

ימי א׳-ד׳ – 12:00-22:00

ימי ה׳ – 12:00-23:00

ימי ו׳ – 12:00-22:30

יום שבת – 12:00-22:00

פתוחים במהלך חוה"מ פסח

לפרטים נוספים – 077-7242042

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נשארים בארץ - המלצות לטיוליםטיולים בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: