אא

״שהכל יישאר בגדר תרחיש": במשרד התחבורה תרגלו מלחמה רב זירתית ועלטה בנתב״ג

בין התרחישים שנידונו: אתגרי חופש התעופה וצמצום הטיסות, אתגרי חופש התנועה בצירים, מענה לאתגרי חופש השייט והנמלים, והסברה ודוברות בשעת חירום. שרת התחבורה: ״מאחלת לכולנו, שהכל יישאר בגדר "תרחיש"

צילום: פבל צילום: פבל

אתמול (שלישי) נערך תרגיל משחקי מלחמה בהשתתפות כל חברות הבת, הרשויות והאגפים השונים במשרד התחבורה, במטרה להיערך בצורה המיטבית ולשפר את מוכנות משק התחבורה, להתמודדות עם מלחמה רב זירתית בעצימות גבוהה ועם תרחיש עלטה.

בדיון שנערך בראשות שרת התחבורה מירי רגב, השתתפו סגן שרת התחבורה, הרב אורי מקלב, נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, ראש רשות החירום הלאומית, תא"ל במיל' יורם לרדו, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, המשנה למנכ״ל, נתנאל איזק, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, ראש אגף חירום משרד התחבורה, מיכל קלה ובהשתתפות נציגי פיקוד העורף, מל"ל, יו"רים ומנכ"לים של כל חברות התשתית והרשויות של המשרד, הוצגה תמונת המצב הארצית ונדונו מספר רב של תרחישים אפשריים והמענים שיינתנו.

בין התרחישים שנידונו: אתגרי חופש התעופה וצמצום הטיסות, אתגרי חופש התנועה בצירים, מענה לאתגרי חופש השייט והנמלים, מענה לפערי כוח אדם בדגש על נהגים, מענה לחוסן שרשרת האספקה, אתגרים וכלים משפטיים, וכן הסברה ודוברות בשעת חירום.

בנוסף, ניתן דגש על חיזוק השילוביות ויחסי הגומלין, בין המטה לרשויות הייעודיות והארגונים השותפים למתן מענה לאירועים משמעותיים בתרחיש רב-זירתי ומיקוד למשבר חשמל. אלו, לצד תיקוף ועדכון ההחלטות הקובעות למשק התחבורה בתרחיש מתפרץ צפוני.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "מתוך ראיה לטווח הארוך, הנחיתי את מנכ"ל המשרד להמשיך לגבש תכנית אסטרטגית רב-שנתית ולהקים צוותי עבודה ייעודיים לקידום המוכנות לא רק לתרחישים הקרובים אלא לשנים הבאות. צברנו ידע, נסיון, הבנה, ואנחנו מבקשים להביא את כל אלו לידי ביטוי בתכניות העבודה קדימה. אני מאחלת לכולנו, שהכל ישאר בגדר "תרחיש", ושנדע ימים טובים".

צילום: מאחלת לכולנו, שהכל ישאר בגדר "תרחיש. צילום: פאבל"צילום: מאחלת לכולנו, שהכל ישאר בגדר "תרחיש. צילום: פאבל"

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהתאם להתפתחויות שנכפו עלינו, בעיקר בגזרה הצפונית, היה לי חשוב שנקיים את משחק המלחמה עם כל הגורמים הרלוונטיים ובהם מנהל רשות החברות הממשלתיות, רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף, גופי הביטחון וההצלה וכל מי שיש לו קשר לסוגיות תחבורתיות. משחק המלחמה שקיימנו היום, יעזור לנו לאתר ולצמצם פערים מראש ולהמשיך לשמור על הרציפות התפקודית. יחד נוכל להיערך לכל אתגרי התחבורה שיגיעו במידה ויהיה תרחיש מלחמה רב זירתי כולל תרחיש עלטה והפסקות חשמל".

ראש רח״ל, יורם לרדו: ״משרד התחבורה הוא פרטנר מצוין שלא שוקט על השמרים, שבכל רגע חושב כיצד להתייעל ולהתנהל בחירום. אני מוכרח לומר לשרת התחבורה ולסגן השרה, שמחלקת החירום של המשרד היא אות ומופת להתנהלות מערך חירום ממשלתי״.

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "התרגיל פה היום הוא דוגמא מופתית לאיגום ואיחוד כוחות. משרד התחבורה מכיל בתוכו גופים ורשויות שונות, הדבר המדהים הוא שכולם מתייצבים ומאחדים כוחות. זה בשבילי מודל והשראה איך נכון להתנהל. כל משרדי הממשלה התגלו בגדולתם ומשרד התחבורה עלה על כולנה. יישר כוח".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מירי רגבמירי רגב שרת התחבורהמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: