אא

התחבורה באירופה לא נרגעת: בימים הקרובים שיבושים בבריטניה ובאיטליה

בגרמניה השקט שב לתחבורה הציבורית, לאחר שנחתמו הסכמי עבודה חדשים עם עובדי הרכבות ונמלי תעופה, אך בבריטניה ובאיטליה העובדים עדיין ממורמרים ושובתים, וגם בצרפת חוששים משביתות במהלך המשחקים האולימפיים

 Thalys in Paris. צילום: 123rf Thalys in Paris. צילום: 123rf

שביתות תחבורה הן תופעה קבועה באירופה, במיוחד בשנתיים האחרונות, עקב דרישות האיגודים לפצות את העובדים על העלייה המשמעותית ביוקר המחייה.

ראוי לציין כי עד לאחרונה גרמניה הייתה המובילה האירופית בשביתות התחבורה, שכן נהגי הרכבת ועובדי נמלי התעופה שיבשו לעתים תכופות את הפעילות הסדירה בשירותי הרכבות והטיסה ברחבי המדינה. רק לאחרונה נהגי הרכבות ועובדי נמלי תעופה הגיעו להסכמי שכר חדשים עם מעסיקיהם וגרמניה נהנית משקט בשירותי התחבורה.

עם זאת, בבריטניה ובאיטליה עדיין מתנהלים סכסוכים של עובדי התחבורה הציבורית, שדרישותיהם עד עתה לא נענו.

בבריטניה לא מתוכננת שביתת רכבת לאומית, אך שביתות מקומיות ואזוריות צפויות כבר בימים הקרובים.

ביום שבת 13 באפריל שביתה של איגוד RMT תשפיע על שירותי CrossCountry. בין התאריכים 15-20 באפריל שביתות של איגוד ASLEF ישפיעו על שירותי הרכבת הצפונית, וב-20 באפריל שביתת ASLEF תשפיע על רכבות LNER.

גם ברכבת התחתית של לונדון, צוות שירות הלקוחות החל היום בשביתה, שתימשך גם מחר, וצפויה לגרום לסגירת תחנות.

שביתת עובדי הביטחון וההגירה בנמל הית'רו, שהייתה צפויה מחר ובמשך סוף השבוע, בוטלה לצורך קיום משא ומתן בין ההנהלה לנציגי העובדים. אם המחלוקת על תנאי העבודה לא תיפתר, צפויות הודעות שביתה נוספות.

באיטליה שביתת תחבורה ציבורית, כולל ברכבת, תתקיים מחר, יום חמישי, 11 באפריל, בין השעות 9:00-13:00, שתורגש בכל רחבי המדינה עקב השביתה של צוותי חברת הרכבות הממשלתית Ferrovie delo Stato

בצרפת חוששים משביתות תחבורה במהלך המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב.

חברי איגוד עובדי התחבורה CGT-RATP התריעו כבר בחודש פברואר על שביתה צפויה במהלך 7 חודשים עד ה-9 בספטמבר, שעלולה לפרוץ בכל מועד ולפגוע ברשת האוטובוסים והמטרו באזור איל-דה-פרנס, המרכזי במדינה, כולל במהלך המשחקים האולימפיים של הקיץ.

בדיוק אתמול, ה-9 באפריל, הסנאט הצרפתי אימץ הצעת חוק, שתאפשר למדינה לאסור שביתות תחבורה לתקופות מוגדרות מדי שנה כדי למנוע הפרעות במהלך אירועים גדולים, כמו המשחקים האולימפיים, וגם דרישה להתרעה מוקדמת יותר על שביתות. הצעת החוק מעוררת התנגדות וצריכה להיות מאומצת על ידי האסיפה הלאומית הצרפתית לפני שתהפוך לחוק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהבריטניהאיטליהצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: