אא

לוהטת, כובשת ומתחדשת: 8 המלצות שוות וטעימות בעיר האירופית המרגשת

אוי אמסטרדם: בתי קפה על התעלות, צ'יפס הולנדי אורגינל, מוזיאון מודרני שמארח אמנית ענקית וכיכר אחת מרכזית שתפתיע אתכם. קבלו את המקומות שאתם מוכרחים לנסות בביקור הבא שלכם בעיר הבירה האירופאית המרתקת

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

כשהיא מקושטת בעציצי ענק מלאים בצבעוניים לכבוד פתיחת חודש האביב, והתיירים עדיין לא חונקים את כל רחובותיה, זה הזמן הנכון ביותר לטייל באמסטרדם.

גם חברת התעופה ההולנדית הלאומית, KLM, שחזרה לנחות בארץ, הפכה שוב את הגישה לעיר האהובה לקלה וזולה יחסית. אנחנו בחרנו בתחילת חודש אפריל להתנתק קמעה מהמציאות הסבוכה של איומי טילים ממזרח, מערב, דרום וצפון על ארצנו האהובה והמראנו לעיר שתמיד מרגשת מחדש, אז הנה כמה מהמקומות המבוקשים והשווים שיש לאמסטרדם להציע גם בימים אלה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

Van Wonderen Stroopwafels - Kalverstraat 190

אחת הנקודות החמות של אמסטרדם ממוקמת במרכזה של שדרת הקניות המרכזיות של אמסטרדם, ובהתאם לכוכבת אינסטגרם עוגיית הסטרופוואפל שנמכרת במקום כבר לא דומה לזו המסורתית שתוכלו למצוא בשווקים ובדוכנים קטנים יותר. כאן תקבלו בחנות קטנטנה ומעוצבת עוגייה טריה שבמרכזה קרמל נוזלי חם, שמעליו תוספות מושחתות ומצטלמות היטב כמו מרשמלו, קוביות קרמל, תותים ועוד.

ההמלצה שלנו: אומנם עלול לגזול דקות ארוכות מזמנכם אבל ממש שווה לעמוד בתור.

צילום: אלי שטרןצילום: אלי שטרן

קפה Jodenbreestraat 144- MOAK

מקום נוסף ונהדר למקרה שאתם מחפשים אופציה קצת יותר "בריאה". 

לקפה מואק שלושה סניפים באמסטרדם בהם תמצאו פנקייקים באיכות גבוהה, עם תוספות מוכרות כמו בננות ותמרים, פירות יער, קרמל, קוקוס, גבינות, שקדים ושוקולדים. אם קמתם על הצד המלוח, לכו על הפנקייק שכולל אבוקדו, חומוס, צ'ילי, אורגנו ופלפלים קלויים. חגיגה.

Nieuwe Doelenstraat 20-20, cafe de jaren קפה  

קפה וותיק בעיר שהלך וצבר תאוצה ככל שהאיזור בו הוא נמצא - בקצה הדרומי של המרכז הישן –הלך והתחדש.

אם הגעתם לכאן בסוף השבוע אל תחלמו למצוא כיסא ללא הזמנה מראש. עם חלל ענק שמעניק למקום אווירה של בר בתוך ספריה שמשולבת בסלון מזמין, דווקא הרחבה החיצונית שמחופה בדק ויושבת על תעלת האמסטל היא הלהיט הגדול מבחינתי. וזה עוד לפני שדיברנו על האוכל, שמתמקד במנות שישראלים אוהבים (כולל שקשוקה ופלאפל במסגרת המחלקה הצמחונית), לצד מנות בשר איכותיות וסנדוויצ'ים פתוחים. לקינוח אל תחמיצו את שטרודל התפוחים.

צילום: אלי שטרןצילום: אלי שטרן

כיכר רמברנדט

כן, אחד המקומות המוכרים באמסטרדם ניצב גבוה ברשימה, בזמן שכיכר דאם הענקית נשארה עם המוני התיירים שמתעקשים להאכיל יונים.

כיכר רמברנדט הפכה למוקד המושלם שישלב לכם חוויה מקומית רגועה באמצע השבוע ויעניק לכם חגיגה תיירותית חזקה בסוף השבוע. עם בתי קפה, ברים, מועדוני מוזיקה, מסעדות, קופישופס ופינות ישיבה בהם תוכלו לבהות בכל היופי הזה כשהשמש מלטפת לכם את הגב. הכיכר יפה בכל זמן וקצת כמו כיכר דיזינגוף שלנו, בכל שעה תמצאו בה אווירה אחרת שתמיד נשארת נעימה.

כיכר רמברנט.צילום: אלי שטרןכיכר רמברנט.צילום: אלי שטרן

Runstraat 1 -Fabel Friet

באתר הרשמי של הצ'יפס של פאבל מדגישים: כאן הצ'יפס לא בלגי ולא צרפתי – הוא הולנדי מהזריעה ועד הטיגון. אז נכון שאת הפרמז'ן הם מייבאים מאיטליה, אבל בחיי שבדואט עם מיונז מקומי זה היה אחד ממנות הצ'יפס הטובות שכירסמתי. ההייפ והתור לפני החנות הקטנה והעמוסה מוצדק וראוי. זה גם הזמן להתפצל כשאחד מכם יחפש מקום ישיבה נוח בסמוך לתעלות והשני יתקדם די במהירות בתור.

Fabel צילום: ShutterstockFabel צילום: Shutterstock

Runstraat 3- Banketbakkerij Het Koekemannetje

את חנות העוגיות שצמודה לצ'יפס של פאבל מומלץ לתקוף בבליץ וללכת על המבצע של 5 עוגיות (אחד מכל סוג שמציעים במקום) במחיר של 12 יורו.

הקונדיטוריות במקום טענו שהעוגיות יישמרו לפחות חמישה ימים בקופסא וגרמו לנו להעמיס עוד קופסא למען אלה שנשארו בארץ. העוגיות פריכות, ענקיות, מלאות בשוקולד מלמעלה ומבפנים ונשארות מצויינות גם אחרי כמה ימים. בהנחה שהצלחתם להתאפק.

צילום: אלי שטרן  Banketbakkerij Het Koekemannetjeצילום: אלי שטרן Banketbakkerij Het Koekemannetje

Stedelijk museum Museumplein 10

הסטדליק, המוזיאון לאמנות מודרנית, יארח לצד תערוכות הקבע שלו עד לאמצע חודש יולי את אמנית הפרפורמנס מרינה אברמוביץ'. הכניסה למתחם בתוספת של 10 יורו למחיר הכרטיס ומגיל 18 ומעלה.

בכניסה העוצמתית המבקרים מוזמנים להיכנס דרך שער עשוי מאבני קוורץ גדולות, שאמורות למלא אתכם באנרגיה עוד לפני התצוגה הראשונה, שם ימתינו לכם שני דוגמנים, גבר ואישה לבושים כאדם וחווה, עומדים בדממה ומאפשרים למבקרים לעבור ברווח קטנטן שנותר ביניהם בכדי להגיע למתחם התצוגה הסמוך. המקום מלא במבקרים סקרנים, חלקם הגדול נבוך, אבל לא מעט מהם בוחר לעבור בין המציגים ולהיטען באנרגיה גופנית.

במוצגי הקבע של הסטדליק תפגשו יצירות של אמנים מקומיים ובין לאומיים כמו אנדי וורהול, פבלו פיקסו, יאיוי קוסמה, ג'ף קונס ועוד ענקים רבים. יהלום שאסור לפספס.

Stedelijk museum. צילום: ShutterstockStedelijk museum. צילום: Shutterstock

צילום: אלי שטרןצילום: אלי שטרן

סוגרים פינה בשדה התעופה. ✈️

 אל אמסטרדם הגענו בטיסת ק.ל.מ שחזרה לנחות בארץ ומציעה טיסות יומיות שנוחתות בהולנד ב-20:20 וממריאות בחזרה בשעה-7:50 וכוללות עצירה לתידלוק ולהחלפת צוות המטוס בלרנקה. העיכוב קל (כחצי שעה) ולא מפריע לחווית הטיסה, בטח אם זכרתם לשדרג את המושבים.

מומלץ בחום לעצור בלאונג' המחודש של חברת ק.ל.מ (KLM) בנמל התעופה סכיפהול. עם שעת המראה מוקדמת, סביר שביצעתם צ'ק אאוט בשעות הלילה, כך שהלאונג' הוא המקום המושלם למצוא ארוחת בוקר ברמה שמתמודדת בכבוד עם כל מלון יוקרה.

בנוסף תמצאו בלאונג' בר ומסעדה עם טרסה שצופה למסלול ההמראות, וחדרי מנוחה ועבודה נוחים ושקטים, בטח חוויה משתלמת וודאי רגע לפני שממריאים חזרה למציאות הבטחונית הסבוכה שהיא מנת חלקינו שלנו, היושבים בציון מאז ה- 7 באוקטובר.

צילום: אלי שטרןצילום: אלי שטרן

צילום: אלי שטרןצילום: אלי שטרן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמסטרדםהולנדKLMמדריך יעדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: