אא

חברות התעופה האמריקאיות: המעבר במרחב האווירי של רוסיה נותן לחברות הסיניות יתרון

הממשל האמריקאי אישר לחברות התעופה הסיניות לבצע 50 טיסות שבועיות בין המדינות, והחברות האמריקאיות זכו למספר שווה ע"י הסינים, אך הן לא מנצלות את המכסה ומתלוננות על היתרונות של החברות הסיניות הזולות יותר

התעופה האמריקאית. צילום: 123rf התעופה האמריקאית. צילום: 123rf

חברות תעופה אמריקאיות מבקשות להתמודד עם היריבות הגוברת מצד חברות תעופה סיניות על הטיסות בין שתי המדינות ופנו בנושא לממשל בבקשה לסיוע. לטענתם, השימוש במרחב האווירי הרוסי מעניק יתרונות לא הוגנים לחברות הסיניות, ולכן גם תעריפי הטיסה שלהם זולים יותר.

ממשל ביידן נדרש זה מכבר להפסיק לתת אישורים לטיסות נוספות מסין לארה"ב, מפני שבייג'ין השעתה טיסות נכנסות מחו"ל והתקינה תקנות קשות בתגובה למגפת הקורונה, שעדיין משפיעה על החברות האמריקאיות.

הטיסות בין ארה"ב לסין ממשיכות לפגר משמעותית אחרי הנתונים שלפני הקורונה, למרות החלטת ממשל ביידן להעלות את המכסה השבועית עבור חברות תעופה סיניות מ-35 ל-50 החל מסוף החודש שעבר. חברות תעופה אמריקאיות קיבלו מספר שווה של טיסות מרשות התעופה הסינית, ועם זאת הן מנצלות רק חלק מהמכסה.

במכתב לשר החוץ האמריקאי ולשר התחבורה האמריקאי הדגישו נציגי תעשיית התעופה האמריקאית, כי בייג'ין מספקת לעובדי חברות התעופה תנאים ספציפיים, שלא כמו עובדי מגזר התעופה האמריקאי.

לדברי נציגי תעשיית התעופה האמריקאית, המתחרים הסיניים נהנים גם מיתרון "מלאכותי" לא הוגן על ידי ניצול המרחב האווירי של רוסיה לניתוב יעיל יותר, בעוד שעל חברות התעופה האמריקאיות נאסר לטוס במרחב האווירי הרוסי בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

ועדה בבית הנבחרים של ארה"ב קראה לנשיא ביידן לעצור את הגדלת מכסות הטיסה לכיוון ארה"ב של חברות תעופה סיניות. במכתב הביעו המחוקקים דאגה מהיתרון הבלתי הוגן של סין על ארה"ב, עקב ניצול המרחב האווירי הרוסי על ידי חברות התעופה הסיניות. הוועדה הדגישה כי יש לדרוש מחברות סיניות, המבקשות אישור לנתיבים חדשים בארה"ב, להימנע מלטוס מעל רוסיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופהארצות הבריתסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: