אא

יותר מ-100 מיליון נוסעים ב-2023: נמל התעופה של אטלנטה העמוס ביותר בעולם

עפ"י הסקירה של מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI) לשנת 2023, במקום השני מדורג נמל התעופה של דובאי, שהוא נמל התעופה המוביל בעולם במספר הנוסעים הבינלאומיים, ואחריהם: דאלאס פורט וורת', לונדון הית'רו וטוקיו האנדה

האולם המרכזי בנמל אטלנטה. צילום: shutterstock האולם המרכזי בנמל אטלנטה. צילום: shutterstock

נמל התעופה הארטספילד-ג'קסון אטלנטה (ATL) זוכה שוב בתואר נמל התעופה העמוס ביותר בעולם עם 104,653,451 נוסעים, שעברו בטיסות דרכו בשנת 2023.

מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI), שהודיעה אתמול, ה-14 באפריל 2024, על דירוג נמלי התעופה הבינלאומיים במספר הנוסעים, אף ציינה שמספר הנוסעים העולמי לשנת 2023 עומד על קרוב ל-8.5 מיליארד, עלייה של 27.2% מ-2022.

מספר הנוסעים הגלובלי עלה ב-2023 ל-93.8% מרמות טרום מגפת הקורונה ב-2019, והטיסות הבינלאומיות היו מניע בולט במגמה.

"הטיסות העולמיות בשנת 2023 הונעו בעיקר מהסגמנט הבינלאומי, שהונע על ידי מספר גורמים", אמר מנכ"ל ACI World, לואיס פליפה דה אוליביירה. "בין אלה היו היתרונות הצפויים מהפתיחה המחודשת של סין והנטייה הגוברת לנסיעות למרות התנאים המקרו-כלכליים".

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) טיפס משמעותית מהמקום החמישי לנמל התעופה השני העמוס ביותר בעולם עם כמעט 87 מיליון נוסעים, ונמל התעופה הבינלאומי של דאלאס פורט וורת' (DFW) עם 81 מיליון נוסעים דורג במקום השלישי.

נמל התעופה לונדון-הית'רו (LHR) דורג במקום הרביעי עם 79 מיליון נוסעים, ובמקום החמישי דורג נמל האנדה טוקיו עם 78.7 מיליון נוסעים, שקפץ מהמקום ה-16 ב-2022.

נמלי התעופה הבאים בעשירייה הראשונה: דנבר (DEN), איסטנבול (IST), לוס אנג'לס (LAX), שיקגו (ORD) וניו דלהי (DEL).

כשבוחנים רק את מספרי הנוסעים הבינלאומיים, נמל דובאי DXB)) הגיע למקום הראשון עם 86 מיליון, אחריו נמל הית'רו LHR)) עם 74 מיליון ונמל התעופה של אמסטרדם סכיפהול (AMS) עם 61 מיליון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל התעופה הבינלאומי של דובאיהית'רו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: