אא

בילוי משפחתי: 5 דולפינים נצפו מול חופי יפו

הדולפינים, בהם גם אחד צעיר שמלמד על דור חדש באזורנו, ליוו את סירת היחידה הימית של רשות הטבע והגנים במשך מספר דקות. צפו בתמונות המשמחות

הדולפינים שנצפו מול חופי יפו (צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים) הדולפינים שנצפו מול חופי יפו (צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים)

קצת חדשות טובות. פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים הבחינו השבוע בקבוצת דולפיננים מצויים, שהתלוו לסיור שלהם מול חופי יפו, במשך מספר דקות. אחד מחברי הקבוצה היה דולפין צעיר.

גיא לויאן, מנהל מרחב מרכז ביחידה הימית ברשות הטבע והגנים אמר כי ״הופתענו לראות באמצע ההפלגה דולפיננים קופצים בים. היה גם גור אחד, תצפית משמחת לדור המשך".

צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגניםצילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ בישראל. מבנה גופו מלא וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה ואורכו בין 2.5 מטרים ל-3.5 מטרים. להקה ממוצעת מונה חמישה-שישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני המינים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות.

אוכלוסיית הדולפינן המצוי בישראל מוערכת ב-300-400 פרטים. תת האוכלוסייה בים התיכון מסווגת כמין שעתידו בסכנה, כאשר הסיכון העיקרי שמאיים עליה הוא לכידה בשוגג בציוד דיג - ועל כן תצפית הדולפין הצעיר משמחת במיוחד.

ב-2017 הכריז הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN) על שטח מדף היבשת שמול חופי הים התיכון של ישראל כאזור חשוב ליונקים ימיים, בעקבות תצפיות רט"ג.

צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגניםצילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דולפיניםרשות הטבע והגניםתל אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: