אא

צניחה חופשית: נחשפים המספרים של הרבעון הראשון של השנה בתיירות הנכנסת לישראל

דו״ח הלינות והתפוסות במלונות ישראל לרבעון הראשון של השנה והשפעת המלחמה ניכרת בנתונים חושף צניחה בתייירות הנכנסת ואחוז גבוה של מפונים מתוך סך הלנים. מנכ"לית התאחדות המלונות: "מהדו"ח עולה תמונה מדאיגה המשקפת את המציאות המורכבת שאיתה מתמודדים המלונות בישראל מאז ה-7/10״

 צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

התאחדות המלונות מפרסמת את דו״ח הלינות והתפוסות במלונות ישראל לרבעון הראשון ל-2024.

השפעת מלחמת ״חרבות ברזל״, שפגעה קשות בענף התיירות הנכנסת, ניכרת כמובן גם בנתונים. כזכור, מאז ה-7 באוקטובר מלונות רבים מארחים מפונים מהדרום ומצפון הארץ.

- לינות תיירים: ברבעון הראשון של 2024 נרשמו כ-405,000 לינות תיירים במלונות, מדובר בירידה של 82% בהשוואה לינואר-מרץ 2023 ולירידה של 86% לעונת הרבעון הראשון של 2019 (טרום קורונה).

- לינות הישראלים: הסתכמו בכ-5 מיליון –עליה של 78% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מרבית לינות הישראלים היו של מפונים. ברבעון הראשון עזבו רבים מהמפונים מדרום הארץ את המלונות ונותרו בהם בעיקר מפונים מצפון הארץ.

- תפוסת החדרים הארצית: הסתכמה בכ-61% לעומת 59% ברבעון המקביל אשתקד ו-64% ברבעון המקביל ב-2019.

- חלוקה לפי ערים: בחיפה נרשמה תפוסה של כ-80% ,בהרצליה תפוסה של כ-77%, בטבריה תפוסה של כ-73%, בנתניה תפוסה של 71% , בים המלח נרשמה תפוסה של כ-69% ובאילת נרשמה תפוסה של כ-66%. בת"א נרשמה תפוסה של כ-57% (ירידה של 4% לעומת אשתקד וירידה של 18% לעומת 2019), בירושלים נרשמה תפוסה של כ-43% (ירידה של 31% לעומת אשתקד וירידה של 39% לעומת 2019), בנצרת נרשמה תפוסה של 32% (ירידה של 41% לעומת אשתקד וירידה של 53% לעומת 2019).

סיון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "מהדו"ח עולה תמונה מדאיגה המשקפת את המציאות המורכבת שאיתה מתמודדים המלונות בישראל מאז ה-7/10. מתחילת המלחמה התיירות הנכנסת לישראל נפסקה כמעט לחלוטין והותירה לא מעט מלונות אל מול שוקת שבורה, כאשר סכנת סגירה מיידית מרחפת מעל ראשם. במקביל, מלונאים מצאו עצמם נדרשים למלא תפקידים נוספים, בשל הפיכתם של בתי המלון לבית חלופי בעבור עשרות אלפי מפונים.״

דטאוקר הוסיפה ואמרה: ״המציאות המורכבת מדגישה עד כמה המלונות, שמהווים נכס אסטרטגי בעבור המדינה, צריכים סיוע ממנה בשביל לצלוח את התקופה וכדי להיות מוכנים לאתגרי העתיד. טיפול במשבר המחסור בעובדים זרים לענף, יחד עם אישור הממשלה להעברת 200 מיליון השקלים המיועדים לשיקום המלונות, הם צעדים קריטיים לביצוע, ואני קוראת לממשלת ישראל לקדמם בהקדם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותסיון דטאוקר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: