אא

כמו באמצע רחוב בוויאטנם: בון צ׳ה - הוויאטנמית החדשה בשוק תלפיות כובשת את חיפה

לא משנה אם אתם חבורה או סתם זוג מורעבים, בדרך לדרינק או אחרי העבודה, בון צ׳ה היא מקום נינוח וקליל, טעים וידידותי גם לצמחונים, גם לגלוטניסטים, גם כלכלית וגם לחובבי אוכל קצת אחר ואנחנו פשוט מתים על זה

אי אפשר להתווכח שהמטבח התאילנדי הוא אחד המטבחים החביבים על הישראלים. אולי אלו הטיולים אחרי צבא למזרח או החופשות המפנקות באיים, והוא זו החיבה שלנו לטעמים המעולים של המטבח הזה. אבל מבחינת העולם האסייאתי, התאילנדי שולט פה לחלוטין.

בשנים האחרונות ישנה פריחה של מטבח אסייאתי נוסף- הוויאטנמי, זה התחיל ממקומות שמכרו את הבאן-מי, אותם כריכים נהדרים עם פטה חזיר, דרך באן מי שגדלה ובקרוב נספר עליה, דרך פו 26 בחיפה או אל מאנו בתחנה הישנה של תל אביב ועד ויאטנמית כשרה בנתניה.

אל החבורה הזו הצטרפה, לפני כמה חודשים, הוויאטנמית "בון צ'ה", משוק התלפיות בחיפה והיא הדבר הנכון והטעים לקפוץ אליו.

בון צ'ה. אוסנת גואטהבון צ'ה. אוסנת גואטה

בון צ'ה (הקרויה על שם מנת הבון הוויאטנמית שכמובן נמצאת בתפריט), שייכת למסעדן רון ברם (הבעלים של ההמבורגריה 'קניבר'), שהיה למשך כמה שנים ברילוקיישן בפלורידה, שם נחשף על בסיס יומיומי למטבח המהגרים הוויאטנמי שקיים שם שנים, טייל בשווקים וסופרים של מהגרים ויאטנמיים ובעיקר אכל והרבה. בשלב מסויים התאהב רון במטבח הזה והתחיל ללמוד אותו מהבסיס. הרילוקיישן הסתיים אבל האהבה למטבח הויאטנמי נשארה, וכשחזר עם משפחתו לארץ היה לו ברור שהוא פותח מסעדה ויאטנמית קטנה.

'בון צ'ה' היא פינה קטנה ואינטימית, צנועה ונטולת שואו. כל האוכל שלה יוצא מתוך מטבח פצפון אל כמה שולחנות בחוץ כיאה למסעדת שוק, ולמרות הכל מצליח רון והצוות החייכן שלו, לספק תפריט כיפי, צבעוני וטעים.

בון צ'ה. אוסנת גואטהבון צ'ה. אוסנת גואטה

התפריט הוא לא ויאטנמי הארד קור אלא יותר ויאטנמי משודרג עם חיבורים למקור וכמובן בלי חזיר, לא מפאת הכשרות כמו הרתיעה הבסיסית של הרבה ישראלים לחזיר שאין להם מפירות-ים לדוגמא.


התפריט פשוט גם הוא, ומרגיש ממש כמו במסעדה באמצע רחוב בוויאטנם, עם תמונות להמחשת המנה ומספק מסע כיפי וטעים אל המטבח הויאטנמי.
הנאמס (אגרולים ויאטנמיים) פריכים במיוחד וגדושים באטריות שעועית ועוף עם נוכחות ג'ינג'ר נהדרת ומגיעים עם עלי חסה, עשבי תיבול וקוטב נוק צ'אם פיקנטי לביס מושלם ורענן, ניתן לקבל כמובן גם את הספרינג רול - האגרול בגירסה הלא מטוגנת והרעננה שלו עם טופו, שרימפס או דג. שני האגרולים מתומחרים בכ- 35 שקלים לזוג.

תמצאו פה גם את הבאן מי, אותו כריך נהדר, רק שפה, מחמת ההמנעות מהחזיר, מגיע עם פטה כבד וביצה, קציצות עוף רכות, חציל וטופו ברוטב ג'ינג'ר, פילה דג בטמפורה ועוד לצד מלפפון, כוסברה, בצל כבוש ושאלוטס מטוגנים. אל כל הכיף הקראנצ'י הזה, רון מוסיף קטע מגניב- טפטפת קטנה שנעוצה בבגט המסתירה בתוכה לגימה מרוטב מאגי- פצצת אומאמי שמעיפה את הכריך לביס אחר, דאםם זה טעים!
להפתעתי לא תמצאו את מרק הפו הוויאטנמי המפורסם. למה? כי לא רחוק משם קיימת מסעדת 'פו 26' וכדי לפרגן, החליט רון לא להגיש פו במקום שלו אלא גירסה אחרת לחלוטין של מרק וויאטנמי, רעננה יותר בעיני. אהבתי את הפרגון המקומי.
מרק ה- Bun Bo Hue מבוסס על ציר בקר מתובל בלמון גראס ומוגש עם קציצות עוף או פירות ים. בשתי הגרסאות זהו מרק רענן וכיפי מאד שאפשר לזלול גם ביום קייצי, בשונה מהפו המפורסם שהוא מאד חורפי ועשיר בתבלינים חמים.

בון צה גלעד הר שלגבון צה גלעד הר שלג

מנת הבון (BUN) מורכבת מאטריות ורמצ'ילי דקיקות בטמפרטורת חדר, ירקות טריים וכבושי ואיזשהו חלבון משתנה, הכל מעורבב עם רוטב נהדר שמשלב חמיצות, מליחות ומתיקות והביס כיפי ולא כבד, דבר שמאפיין מאד את המטבח הויאטנמי ומתאים לא רע לקיץ המקומי שלנו.
ב'בון צ'ה' הבון מגיע בכמה גרסאות, עם אותן קציצות, עם נתחי דג מטוגנים או טופו ויעלה בין 64-69 שקלים. מה שמתקבל הוא ביס כיפי, חם-קר, רענן, מלא מרקמים ומלא טעמים.

מנת הקום (COM), היא בעצם גירסת האורז הוויאטנמית לארוחת פועלים. צלחת ועליה אורז לבן מאודה לצד אותן קציצות, פירות ים, דג או צמחוני, ירקות טריים וביצת עין כתמתמה לצד שאלוטס מטוגנים שמוסיפים המון טעם. גם פה המנה קלילה, לא כבדה ומעיקה אלא מאוזנת ומלאת טעמים.

מלא צבע וטעם בקערה אחת. אוסנת גואטהמלא צבע וטעם בקערה אחת. אוסנת גואטה

הגימיק של סוף הארוחה הוא לא הקינוח החביב אלא דווקא הקפה הויאטנמי. קפה פילטר מגניב עם חלב ממותק שמספק שוט מתוק מריר של סוף ארוחה נהדרת. גימיק חמוד וטעים ממש.

מה שבון צ'ה מציעה, חוץ מאוכל רחוב ויאטנמי טעים זו פשטות. רון קופץ לשוק לקנות מצרכים וגם מבשל ומגיש, אין פה אגו או שואו. לא משנה אם אתם חבורה או סתם זוג מורעבים, בדרך לדרינק או אחרי העבודה, המקום הזה נינוח וקליל, טעים וידידותי גם לצמחונים, גם לגלוטניסטים, גם כלכלית וגם לחובבי אוכל קצת אחר. זה יופי של מקום - אז תלכו.

בון צ'ה. לונץ 7, שוק תלפיות, חיפה.

ראשון-חמישי 12:00-20:00, שישי 12:00-17:00. לא כשר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריחיפה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: