אא

שביתת פקחי טיסה בצרפת צפויה להשפיע על הטיסות

צפי ל"יום שחור" בנמלי התעופה במדינה האירופית: שיבושים צפויים בהמראות ובנחיתות עקב שביתה של מרבית פקחי הטיסה. גם טיסות שצריכות לעבור במרחב האווירי של צרפת עלולות להיפגע

בנמל CDG פריז. צילום: shutterstock בנמל CDG פריז. צילום: shutterstock

פקחי הטיסה בצרפת מתכננים לשבות מחר (25 באפריל) במחאה על ארגון מחדש של עבודתם. בנמלי תעופה ברחבי המדינה, כולל טיסות בינלאומיות, צפויים שיבושים משמעותיים במהלך השביתה. על פי ההערכות, השביתה עלולה להשפיע על עד 70% מהטיסות בנמלי התעופה הגדולים.

באיגוד ה-SNCTA, המייצג יותר מ-60% מפקחי הטיסה בצרפת, ציינו כי הם מצפים ל"שיעור הצבעת שיא" בעד השביתה של פקחי הטיסה. "אנשים צריכים לצפות להפרעות גדולות ולעיכובים ארוכים", אמר דובר האיגוד.

גם איגוד אחר, UNSA-UTCAC, הודיע על שביתת חבריו ביום חמישי, ובאמצעי התקשורת בצרפת כבר מכנים את יום חמישי הקרוב כ"יום שחור", וצופים כי עד 70 אחוז מהטיסות אל ומנמלי התעופה בצרפת עלולות להתבטל.

גם טיסות שצריכות לעבור במרחב האווירי של צרפת עלולות להיפגע משביתת פקחי הטיסה.

איגודי הפקחים מתנגדים לארגון מחדש של שירותי עבודתם, ויכוח שנמשך ב-15 החודשים האחרונים. רשויות התעבורה האוויריות משנות את לוחות הזמנים של העבודה כדי להתמודד טוב יותר עם העליות החזויות בתנועת הטיסות, ולכן איגודי העובדים דורשים עלייה בשכר ובמספר העובדים.

איגוד SNTCA מבקשת תוספות שכר של 5.04 אחוזים לשנה בשנים 2025, 2026 ו-2027, כמו גם הכפלה של קצבת הכשרה מיוחדת לעובדים.

ראוי לציין כי השביתות מגיעות למרות "ההפוגה האולימפית" המוסכמת להשעיית השיבושים עד תום המשחקים. הסנאט הצרפתי אימץ הצעת חוק ב-9 באפריל, שתאפשר למדינה לאסור שביתות תחבורה כדי למנוע הפרעות במהלך אירועים גדולים כמו אולימפיאדת פריז 2024, אך הצעת החוק חייבת להיות מאומצת על ידי האסיפה הלאומית הצרפתית לפני שתהפוך לחוק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתפקחי טיסה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: