אא

אחרי יותר מ-12 שנים בביהמ"ש: סוכני נסיעות קיבלו פיצוי מאיבריה

מה שהחל בהליך משפטי בדצמבר 2011 מגיע סוף סוף לסיומו לאחר הליך משפטי של שנים ארוכות בין התאחדות סוכני הנסיעות לחברת התעופה הספרדית. הסכום מוערך בין 1.3-1.5 מיליון דולר

איבריה (צילום: Shutterstock) איבריה (צילום: Shutterstock)

92 סוכני נסיעות החלו לקבל פיצוי מחברת התעופה הספרדית איבריה. בהתאחדות בענף מעריכים כי הסכום הכולל שישולם לסוכנים, בתום שנים ארוכות של התדיינות משפטית, עומד על 1.3-1.5 מיליון דולר.

עם זאת, סוכנים מצאו כי בסופו של דבר הם מקבלים רק חלק קטן מהסכום המקורי אותו היו צריכים לקבל. "זה לא משהו שאפשר לשמוח ממנו, אחרי כל כך הרבה שנים. אם היינו מקבלים את הסכום שהיינו צריכים לקבל, היינו מקבלים מהריבית סכום הרבה יותר גבוה, אבל זה מה שקבעו", נאמר לפספורטניוז. "יותר טוב לקבל משהו מאשר כלום".

כל אחד מהסוכנים יקבל את חלקו, בהתאם להיקפי העבודה. הסוכנים החליטו לקבל את הפשרה, שכן הם מאסו בהתנהלות המשפטית.

יותר מ-12 שנים בבתי המשפט

תחילת הפרשה בסוף דצמבר 2011, כאשר התאחדות סוכני הנסיעות הגישה תביעה נגד איבריה בגין ביטול העמלה המשולמת להם. תביעת ההתאחדות הוגשה נגד חברת התעופה הספרדית לבית המשפט המחוזי במרכז הארץ. לתביעה הראשונה ניגשו 120 סוכני נסיעות.

בשנת 2016 הוגש על ידי ההתאחדות כתב תביעה מתוקן נגד איבריה וחברות תעופה נוספות - KLM, אליטליה, Czech Airlines ואייר קנדה שאף הן ביטלו את תשלום העמלה לסוכנים. התביעה הוגשה בזמנו בשם 92 סוכני נסיעות. בין השאר, נטען בכתב התביעה: "ביטול שרירותי וכוחני זה, עומד בהפרה יסודית ובוטה של ההוראה ההסכמית בין הצדדים".

במרוצת החודשים האחרונים, בתום הליכים ממושכים בבתי המשפט ובגישור שלא צלח, ובעקבות מגעים עם ההתאחדות לבין איבריה באמצעות עורכי הדין, התקבלה הצעת פשרה מטעם החברה, לפיה הסוכנים שהגישו את התביעה ואלה שהגישו בקשה להצטרף אליה - יקבלו סכום חד פעמי. הסוכנים מנגד חתמו על כתב ויתור ועל נכונות להמשיך ולעבוד עם החברה בתנאים הקיימים, כלומר ללא עמלת סוכן בסיסית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איבריהסוכני נסיעותתביעה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: