כלל חדש בארה"ב: חברות התעופה מחויבות להחזר אוטומטי על ביטולי טיסות ושירותים נלווים
הכלל האחיד לכל ענף התעופה במדינה מקל על הנוסעים לקבל החזר כספי עבור טיסות, שבוטלו או השתנו באופן משמעותי, וכן פיצוי עבור איחור משמעותי במסירת כבודה ושירותים נוספים שלא סופקו
משרד התחבורה האמריקני (DOT) פרסם כלל סופי המחייב חברות תעופה לספק לנוסעים באופן מיידי החזרים אוטומטיים על שירותים, שלא סופקו או התעכבו משמעותית. הכלל החדש מקל על הנוסעים לקבל החזרים, כאשר חברות תעופה מבטלות או משנות באופן משמעותי את טיסותיהן, מעכבות באופן משמעותי את מסירת מטעני הנוסעים או לא מספקות את השירותים הנוספים שנרכשו.
"לנוסעים מגיע לקבל את כספם בחזרה, כשחברת התעופה חייבת להם", אמר שר התחבורה האמריקאי, Pete Buttigieg. "הכלל החדש שלנו קובע סטנדרט חדש המחייב חברות תעופה לספק מיידית החזרים מזומנים לנוסעיהן".
הכלל הסופי יוצר ודאות לצרכנים על ידי הגדרת הנסיבות הספציפיות שבהן חברות התעופה חייבות לספק החזרים. לפני הכלל החדש חברות תעופה הורשו לקבוע סטנדרטים משלהן איזה סוג שינוי טיסה מצדיק החזר. כתוצאה מכך, מדיניות ההחזרים הייתה שונה בין חברות התעופה, מה שהקשה על הנוסעים לדעת או לטעון לזכויות ההחזר שלהם.
עפ"י הכלל החדש, המפרט כל סעיף, הנוסעים זכאים להחזר עבור: טיסות שבוטלו או השתנו באופן משמעותי, עיכוב במסירת המטען האישי שלהם, וכן שירותים נוספים שלא ניתנו, כגון Wi-Fi, בחירת מושבים או בידור בטיסה, אם חברת תעופה לא סיפקה שירות זה.
הכלל הסופי משפר את חווית הנוסע, שכן ההחזרים חייבים להיות: אוטומטיים ותוך פרק זמן של 7 ימי עסקים עבור תשלום בכרטיס אשראי, ו-20 יום באמצעים אחרים, עפ"י אמצעי התשלום המקוריים של הרכישה, ובסכום מלא, מבלי שהנוסעים יצרכו לבקש, ועל חברת התעופה ליידע אותם על זכאותם.