אא

״עומדים לצידכם וכאן בשבילכם״: נשיא המדינה במסר לקהילות היהודיות בעולם

בעקבות העלייה המטרידה באנטישמיות והאיומים כלפי סטודנטים יהודים בקמפוסים בכל העולם, הנשיא הרצוג במסר תמיכה: ״אל תפחדו. תעמדו גאים. תעמדו חזקים למען החופש שלכם״

צילום: אבי קנר צילום: אבי קנר

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח היום (ה׳) מסר מיוחד לקהילות היהודיות ברחבי העולם בעקבות העלייה המטרידה באנטישמיות, העוינות והאיומים כלפי סטודנטים יהודים בקמפוסים בכל העולם, וברחבי ארצות הברית בעיקר. 

"לאחינו ואחיותינו, לחברינו בקמפוסים ובקהילות היהודיות ברחבי ארצות הברית ובכל העולם, לאלה שעומדים לצידנו ומגינים על עם ישראל ומדינת ישראל, לכל בני האדם טובי הרצון: מירושלים, בירת מדינת ישראל, אני אומר לכם: עם ישראל איתכם. אנו שומעים אתכם. אנו רואים את האיבה החסרת בושה והאיומים. אנו מרגישים את הפגיעה, את הפרת הנאמנות והפרת הידידות. אנחנו חולקים איתכם את החששות והדאגה. 

אנו רואים מוסדות אקדמיים בולטים, היכלי היסטוריה, תרבות וחינוך מזוהמים בשנאה ואנטישמיות הניזונים מהתנשאות ובורות, ומונעים מכשלים מוסריים ודיסאינפורמציה. אנו צופים באימה כיצד זוועות ה-7 באוקטובר נגד ישראל נחגגות ומוצדקות.

אנו שומעים אתכם. אנו מכירים במאמצים ההרואיים שלכם. אנו עומדים לצידכם, ואנו כאן בשבילכם.

מול אלימות, הטרדה והפחדה, כשפחדנים רעולי פנים מנפצים חלונות ומרסקים דלתות, כשהם תוקפים את האמת ומתמרנים את ההיסטוריה, יחד, אנחנו עומדים איתנים. יחד, נמשיך לבנות אומה פורחת וחפצת חיים.

בעודם מזמרים למען האינתיפאדה ורצח עם, נפעל - יחד - לשחרר את החטופים שלנו, המוחזקים בידי חמאס, ונלחם למען חירויות האזרח וזכותנו להאמין ולהשתייך, למען הזכות לחיות בגאווה, בשלווה ובבטחה, כיהודים, כמו ישראלים - בכל מקום.

בשבוע הבא יציין העם היהודי את יום השואה. נדבר על הזמנים האפלים של העבר, ונזכור את נס הולדתנו מחדש: במולדתנו העתיקה, במדינת ישראל היהודית, הדמוקרטית, ובכל העולם היהודי.
יחד, ננצח. 

אל מול העלייה המפחידה הזו של האנטישמיות: אל תפחדו. תעמדו גאים. תעמדו חזקים למען החופש שלכם. מדינת ישראל עומדת איתכם. מדינת ישראל דואגת לכם. אנחנו דואגים לכם. אנחנו כאן בשבילכם. 

נדע ימים טובים יותר. ויחד נאמר: עם ישראל חי".

דברי נשיא המדינה: (צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נשיא המדינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: