אא

״לשקול את חיוניות הנסיעה״: המל"ל מחמיר את אזהרת המסע על מאלמו שבשוודיה

לאור חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו לאירוויזיון, המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע לרמה 3 (איום בינוני) לתקופת אירועי האירוויזיון

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מחמיר את אזהרת המסע על מאלמו שבשוודיה לרמה 3 (איום בינוני).

כאמור, תחרות האירוויזיון תתרחש השנה (7-11 במאי) בעיר מאלמו שבשוודיה. מאלמו מוכרת כמוקד למחאות אנטי ישראליות (בעיר ריכוז גבוה של מהגרים מסוריה, לבנון, עיראק ואיראן). מחאות אלו מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות לעיתים התלהמות, קריאות לפגוע ביהודים, ישראלים, שריפת דגלי ישראל ואף ב-7 באוקטובר גורמים אנטי-ישראלים במאלמו יצאו בגילויי שמחה על אירועי הטבח שחמאס ביצע בישראל.

בנוסף, רק היום, שבוע להופעת ישראל באירוויזיון, הודיעה המשטרה השבדית כי אישרה הפגנות פרו-פלסטיניות: "החוקה השבדית שומרת על הזכות לחופש הביטוי וחופש ההפגנה, כולם רשאים להביע את דעתם ולקחת חלק בהפגנות". ההפגנות צפויות להגיע לשיאן ביום חמישי הבא, יום השתתפותה של עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון.

ברקע, לצד המחאות במאלמו, בחודשים האחרונים התגברו קריאות של גורמי ג'האד עולמי ואסלאם רדיקלי לבצע פיגועים כנגד יעדים מערביים, כולל איומים ממוקדים כנגד ישראלים ויהודים בעולם, תוך מתן דגש לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה.

כזכור, בחודש מרץ האחרון פורסם על מעצרם של שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי וכחודש לפני כן, נמצא חפץ חשוד מסוכן ליד שגרירות ישראל בשוודיה.

התפתחויות אלו מעלות חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו לאירוויזיון. השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך בניגוד למשלחת הישראלית לתחרות, המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית.

לאור זאת, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מודיע על החמרת את אזהרת המסע על העיר מאלמו (ללא שינוי באזהרת המסע על כלל שוודיה) - מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני) וממליץ לישראלים המתעתדים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהייה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב.

כמו כן, המבקרים בעיר מתבקשים להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת שיכולו להתעדכן בהודעות מטעם המל"ל במהירות ובזמן אמת בהינתן אירוע. 

קישור להורדה עבור משתמשי אייפון ועבור משתמשי אנדרואיד.

ניתן להתעדכן באתר המטה לביטחון לאומי בכלל אזהרות המסע, ולשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה לביטחון לאומי בטלפון 02-6667475.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: המטה לביטחון לאומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: