אא

ברוכים הבאים לצ'יינה טאון! 5 מנות אסייתיות בנווה שאנן שתעופו עליהן

שכונת נווה שאנן כבר מזמן הפכה לצ'יינה טאון צבעונית וטעימה במיוחד, ולאטרקציה קולינרית של סוף שבוע בתל אביב. כדי שלא תפספסו שום ביס, הנה כמה המלצות חובה

ביסים טעימים בנווה שאנן. אוסנת גואטה ביסים טעימים בנווה שאנן. אוסנת גואטה

לא משנה מה דעתכם הפוליטית, כולנו אוהבים אוכל, ואי אפשר להתווכח עם העובדה שאם כל המצב הבטחוני המעייף שלנו לא היה קיים, היינו בקלות הופכים למעצמה קולינרית-גלובלית, עם שפע של מסעדות מישלן וסצנה כזו שאנשים היו מגיעים בשבילה מכל העולם.

אחד האיזורים היותר טעימים ומסקרנים שיש לנו ממש מתחת לאף, הוא איזור נווה שאנן בתל אביב, או ה"צ'יינה טאון" הישראלי אם תרצו.

נווה שאנן אמנם לא נראית הכי סימפטית ולצערי העירייה מזניחה את האזור. לפני כמה שנים העיריה שיפצה כביכול את הרחוב, אבל איכשהו הוא נראה מוזנח ועייף בדיוק כמו שהוא היה לפני ורואים שלא ממש השקיעו בנראות הרחוב. אבל אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בתוכו - ויש בו המון.

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

את הצבעוניות של נווה שאנן מקבלים מהאנשים, מהחנויות ומהמרכולות הצבעוניות שכל דוכן מציע בכל פינה. את זה אסור לכם לפספס.

אם עוד לא חוויתם את נווה שאנן מחשש כלשהו לאלימות, נרקומנים וכדומה, אני יכולה להבין, אבל היא הרבה יותר מזה. נווה שאנן אמנם שכונה לא תמיד קלה למי שגר בה, אבל היא גם בית ומטבח למאות וייטנאמים, פיליפינים, סינים, סודנים, הודים ואריתראים שבכל שישי ושבת פותחים שפע של דוכנים והופכים את השכונה לאחד המקומות הכי שוקקים שיש. 

אז אני לא ממליצה להגיע בשעות הקטנות של הלילה, אבל אם תגיעו ב-13:00-14:00 תהנו ממש מארוחות ענקיות במחירים מדהימים ומלא שופינג טעים של חומרי גלם שישלחו אתכם לטיול בוייטנאם או בתאילנד.

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

הנה כמה המלצות שאסור לכם לפספס ואם אתם לא רוצים לעשות את זה לבד, דברו איתי ונמליץ לכם על כמה אנשי אוכל שיסתובבו איתכם.

ההמלצה שלי, לא לפחד לנסות. המחירים לא יקרים ומקסימום תזרקו לפח.
ההמלצה השניה - תביאו מזומן. רוב המסעדות לא מקבלות אשראי.

1. לאכול באו במסעדת הבאו הסינית
אוסנת גואטהאוסנת גואטה

זו אחת המסעדות הסיניות הוותיקות בארץ. בגירסה הקודמת שלה היא הייתה הרבה יותר קטנה ומכרה כ-4-5 מנות וכמובן את הבאו הענקי המופלא והענני שלה. הבאו הזה גרם לכל חובב אוכל אסייתי להגיע לנווה שאנן הקשוחה של פעם. 

בהמשך, המסעדה עברה שתי חנויות קדימה למקום מעט יותר גדול והתפריט כמובן הורחב, הזוג הסיני שניהל את המקום עזב ומכר אותו לשלוש נשים פיליפיניות מתוקות שנשארו יחד עם צוות המטבח המקורי ועם הרבה לקוחות שבאים במיוחד.

השירות מתוקתק, המחירים קצת עלו אבל עדיין תקבלו מרק מעולה עם מלא כיסוני בשר מופלאים (מנה שתספיק בכיף ל-2-3 אנשים) במחיר מגוחך של 50 שקלים, צלחת עמוקה של טופו משי מופלא ברוטב סצ'ואן פיקנטי ובשר טחון או ערימה ענקית של אורז מוקפץ עם בשר ב-50 שקלים ועוד שפע של מנות נהדרות מהמטבח הסיני.

וכמובן הבאו. 10 שקלים בלבד מפרידים בינכם לענן פחמימתי ענק ממולא בבשר טחון ברוטב ברביקיו אותו טובלים בתערובת של חומץ שחור ובצל ומתבלים בשמן צ'ילי.
 

2. אגרול בתוך אגרול במסעדת אל מאנו

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

אל מאנו היא מסעדה עם סיפור מקסים שמתחיל מאהבה ושלום. לפני שנים רבות הגיעה אוניה עם פליטים וייטנאמים לארץ שלא הסכימו לקבלם באף מקום בעולם מלבד ישראל.

הפליטים התקבלו באהבה על ידי בגין, קיבלו אזרחות ישראלית מיד, התאקלמו בארץ ובתכל'ס היו אחראים על גל המסעדות האסייתיות שהיו פה בשנות ה-80.

אחת מהבנות של אותם פליטים היא אן, שהכירה את בעלה הפיליפיני ג'ון בצופים, ושניהם יחד פתחו את "אל מאנו" שהפכה להצלחה מסחררת. התפריט בנוי ממנות פיליפיניות עליו אחראי ג'ון ומנות וייטנאמיות עליהן אחראית אן. כאשר אחד מהם לא עובד, אז גם אין חלק מהמנות שלו. משעשע משהו.

באל מאנו תפריט ענקי ומשתנה על הקיר מלא ברובות מנות של חזיר ופירות ים ושמות שלא תכירו אבל זה גם בסדר לשאול וגם יודעים במקום למצוא את הדרך גם לאלו שלא אוכלים לא כשר - לדוגמא הוון-טון עוף המטוגנים, עטופים ברוטב חמאה חריף שאם תבקשו תקבלו אותם "סתם" מטוגנים ופריכים ולא פחות טעימים.

אחת הארוחות המפורסמות של המקום היא ארוחת ההוט פוט. מתקן ועליו גריל לוהט ובאמצע מרק חם ומסביב שפע ענקי של בשרים, ירקות, דגים ופירות ים אותם צולים בהנאה במרק הלוהט או על הגריל וטובלים בכל מיני רטבים. ארוחה מטורפת. מינימום לארבעה אנשים (160 לאדם) ובהזמנה מראש.

אבל המנה שבחרתי בה היא דווקא האגרול הוייטנאמי. למה? כי הוא כיפי ממש. מדובר בדף אורז עם עשבי תיבול שעוטף אגרול מטוגן גדוש בבשר חזיר או עוף. כל הדבר הזה הוא שילוב של פריכות ורכות מלאת עשבי תיבול. כמה פשוט ככה מיוחד (40 שקלים לשתי יחידות).

3. מומו במסעדת 'גורקה קיטשן'

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

אין מישהו שנוסע לנפאל ולא חוזר עם זכרונות מתוקים של ערימת כיסוני מומו מאודים או מטוגנים שעושים שמח בבטן בימים קרים. אז קנינו אותם בכמה באטים, אבל גם בגורקה קיטשן ההודית-נפאלית תמצאו 8 יחידות ב- 35 שקלים וזה שווה כל ביס. הבצק נגיס, המילוי מתובל ובשרני ואם תקחו את זה מטוגן זה בכלל יהיה שמח.

מלבד המומו, תמצאו את כל מה שהמטבח ההודי מציע, שפע של קארי צמחוניים ובשרניים, מגוון ראשונות פריכות, מסמוסות ענקיות ודרך פאקורות ועד נאן עוף טעים ממש, יש פה לאסי מנגו סמיך ומתוק, ולא מעט עוף מטוגן ומתובל. בקיצור, החזרה לטיול אחרי צבא מעולם לא הייתה טעימה יותר.

4. האלו-האלו 

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

האלו-האלו (HALO-HALO) הוא הקינוח המושלם למדינות חמות. מה שהתחיל כקרח גרוס ועליו כל מיני סירופים מתוקים, התפתח לכדי חלב כתוש שבתחתית הכוס כל מיני ממתקים אסייאתים, שילובים של ג'לי, טפיוקה ושעועית מתוקה כיאה למטבח האסייתי ומעל החלב הקפוא-הגרוס - חלב מרוכז, מחית בטטה סגולה ופלאן.

כמה שזה נשמע הזוי זה דווקא טעים וקר ומנה ענקית שלא קל לחסל. חובה לערבב היטב כדי שכל הטעמים יספגו בחלב (פירוש המילה HALO הוא לערבב).

ה'הלו-הלו' נמכר בכל פינה בדוכנים ברחוב, אבל בתחנה המרכזית בקומה השניה ליד כל הדוכנים הפיליפיניים, תמצאו אחת שעושה את זה הכי טעים שיש. 

מול המקאטי קאבלן, (מסעדה פיליפינית ששוכנת בתוך התחנה המרכזית החדשה) יש לא מעט דוכנים, אחת מהם שייך לפיליפינית מבוגרת חייכנית ומוכשרת שעושה האלו האלו ממש טעים! (22 שקלים).

שווה לסיים את הסיבוב שלכם שם גם בגלל הקינוח הזה, ובגלל שפע האוכל שהיא מציעה כגון אגרול חריף עם בשר וגבינה, מרק אורז עם ציר עוף והמון ג'ינג'ר ושום, פנקיקיים דקיקים במילויים שונים, אטריות אורז עם חזיר וביצה ועוד.

כמו כן, גם בגלל המכולות האסייאתיות שיספקו לכם שופינג נהדר למטבח הביתי שלכם וגם בגלל הדבר הבא שאתם חייבים לנסות.

5. בננה מטוגנת עם קרמל

אוסנת גואטהאוסנת גואטה

לא, זה לא עוד בננה לוטי. לדעתי זה אפילו הרבה יותר טעים. ה"טובון" היא בננה מצופה בבצק דקיק, מטוגנת עמוקות עד להשחמה מושלמת ואז נטבלת בקרמל סמיך ומתוק.
הדבר השמח הזה מספק ביס נהדר! לא מתוק, כמו שמצפים שיהיה, אלא פריך ומנחם. גם את הטובון תמצאו בכל פינה מכוסים בניילון וכל אחת עושה את זה מעט שונה, וגם את הטובון מצאנו בגירסה הטעימה ביותר אצל אותה פיליפינית חייכנית בקומה השניה בתחנה המרכזית שמוכרת את ההאלו האלו הכי טוב.

כמה עולה התענוג הזה? 5 שקלים בלבד. אושר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריתל אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: