אא

"מקורות השנאה מעולם לא יבשו, בחרנו לחמוק מלהתמודד איתם"

כך כותב מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוסי פתאל, באיגרת מיוחדת לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה בה עוד הוסיף כי יש "לתבוע דין וחשבון בכל מקום בו מתמסרים לשנאת יהודים. רק כך נוכל לכבד את זכרם של הנרצחים בשואה"

מחנה ההשמדה מיידאנק (צילום: SHUTTERSTOCK) מחנה ההשמדה מיידאנק (צילום: SHUTTERSTOCK)

"השנה גבולות זיכרון השואה מטשטשים לאור זוועות ה-7 באוקטובר 2023 ומציבים בפנינו דילמות ערכיות שהעדפנו לתחום לרגעים ספורים בשנה בלבד". 

כך פותח מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל, איגרת מיוחדת ששלח לאנשי תעשיית התיירות לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד.

יוסי פתאל (צילום: יח"צ)יוסי פתאל (צילום: יח"צ)

פתאל כותב כי "הסיסמא 'לעולם לא עוד' מתחוורת כנבובה ומרוקנת מכוונה ותכלית. התאוריה שקידשה את שואת היהודים במלחמת העולם השנייה כאירוע יוצא דופן וחד פעמי קרסה. מאורעות הימים האלה מכים בנו ומחייבים אותנו לדון מחדש בזיכרון השואה ומשמעותיה להווה ולעתיד.

"עלינו לזכור ביום הזה לא רק את המעשה הנאצי-מפלצתי ביהודים. אלה גם את מה שאפשר מציאות בה בני אדם נחשבו לאבק והיו לעפר. המעשים הם תוצאה של אידאולוגיה מעוותת המעוגנת בשפל מוסרי. מקורות השנאה מעולם לא יבשו ובכל זאת אנחנו בחרנו לחמוק מלהתמודד איתם. לא רק זיכרון השואה קדוש, גם המשמעות והרלוונטיות שלו לימנו קדושים.
 
"זיכרון השואה חייב להתקיים בנו על דרך של מצוות עשה. הפסיביות וההתעלמות מכוונות ומקורות השנאה הם כחילול כוונת ותכלית יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בכדי שזיכרונם של הנטבחים יהיה ראוי, עלינו להיות שרויים בצער, זיכרון ושמחה בו זמנית ולא להרפות מעיסוק מתמיד בשאלות מוסר וערכים".
 
פתאל חותם את דבריו באמירה כי "חמס בעברית הוא רוע. שגשוגו של החמס, בכל תרתיי משמע, יכול להתקיים רק על בסיס של בורות והדרדרות מוסרית. מלחמתנו בקמים עלינו להכחידנו אינה רק בכוח הזרוע אלה גם בכוח הרוח והמוסר שעלינו להפיץ ביננו לבין עצמנו ובמקביל לתבוע דין וחשבון בכל מקום בו מתמסרים לשנאת יהודים רק כך נוכל לכבד את זכרם של הנרצחים בשואה ולקיים את צוואתם האילמת שהיא עבורנו מצוות חיים והבטחתם לא רק בארצנו".

"אוהל יזכור" ביד ושם (צילום: SHUTTERSTOCK)"אוהל יזכור" ביד ושם (צילום: SHUTTERSTOCK)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוסי פתאללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליום הזיכרון לשואה ולגבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: