אא

״האמירה ׳לזכור ולא לשכוח׳ עליה חונכנו כולנו, מקבלת השנה משמעות של ממש״

רש״ת ערכה טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שם נשא דברים מנהל נתב״ג שציין ״האנטישמיות בעולם הרימה ראש בארצות שהן ידידותיה הקרובות ביותר של ישראל. בארצות אליהן ממריאים מכאן מאות מטוסים ביום״

אודי בר עוז, מנהל נתב"ג. צילום: רש״ת אודי בר עוז, מנהל נתב"ג. צילום: רש״ת

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך היום (ב׳) ברשות שדות התעופה.

הטקס התקיים בהשתתפות אודי בר עוז, מנהל נתב"ג, אמנון כהן, מ"מ מנכ"ל רש"ת, הרב נסים אלמליח – רב הרשות, בכירי רשות שדות התעופה ונתב"ג והעובדים.

להלן דברים שנשא אודי בר עוז, מנהל נתב"ג:

"אנחנו ניצבים כאן יחד, לזכר קורבנות מסע ההרג האנטישמי, האכזרי והגדול בכל הזמנים, בימים בהם האנטישמיות בעולם הרימה ראש בארצות שהן ידידותיה הקרובות ביותר של ישראל. בארצות אליהן ממריאים מכאן מאות מטוסים ביום. זה בלתי נתפס והאמירה ׳לזכור ולא לשכוח׳ עליה חונכנו כולנו, מקבלת השנה משמעות של ממש. אנו זוכרים היום את הנספים בשואה, זוכרים את המשפחות של סבינו וסבותינו שלא זכינו להכיר, זוכרים את הזוועות הבלתי אנושיות שחוו היהודים ברחבי אירופה הנאצית – לעולם לא נשכח! גם 79 שנים מסיום המלחמה, אני רואה בבירור את פניו של הילד שהוריו נרצחים לנגד עיניו, את שיירות המובלים לבורות הירייה, את הדרגשים הצפופים באנשים בתת רעב במחנות העבודה, את הזעקות מהקרמטוריום במחנה ההשמדה, את ההשפלה והפחד שחוו אחינו ואחיותינו – רק בגלל שהיו יהודים. היום, לצערי עוד יותר מכל תקופה אחרת בה אני זוכר את עצמי, אנו מצווים לזכור ולהיות אקטיביים בהנחלת הזיכרון גם לבאים אחרינו.

היום אנו מרכינים ראש בכאב לזכר 6 מיליון יהודים שנספו בשואה - מסע הרצח השיטתי של המשטר הנאצי בהנהגת היטלר בין השנים 1939 ל 1945 - רק בגלל שהם היו יהודים!

היטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות במדינה נאורה. היטלר הצליח לשכנע רבים ברעיון המופרע שלו להשמיד את העם היהודי על רקע גזעני והצליח לבנות מכונת השמדה אכזרית כמותה לא הייתה בכל תולדות האנושות. השואה לא התחילה במחנות השמדה, היא התחילה שנים קודם כשהגזענות הרימה ראש ברחבי הרייך השלישי ולא נהדפה. היא התחילה בשיח גזעני לא פורמלי, המשיכה בפוגרום ליל הבדולח כנגד רכוש יהודי ופגיעה פיזית ביהודים, משם נולדה הלגיטימציה ונחקקו חוקים כנגד יהודים. היהודים הושפלו פעם אחר פעם והפחד ללכת ברחובות גבר.

אף אחד לא יכל לנבא את מה שיקרה בשנים שיבואו. אף אחד לא יכל לנבא כי בני אנוש ינהגו במפלצתיות שכזו כנגד שכניהם, קולגות לעבודה, ילדים בבית הספר של ילדיהם או עוברי אורח תמימים שלא עשו רע לאיש. הקולות האנטישמיים שנשמעים כיום ברחבי אירופה ובארצות הברית מסוכנים ליהודים כשם שהם מסוכנים לתושבי אירופה וארצות הברית כולה וכולנו מחויבים לנקוט עמדה אקטיבית כנגד כל גילוי גזעני כלפינו היהודים וכלפי אוכלוסיות אחרות.

אם הקולות האנטישמיים בעולם לא יטופלו ביד קשה ויוקעו באיבם, אנו עלולים להיות עדים בשנים הבאות למעשי רוע ואכזריות מופרעים כפי שחווינו ב-7 באוקטובר ולאו דווקא על אדמת ישראל.

ואסיים בציטוט של שמעון ויזנטל, שהקדיש את חייו לתיעוד ואיסוף ראיות כנגד פושעי המלחמה הנאצים במטרה להביאם לדין – 'כדי שהרשע ישגשג, הוא דורש רק שאנשים טובים לא יעשו דבר'.

יהיה זכרם של הנספים ברוך ולנגד עיננו לעולמי עד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: