Qantas מודה בהטעיה: תשלם קנס של 66 מיליון דולר על מכירת כרטיסים לטיסות מבוטלות
חברת התעופה האוסטרלית הודתה בהונאת 86,000 צרכנים ובתום מאבק משפטי ממושך הסכימה לשלם את הקנס ולפצות את הצרכנים
קואנטס, חברת הדגל של אוסטרליה, עומדת בפני קנס כבד של 66 מיליון דולר, לאחר שהודתה בהטעיית צרכנים על ידי מכירת כרטיסים לטיסות שכבר בוטלו.
זהו נוסח ההודעה הרשמית, שפרסמה קואנטס היום ברשת החברתית X - טוויטר לשעבר: "קבוצת Qantas הודיעה היום על הסכם עם נציבות התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) לפתרון הליכי בית המשפט ביחס לתהליכי ביטול טיסות".
השערורייה, שנמשכה ממאי 2021 עד אוגוסט 2023, גרמה להונאה ממושכת ולהפסד כספי של הלקוחות. נציבות התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) תבעה את קואנטס בערוצים משפטיים, והדגישה את חומרת ההתנהלות של חברת התעופה.
למרות ההכחשה הראשונית, בסופו של דבר הודתה קואנטס בהונאה ובעוול שגרמה ללקוחותיה והסכימה לפצות 86,000 לקוחות שנפגעו.
מנכ"לית קואנטס, ונסה הדסון, הביעה חרטה על ההתנהלות של החברה והתוותה צעדים ומאמצים לתיקון, והתקרית כולה מדגישה את החשיבות של שקיפות ואחריות לטובת הנוסעים בתעשיית התעופה.