אא

מחזקים את הקשר עם אזרבייג'ן: "הערכה ליחס החם ליהודים"

ביקור רשמי במדינה תומכת ישראל: ראשת המערך המדיני-אסטרטגי של משרד החוץ הישראלי נפגשה בבאקו עם שר החוץ האזרי: "לחיזוק היחסים בין המדינות והעמים וחיזוק הקשרים הכלכליים"

צילום: באדיבות משרד החוץ צילום: באדיבות משרד החוץ

ראשת המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, עליזה בן-נון, קיימה ביקור עבודה בבאקו, בירת אזרבייג'ן. במסגרת הביקור נפגשה עם שר החוץ ג'ייהון ביירמוב ועם בכירי משרד החוץ המקומי. הצדדים דנו במגוון נושאים הנוגעים לשיתוף פעולה אזורי, העמקת היחסים בין המדינות והעמים וחיזוק הקשרים הכלכליים.

במהלך הביקור, שחל ערב יום הניצחון על גרמניה הנאצית, ביקרה בן-נון באנדרטה לקורבנות מלחמת העולם השנייה להנצחתם של 600 אלף אזרים שלחמו בשורות הצבא האדום כנגד הנאצים. כמו כן הניחה זר על קברו של בן הקהילה היהודית והגיבור הלאומי של אזרבייג׳ן, אלברט אגרונוב ז״ל, מפקד טנק שנפל ב-1992.

בן נון אמרה כי "ישראל ואזרבייג'ן חולקות יחסים אסטרטגיים עמוקים וארוכי שנים אשר קיבלו תנופה עם פתיחתה של שגרירות אזרבייג'ן בישראל בשנה שעברה. השנה, יתמקדו היחסים סביב ועידת האקלים השנתית, COP29, הצפויה להתקיים בסוף שנה זו בבאקו, אירוע שיהווה פלטפורמה נוספת לשיתופי פעולה בין שתי המדינות כמו גם ברמה האזורית.

"אזרבייג'ן, בה משגשגת קהילה יהודית מזה שנים, ראויה להערכה עצומה על היחס החם והכבוד לו זוכים היהודים במדינה, במיוחד בתקופה בה האנטישמיות גואה במקומות רבים בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אזרבייג'ןבאקומשרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: