אא

רומניה במחווה סולידרית לישראל: תחגוג החל מהשבוע הבא ומדי שנה את יום העצמאות של ישראל

יום העצמאות של ישראל הוא מעתה יום רשמי ברומניה שיחגג החל מהשנה ב-14.5 בכל שנה ברומניה ובו יונף דגל ישראל לראש התורן לאות סולדיריות. הערב, לשכת המסחר של ישראל רומניה קיימה מפגש עסקי בבוקרשט בהשתתפות השר דיכטר, שגריר ישראל ברומניה ונשיא לשכת מסחר ישראל רומניה

הטקס בבוקרשט -מימין השר דיכטר. צילום: אירינה אשר הטקס בבוקרשט -מימין השר דיכטר. צילום: אירינה אשר

לשכת המסחר של ישראל רומניה קיימה הערב (חמישי ה-9.5) מפגש עסקי בבוקרשט בהשתתפות השר אבי דיכטר, שגריר ישראל ברומניה ראובן עזר וקאלין קוסאר נשיא לשכת המסחר ישראל רומניה. 

השר דיכטר דיבר על החיבור בין המדינות ועל הסכם יבוא תבואה מרומניה לישראל ועל הזמנות העסקית לחברות מרומניה לייצא לישראל מרומניה במקום טורקיה. 

באירוע הוענק לסילביו וקסלר חבר הפרלמנט הרומני ונשיא הקהילה היהודית ברומניה תעודת הערכה על פועלו.

צילום: אירנה אשרצילום: אירנה אשר

וקסלר מיוזמי החוק למען ההכרה הרשמי ביום העצמאות של ישראל וציונו ברומניה מדי שנה, הודה לשר דיכטר ולברכות של יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה. נזכיר כי החוק עבר כבר בחודש מרץ 2024 ועבר ברוב מרשים של 241 תומכים ו-3 מתנגדים בלבד.

החוק שעבר קובע כי במסגרת אותו יום יתקיימו אירועים שונים שיוקדשו כולם לחיזוק והידוק הקשר בין המדינות.

יום העצמאות של ישראל שיחול בשבוע הבא הוא מעתה יום רשמי ברומניה שיוגדר ״כיום לאומי לסולידריות עם ישראל״ שיחגג החל מהשנה ב-14.5 (יום הכרזת העצמאות של ישראל) בכל שנה ברומניה.

כאמור, ביום שלישי הקרוב ה-14 במאי בכל המוסדות הרשמיים ברומניה דגל ישראל יונף בשעה 08:00 בבוקר לראש התורן במוסדות הרשמיים של רומניה בצעד סולידרי למדינת ישראל. עוד באותו יום היסטורי בשעה 10:00 - דיון חגיגי בפרלמנט הרומני.

בימים אלו שבמספר מדינות לא מועטות דווקא ישנן מחאות נגד ישראל, הצעד של רומניה הוא מחווה מרגשת ועליית מדרגה ביחסים המתחממים בין שתי המדינות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רומניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: