אא

קפצנו לביקור באחד היעדים הקולינריים הכי לוהטים בישראל ולא הצטערנו לרגע

מבשלת ומזקקת הבוטיק מפרדס חנה מציעה סיור מרתק למחוזות בישול הבירה, לצד טעימות מהחבית, פיצות שף, מוזיקה טובה וחלל לאירועים

סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

מבשלת הבוטיק "בירה שבט" ממוקמת בפרדס חנה כרכור ומציעה לאורחיה את החוויה המלאה - סיור במבשלת הבירה והמזקקה; טעימות של הבירות השונות; ואפשרות לערב כייפי של פיצה, בירה ומוזיקה עם חברים. במקום מתקיימות גם הרצאות של העירייה במסגרת פעילות "חינוך על הבר", סדנת קרמיקה בה תפסלו ספלי בירה, והקומה העליונה של המבשלה משמשת גם כאולם אירוח לאירועים מכל סוג.

אבל לפני שנצלול פנימה, בואו נראה איך המקום הוקם. הכל התחיל בחלומו של האמריקאי הציוני ניל וסרמן להקים מזקקת ויסקי בארץ הקודש. הלוקיישן היה אידיאלי, מושבה פסטורלית עם שדות חקלאיים ירוקים. המזקקה הוקמה, הוויסקי החל להתיישן, אך משהו היה חסר. היות וכל הציוד כבר היה קיים, והתהליך ההתחלתי זהה, הוחלט להשמיש את המזקקה גם כמבשלה לבירה ישראלית איכותית. וכך הבשיל החלום להקמת המזקקה ומבשלת הבירה המשולבת הראשונה בישראל - מבשלת בירה שבט.

סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקוסיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

סיור חווייתי במבשלה והמזקקה

עם שתי קומות מצוחצחות למשעי, ציוד מתקדם ושימוש בחומרי גלם מובחרים, מיוצרים במקום מספר סוגי בירות וויסקי. תהליך הייצור הוא בר קיימא, וכל תוצרי הלוואי אינם מוטמנים באדמה אלא זוכים לשימוש מחדש - בין אם כמזון לחיות משק או כחומרי חיטוי למבשלה עצמה. באופן שאינו בהכרח שגרתי לז'אנר, במזקקה והמבשלה יש נוכחות נשית משמעותית בין דמויות המפתח המובילות, שאחראיות לפיתוח המתכונים השונים וייצורם.

סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקוסיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

בסיור החווייתי במבשלה, שאורכו כשעה וחצי, תעברו את כל שלבי הייצור של הבירה, החל מזרע הלתת, דרך שלבי הבישול, יצירת הטעמים השונים, ועד קבלת הבירה המושלמת שנמזגת לכוס. אתם תזכו לראות, לטעום ולהריח את חומרי הגלם, ותלמדו כל כך הרבה דברים חדשים על המשקה האהוב. כל זאת, כמובן, לצד טעימות של מבחר בירות מהחבית, מבירות הדגל ועד מהדורות נדירות בייצור מוגבל.

סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקוסיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

מבשלת שבט דואגת למילואימניקים

בהקשר של יום העצמאות שאנחנו חוגגים כרגע ברגשות מעורבים, חשוב לי להזכיר את בירת הקראפט הציונית ZION. ציון היא בירת אייל מעודנת כהה עם 3.8% אלכוהול. היא בעלת גוף קליל וטעם עשיר, עם נגיעות של כשות ומתיקות קרמלית. בירת ציון נוצרה למען החקלאים, המילואימניקים והמושבניקים. היא מוקדשת לכל מי שנמצאים ונמצאות כרגע במילואים ומזכירה לנו שבסופו של דבר כולנו שבט אחד, ועלינו לדאוג אחד לשנייה. בחודשיים הראשונים של המלחמה נתרמו באהבה מאות מארזי בירות ציון למילואימניקים, וכעת מארז הרביעיה זמין באתר המבשלה לכל ציוני וציונית, במהדורה מוגבלת לחג.

בירה ציון. צילום: יחצבירה ציון. צילום: יחצ

בילוי עם חברים בבירגארדן

מלבד הסיורים והאירועים, חצר הבירגארדן החדשה משמשת גם כפאב מקומי לתושבי פרדס חנה והסביבה. עם מוזיקה טובה, מבחר פיצות שף מבית "מייאו פיצה" והיצע בירות עשיר ומפנק, תוכלו להעביר כאן ערב מושלם עם חברים.

פיצה מייאו ובירה שבט. צילום: אירה מקיינקופיצה מייאו ובירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

בין הבירות תמצאו את בירת הלאגר הבהירה והצלולה ICE MANN, בירת האייל הסקוטית הענברית הכהה WEE LADDIE, בירת IPA בעלת ארומה של פירות טרופיים והדרים שנקראת HOP GURU, האבירה האדמונית (RED KNIGHT) שהיא בירת אייל אירית מתקתקה, ו-FARM MAMA המרעננת שהיא בירת חיטה בלגית שבושלה יחד עם שיבולת שועל, תפוזים, קמומיל, כוסברה ופלפל לבן. כולן מגיעות בריכוז אלכוהול של 5.1% ומעלה, לראש טוב במיוחד - וכן, יש גם Happy Hour בו תהנו מ-1+1 על כל הבירות.

בירה שבט, כולל בירה ציון. צילום: אירה מקיינקובירה שבט, כולל בירה ציון. צילום: אירה מקיינקו

מומלץ לשדך אותן לפיצה ישראלית-נפוליטנית אחת או שתיים מבית מייאו פיצה. הן מוצעות כולן עם אפשרות בחירה בין גבינת מוצרלה או עם הגבינה הטבעונית המשגעת של פלנטי, וכוללות בין השאר פיצה פונגי בה מככבות פטריות ברוטב אלפרדו; פיצה מגניבה עם גבינת בושה, שבבי שקדים ודבש; ועוד תוספות יצירתיות.

פיצה מייאו. צילום: אירה מקיינקופיצה מייאו. צילום: אירה מקיינקו

יכולתי לכתוב עוד הרבה על הביקור המהנה שלי במבשלה, אבל אני אתן למשקאות לדבר בשביל עצמם. לכל אחת מהבירות המיוצרות במבשלה יש את הגוון שלה, הדמות שלה, האופי שלה והטעם הייחודי לה - החל מאיש הקרח, דרך האבירה האדמונית ועד המאמא של החווה. בין אם אתם מעדיפים בירות לאגר או אייל מסורתיות, מהדורות מוגבלות מיוחדות או בירה מיושנת - כאן תמצאו בירה שמתאימה לכל אחד ואחת, מכל שבט.

טעימות במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקוטעימות במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

איפה? רחוב חרושת 2, פרדס חנה.
מתי הביגרדארדן פתוח? בימים ג'-ה' בין השעות 17:00-23:00, ובימי שישי בשעות 10:00-16:00
ומה מחיר הסיור? עלות הסיור מתחילה מ-75 ש"ח לאדם ומותנית במינימום 15 משתתפים. כל הסיורים מתקיימים רק בתיאום מראש, במייל [email protected].

אולם האירועים. צילום: אירה מקיינקואולם האירועים. צילום: אירה מקיינקו

פיסול ספלי בירה. צילום: אירה מקיינקופיסול ספלי בירה. צילום: אירה מקיינקו

סיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקוסיור במבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

מבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקומבשלת בירה שבט. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמטיילים בארץבירהקולינריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: