אא

למרות פסח: תפוסת המלונות בת"א באפריל 2024 - נמוכה במיוחד

מחצית מלינות הישראלים עדיין הן של מפונים, בגזרת התיירים עדיין ארה"ב במקום הראשון אך עם ירידה שעשויה להיות קשורה למחירי הטיסות. נתוני חודש אפריל

רצועת חוף מלונות תל אביב רצועת חוף מלונות תל אביב

מדובר באחד החודשים שאמורים היו להיות החזקים של השנה, אם לא היינו מתמודדים עם המלחמה המתמשכת. במהלך חג הפסח, עלתה התפוסה במלונות תל אביב באופן משמעותי יחסית, אך לא די כדי להשפיע על נתוני התפוסה החודשיים.

התפוסה בחודש אפריל במלונות תל אביב עמדה על 53% בלבד, וסיכום מצטבר שנתי התפוסה היא 55%. הסיבה המרכזית לתפוסה הנמוכה היא כמובן המלחמה, כאשר התיירים עדיין לא חוזרים לישראל, לצד מצב הרוח הלאומי והמצב הכלכלי המורכב.

אורן דרורי, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב רבתי אומר כי "כ-80% מהלינות עדיין של ישראלים, למעלה ממחציתם מפונים שעדיין שוהים בחלק מהמלונות ומייצרים רצף, ותיירות פנים בדגש של סופי שבוע".

היקף לינות מבקרי החוץ, התיירים, עלתה במעט והיוותה 22% מסך הלינות במלונות תל אביב בחודש שעבר, כאשר בתל אביב רבתי הסתכמה ב-20%.

מקורה העיקרי של תנועה זו בארה"ב עם 36% מסך לינות התיירים; צרפת 16%, בריטניה 10%, רוסיה 5%, גרמניה 3%, איטליה 2%.

בהשוואה לחודשים הקודמים מדובר בהתחזקות קלה של התנועה ממדינות אירופה, צרפת ובריטניה. דרורי סבור כי "יש להניח רובם מפלח השוק היהודי שהגיעו לחג. אגב, מנגד יש היחלשות קלה של התנועה מארה"ב, שייתכן כי היא קשורה למחירי הטיסות הגבוהים, כאשר בשלב זה רק חברת אל על טסה בקווים לארה"ב".

על פי נתוני התאחדות המלונות בתל אביב רבתי, שהות תייר בחודש אפריל במלונות תל אביב הסתכמה בממוצע ב-4.4 לילות, בעוד ששהות של ישראלי הסתכמה ב-2.88 לילות בלבד.

תפוסת המיטות הסתכמה ב-46% בלבד, תפוסת החדרים הסתכמה ב-53%. מספר המיטות הכללי 18,943, מספר החדרים 9,386.

מחודש ינואר שהות ממוצעת של תייר הסתכמה ב-4.34 לילות, של ישראלי ב-3.53 לילות. לינות תיירים הסתכמו ב-19%, לינות ישראלים - 81%. תפוסת המיטות 46% ואילו תפוסת החדרים הסתכמה ב-55%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות בתל אביב רבתיתל אביבמלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: