אא

לקראת מונדיאל 2030: רכבת במנהרה תת ימית תקשר בין אירופה לאפריקה?

התוכנית לבנות מנהרה בין ספרד למרוקו מתחת למיצר גיברלטר נדונה כבר שנים רבות ועתה היא עשויה לצאת לפועל לרגל המונדיאל ב-2030, אותו תארחנה במשותף ספרד, פורטוגל ומרוקו

טנג'יר במרוקו. צילום: shutterstock טנג'יר במרוקו. צילום: shutterstock

45 שנים לאחר שהוצג לראשונה הרעיון לבנות מנהרה תת ימית מתחת למיצר גיברלטר, שתקשר בין ספרד למרוקו, נראה שהתוכנית עשויה סופסוף להתבצע.

אם אכן התוכנית תצא לפועל, היא כנראה תהיה מוכנה בזמן למשחקי מונדיאל 2030, שיתארחו במשותף על ידי מרוקו, ספרד ופורטוגל.

נכון להיום, טיסות בין בירת ספרד מדריד לעיר טנג'יר שבמרוקו, שער אסטרטגי בין אפריקה לאירופה, אורכות שעה וחצי.

עפ"י הצפי, במנהרה מתחת למיצר גיברלטר יעברו רכבות בין שתי המדינות, עם קו ממדריד לקזבלנקה, השוכנת 300 קילומטרים דרומית לטנג'יר. סביר להניח שהנסיעה ברכבת ממדריד לקזבלנקה תימשך חמש שעות וחצי.

החברה הלאומית של מרוקו לחקר מיצר גיברלטר (SNED) ומקבילתה הספרדית, החברה הספרדית לתקשורת של מיצר גיברלטר (SECEGSA), אמורות לבצע סקרים כדי לראות עד כמה הפרויקט בר קיימא בשנים הקרובות.

בחודש שעבר ביקר שר החוץ הספרדי, אוסקר פואנטה, במרוקו כדי להוציא את התוכנית לפועל, ואמר כי "בהקדם האפשרי" ייקבע מועד לפגישה ביצועית.

אם התוכנית תצא לפועל, המנהרה התת ימית תהיה באורך של 27.6 ק"מ, ובעומק מרבי של 300 מטר, ובשלב מוקדם זה אין עדיין עלויות צפויות. עד כה, ממשלת ספרד הקצתה 2.3 מיליון אירו בכספים ל-SECEGSA כדי לבחון לעומק את התוכנית.

השלמת התוכנית תארך עד 5 שנים, כך שאם תצא לדרך בקרוב, היא צפויה להיות מוכנה בזמן למונדיאל 2030 ותהווה קשר ישיר בין ספרד למרוקו ובין אירופה לאפריקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספרדמרוקו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: