אא

אוכל מדויק, צלחות מפונפנות ואווירה של סלון אירופאי: התאהבנו בפינה התל אביבית החדשה

המקום החדש בשוק הכרמל מביא אל רעש הבסטות, אוכל מדויק, והרבה אווירה. זה לא המקום לזלול רק ארוחת ערב אלא יותר להעביר בו שעתיים שלוש בקזו'אל עם דרינק וכמה צלחות. גילינו מקום חדש וטעים

כשהסלון של סבתא הופך למסעדה. אוסנת גואטה כשהסלון של סבתא הופך למסעדה. אוסנת גואטה

הקסם של שוק הכרמל לא נעלם. לא רק שהוא לא נעלם הוא מתגבר ולא מפסיקים להיפתח בתוכו ובסביבתו עוד ועוד מקומות, חלקם אוכל רחוב צבעוני ורועש וחלקם, כמו המקום החדש שגילינו, מפתיעים בחלל אוכל קצת אחר.

הסיפור של בבר (Beber) הוא בכלל משפחתי, שיר ורן תמיר- אח ואחות, שניהם בעלי רזומה עשיר ובוגרי פורט סעיד של אייל שני. האחד אוהב לבשל והשניה אוהבת לארח, כשאל שניהם מצטרף חבר טוב בשם גל משיח שגם מגיע מהתחום, הם פותחים מקום לחברים.
את המקום בחרה שיר, כשחיפשה לוקיישן שיגשים לה כמה חלומות. היא נתקלה בפוסט הכואב של השף אבישי בן הרוש שחזר ממילואים וסגר את העסק הקטן שלו בשוק הכרמל, והיא הבינה שזה הלוקיישן שהיא רוצה.
יודעים מה, יצא לה טוב.

חלה, חמאה וחזרת לשישי מישהו?אוסנת גואטהחלה, חמאה וחזרת לשישי מישהו?אוסנת גואטה

לשתות נגרוני בסלון של סבתא

'בבר' מרגיש כמו סלון אירופאי של סבתא עם כסף. התאורה הרכה, המפות, זרי הפרחים הענקיים בכל מקום, החלה הענקית שיושבת לה בניחותא ליד גוש עצום של חמאה וצנצנת זכוכית של ריבה רק שפה היא מלאה בחזרת לוהטת. בכל זאת חייבים קטע.

האוכל לא מתיימר להיות אוכל שף, תמיר מכין את האוכל מאחורי הקלעים כשהוא מבצבץ מידי פעם בחיוץ צנוע לספר על המנות, שיר עצמה מנהלת את המקום בקלילות לא מתאמצת ומלאת חיוכים כמו המארחת המושלמת, עד שלרגע אני נתקפת בפרץ קנאה.

"עוגיה" – היא הומאז' לציזבורגר ילדים של מקדונלדס והיא באה כביכול להרגיע רעב של התחלה או לסגור רעב בסוף ארוחה - תכלס זה ממש טעים (36/49 ש"ח לקציצה אחת/שתיים)

עוגיה של כיף. דניאלה אבוהבעוגיה של כיף. דניאלה אבוהב

האוכל פשוט ומבוצע מדוייק. אין פה קישוטים ושואו אבל יש פה התחכמות בחומרי גלם.
את הריקוטה עושים במקום והיא טעימה ממש (32 ש"ח), יש 2 גרסאות לסלטים קטנים - אדום וירוק המבוססים על שפע עשבים, ענבים אדומים או ירוקים ועוד כמה הפצעות עונתיות (46/49 ש"ח), צוק סרטנים היא מנה קטנה של ביסק סרטנים עשיר וטעים ממש לצד פיסה לבנה של הפנים של הלחם כדי שתוכלו לספוג את הרוטב.
יש 2 ברוסקטות בתפריט האחת תוניסאית והשניה עם מח עצם, כיאה לטריפוליטאית מייד עטתי על התוניסאית (46 ש"ח) שהרגישה כמו סנדוויץ תוניסאי מפורק על חתיכת לחם כשהכל טובל ברוטב חריימה-אריסה מעולה. בקצת יותר גדולות תמצאו סופריטו (68 ש"ח), קנלוני שמגיע גם כחצי מנה (36/58 ש"ח) ופתיתים עם בר ים בחמאה חומה (88 ש"ח). לכל הכיף הזה מצטרפים ספיישלים יומיים כגון צלעות טלה, אנשובי מטוגן ועוד.

צילום:אוסנת גואטהצילום:אוסנת גואטה

הדרינקים ממוקדים בעיקר על יין עם כמה קוקטיילים ונגרוני אחד מעולה שאני ממליצה עליו ממש.
התפריט בנוי בעיקר ממנות קטנות וכמה בינוניות. זה לא המקום לדפוק ארוחת ערב אלא יותר להעביר בו שעתיים שלוש בקזו'אל עם דרינק וכמה צלחות. המחיר? תלוי כמה אתם רעבים. אבל החלה יודעת לרפד יפה את ההתחלה ובתכל'ס אם תחלקו 4-5 מנות ודרינק תצאו ממש סבבה.

כדאי לבדוק- מתברר שבימי שישי יש פה בראנץ כיפי עם חלק מהמנות ועוד קצת ביצים ופחמימות במחירים ממש נחמדים וקצת אלכוהול למצב הרוח.

מה שמיוחד במקום היא האווירה והאירוח המוקפד. יש פה אלגנטיות משולבת עם חברמניות. תרגישו בבית תוך שניה בזכות זה אבל גם חווית המסעדה לא תעלם.
יופי של מקום שאני ממש מקווה שיחזיק מעמד.

הכרמל 4, ראשון-חמישי 18:00-23:00, שישי 12:00-17:00 (בראנץ'), שבת סגור

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: