אא

התיירות האירופית מתעלה על 2019: סרביה, בולגריה, טורקיה ומלטה מובילות בגדול

עפ"י סקירת נציבות הנסיעות האירופית (ETC), תוצאות הרבעון הראשון של השנה עולות על רמות 2019, ושנת 2024 כולה צפויה להגיע למספרי שיא של תיירים ברחבי היבשת. הנציבות מתייחסת גם לתיירות הישראלית לאירופה, שהצטמצמה משמעותית עקב המלחמה

תיירות - אירופה. איור: 123rf תיירות - אירופה. איור: 123rf

תעשיית התיירות באירופה חווה התאוששות חזקה בחודשים הראשונים של 2024. בהתבסס על נתונים מיעדים שונים, כניסות של תיירות חוץ (+7.2%) וסך הלינות (+6.5%) ברבעון הראשון של השנה עלו על נתוני 2019. ההתאוששות מונעת בעיקר על ידי נסיעות פנים אזוריות חזקות, בעיקר בגרמניה, בצרפת, באיטליה ובהולנד, וזאת יחד עם ביקוש מארה"ב, שממשיכה להיות המקור החיצוני החשוב ביותר באירופה.

הנתונים המעודכנים של הדו"ח הרבעוני "מגמות וציפיות תיירות באירופה" פורסמו על ידי נציבות הנסיעות האירופית (ETC). בהתייחסו לפרסום הדו"ח, אמר מיגל צאנז, נשיא ETC: "הנתונים המוקדמים לשנת 2024 חושפים תחזית חיובית לתיירות האירופית השנה. הוצאות הנסיעות אמורות לעלות ברחבי אירופה ולהגיע למספרי שיא בחודשים הקרובים. דחיפה זו תתמוך בעסקי הנסיעות והתיירות שהושפעו מאוד משנות המגפה ומחוסר היציבות הכלכלית המתמשכת".

הנתונים מראים כי יעדים בדרום אירופה מובילים את ההתאוששות במספר מבקרים בינלאומיים בהשוואה לרמות 2019, כולל סרביה (+47%), בולגריה (+39%), טורקיה (+35%), מלטה (+35%), פורטוגל (+17%) וספרד (+14%). יעדים אלה מציעים חוויות חופשה במחיר תחרותי, לרוב בשילוב עם טמפרטורות חורף מתונות יותר.

לעומת זאת, מדינות באזור הבלטי ממשיכות לפגר בשל המלחמה באוקראינה, כאשר לטביה רושמת את מספר הכניסות הבינלאומיות הנמוכות ביותר לאחר המגפה (34%-), ואחריה אסטוניה (15%-) וליטא (14%-).

המלחמה באוקראינה ממשיכה להשפיע על התיירות, במיוחד במרכז ובמזרח אירופה. גם המלחמה בין ישראל לחמאס משפיעה כעת באופן משמעותי על הנסיעות מישראל לאירופה, עם ירידה של 54% בכניסות ישראלים לעומת השנה שעברה ברבעון הראשון.

הוצאות תיירות פנים-אירופיות וגם ארוכות טווח עלו בתחילת 2024. התחזיות מצביעות על כך שהנוסעים יוציאו 742.8 מיליארד אירו באירופה השנה, עלייה של 14.3% בהשוואה ל-2023. ניתן לייחס זאת הן לאינפלציה והן להעדפות מגוון נסיעות, כאשר נוסעים עשויים לבחור בחופשות ארוכה יותר או חוויות מגוונות יותר. גרמניה תוביל כמקור עיקרי להוצאות נוסעים - 16% מסך ההוצאה התיירותית באירופה.

ראוי לציין כי שני אירועי ספורט מרכזיים בחודשים הקרובים יהוו תמריץ משמעותי להתרחבות התיירות וההוצאות באירופה: משחקי אליפות הכדורגל האירופית – "היורו" – בגרמניה, הצפויים להגדיל משמעותית את היקף התיירות וההוצאות בערים השונות, וכמובן המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים בפריז, הצפויים להגדיל את סך ההוצאות התיירותיות בצרפת כולה ב-24% יותר מאשר בשנת 2019.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירופהסרביהבולגריהמלטה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: