אא

איירבוס למען תעופה ירוקה: הושק פרויקט חדשני – תדלוק במימן נוזלי LH2

במיזם החדש, הנתמך ע"י האיגוד האירופי, משתתפות 10 חברות ומגוון נמלי תעופה אירופיים במטרה לבחון הפחתה משמעותית של פליטות הפחמן באמצעות תדלוק במימן

צילום: איירבוס צילום: איירבוס

הדחף להיפטר מפליטות הפחמן וזיהומיו ולפתח עצמאות אנרגיה באירופה מוביל למגמה של בחינת שימוש במימן ליישומים נייחים וניידים. מימן עשוי להוות גם פתרון לצמצום פחמן בתעופה לטווחים קצרים ובינוניים ויהיה חיוני לקידום תעופה דלת פחמן.

פרויקט חדשני לתדלוק באמצעות מימן בתעשיית התעופה בהובלת איירבוס ובתמיכה של שותפים אקדמיים, מפעילי שדות תעופה וחברות מובילות בתעשיית המימן, הושק בסוף השבוע על מנת להדגים פעילות של מטוסים המתודלקים במימן נוזלי בשלושה שדות תעופה באירופה.

איירבוס הודיעה כי "פרויקט GOLIAT (Ground Operations of LIquid hydrogen AircrafT) יקבל מימון של 10.8 מיליון אירו מהאיחוד האירופי, הסוכנות האירופית לאקלים, תשתיות וסביבה. משך הפרויקט הוא ארבע שנים והוא ידגים כיצד ניתן לפתח טכנולוגיות טיפול ותדלוק בזרימה גבוהה של מימן נוזלי (LH2) ולהשתמש בהם בבטחה ובאמינות עבור תפעול שדות תעופה".

בפרויקט שותפים 10 חברות מ-8 מדינות: איירבוס (צרפת, גרמניה, בריטניה), Chart Industries (צ'כיה, איטליה), TU Delft (הולנד), אוניברסיטת לייבניץ הנובר (גרמניה), Royal Schiphol Group (הולנד), נמל התעופה של האג (הולנד), נמלי התעופה וינצ'י (צרפת, פורטוגל), נמל התעופה שטוטגרט (גרמניה), חברת H2FLY (גרמניה), ונמל התעופה של בודפשט (הונגריה).

קבוצת הפרויקט תתמוך בפתרונות תחבורה ואחסון אנרגיה LH2 בתעשיית התעופה באמצעות:

פיתוח והדגמה של טכנולוגיות תדלוק LH2 למטוסים מסחריים גדולים עתידיים;

הדגמת פעילות קרקעית של מטוסי LH2 בקנה מידה קטן בשדות תעופה;

פיתוח מסגרת תקינה והסמכה לפעולות LH2 עתידיות;

הערכת הגודל והערך הכלכלי של המימן עבור שדות תעופה.

עפ"י איירבוס, דלק נקי ויעיל, LH2, מציע פתרון מבטיח להפחתת פליטת גזי החממה בפעילות שדות התעופה והמטוסים. ריכוז האנרגיה הגבוהה של LH2 מאפשר נסיעות ארוכות טווח למטוסים. ישנם שלבים רבים לפריסה נרחבת של מימן בשדות תעופה, כולל הצורך להבין טוב יותר את ההשפעות התפעוליות, הרגולטוריות, הכלכליות והבטיחותיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איירבוסהפחתת פליטת פחמן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: