להתמודדות עם שיבושי GPS: הפיתוח החדש של משרד התחבורה לנוסעים בתחבורה הציבורית
משרד התחבורה פיתח פתרון טכנולוגי שיאפשר שימוש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית למרות שיבושי ה- GPS איתם מתמודדים תושבי הצפון מאז פרוץ המלחמה. כל הפרטים
בעקבות שיבושי ה-GPS שמפעיל צה״ל מתחילת המלחמה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פיתח פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך ולהשתמש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית.
השיבושים משפיעים על תושבי הצפון שמתמודדים עם חסימות GPS יזומות על ידי צה"ל, המשפיעות הן על מערכות ניווט כמו ווייז, גוגל Maps, ומפריעות גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית כמו פנגו, מוביט והופאון. כמו כן, עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס.
בשלב הראשון של הפיתוח החדש, ניתן יהיה לשלם בתחבורה הציבורית, באמצעות אפליקציית התשלום של חברות מוביט ופנגו ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון.
אנשי אגף התחבורה הציבורית הצליחו לפתח בשיתוף עם מפעילי היישומונים טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב באפליקציות הרלוונטיות לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה. העדכון מועלה לאוויר בימים אלה והנוסעים יתבקשו לבצע עדכון תוכנה עם השקתו המלאה.
שרת התחבורה, מירי רגב: "לצערנו מצב המלחמה המתמשך משפיע על כל תחומי חיינו, ובהם גם מערכות המידע והתשלום בתחבורה הציבורית. שיבושי ה GPS -שנועדו להקשות על אויבינו, מפריעים גם להפעלה התקינה של אפליקציות התשלום המבוססות על זיהוי מיקום הנוסע. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדנו הצליח לפתח בזמן קצר טכנולוגיה אשר עוקפת את הבעיה ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. הנחיתי את אגף פניות הציבור לטפל בכל מי שנפגע מהמצב במהירות, ברגישות ובהתחשבות״.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה מחויב לספק את השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים בכל מקום בארץ, בכל מצב ובכל התנאים, בשגרה ובחירום. אני מקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה עקב המצב הביטחוני וימנע את התקלות שאירעו עקב כך".