אא

מבקר המדינה:"לגבש מדיניות כוללת בתחום אבטחת התעופה"

בחודשים אפריל 2022 עד יוני 2023 ביצע משרד מבקר המדינה ביקורת מערכתית בנושאים הנוגעים לאבטחת התעופה הבין-לאומית האזרחית מישראל ואליה. כדי לשמור על ביטחון המדינה החליטו שלא לפרסם את הדו"ח. המבקר ממליץ לבחון את נושא אבטחת התעופה האזרחית הבין-לאומית בישראל על כלל היבטיה

כדי לשמור על ביטחון המדינה דו"ח ביקורת של מבקר המדינה בנוגע לאבטחת התעופה הבין לאומית האזרחית בישראל נשאר חסוי.

בחודשים אפריל 2022 עד יוני 2023 ביצע משרד מבקר המדינה ביקורת מערכתית בנושאים הנוגעים לאבטחת התעופה הבין-לאומית האזרחית מישראל ואליה. ֿ

בביקורת נבחנו היבטים באבטחת התעופה הבין-לאומית היוצאת מנתב"ג, באבטחת התעופה הישראלית בחו"ל, ובאבטחת מטוסים אזרחיים זרים ופרטיים הנכנסים למרחב האווירי של מדינת ישראל. הביקורת בוצעה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), באגף הביטחון של חברת אל-על (בטא"ע) ובכלל זה בתחנת בטא"ע בחו"ל, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים (משרד התחבורה), ברשות שדות התעופה (רש"ת) ובמטה לביטחון לאומי (מל"ל).

בירורי השלמה בוצעו במשטרת ישראל, במשרד האוצר, במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים; ברשות התעופה האזרחית, במנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, בחיל האוויר והחלל, ובמערך הסייבר הלאומי.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת החליטה שלא להניח פרק זה במלואו על שולחן הכנסת אלא לפרסם רק את עיקרי פעולות הביקורת וקטע מעיקרי הסיכום שלו, לשם שמירה על ביטחון המדינה, בהתאם לסעיף 17(א) לחוק מבקר המדינה התשי"ח-1958 [נוסח משולב].

המבקר מתניהו אנגלמן ממליץ למל"ל לקיים עבודת מטה, בשיתוף עם משרד התחבורה, משרד האוצר, רש"ת, שב"כ והמשטרה, שבה ייבחן נושא אבטחת התעופה האזרחית הבין-לאומית בישראל על כלל היבטיה - התעופה היוצאת מישראל, התעופה הישראלית בחו"ל והתעופה הזרה הנכנסת, וכן תיבחן הרלוונטיות של החלטות הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני העוסקות בנושא, שחלקן התקבלו עוד בשנות השבעים של המאה העשרים.

עוד ממליץ המבקר, כי בסיכום העבודה ימליץ המל"ל לראש הממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני כיצד יש להסדיר את האחריות לנושא ולהקצות את המשאבים לכך באופן שיבטיח ראייה מתכללת. משרד מבקר המדינה ממליץ לראש הממשלה, לשרת התחבורה ולשר האוצר להידרש לנושא ולגבש מדיניות כוללת בתחום אבטחת התעופה.

...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופהמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: