אא

מריו דה ז'נירו ועד איי יוון, מסקוטלנד ועד תאילנד וחדרה. כן, חדרה. החופים היפים ביותר שביקרנו

לרגל הפתיחה הרשמית של עונת הקיץ, כתבות וכתבי פספורטניוז מביאים לכם את החופים היפים ביותר שביקרנו בהם. בואו לצלול איתנו

חוף באלוס בכרתים (צילום: SHUTTERSTOCK) חוף באלוס בכרתים (צילום: SHUTTERSTOCK)

מאיפה בכלל להתחיל? הקיץ כבר כאן, והים פשוט מזמין אותנו לטבול ולהצטנן במים הקרירים כשהשמש רותחת בשמיים. בואו איתנו לסיבוב בין החופים הכי יפים, צלולים, שווים, כחולים-לבנים ואינסטגרמיים בעולם. אנחנו כבר ביקרנו. ואיפה אתם ביקרתם?

חוף איפנמה
ריו דה ז'נירו, ברזיל

כי אי אפשר שלא להתחיל עם החופים הציוריים והעמוסים של ריו דה ז'ינרו. בדיוק כמו שרואים בסרטים, רצועות החוף בריו מושכות אלפי אנשים ביום שיכולים למצוא את עצמם נהנים מאווירה ברזילאית אמיתית - כדורגל, מוזיקה בפורטוגזית, פירות טרופיים ואווירה שתגרום לכם להרגיש חלק מהסרט.

צילום: איתי אזולאיצילום: איתי אזולאי

בדומה לרצועת החוף של המפורסמת של קופקבאנה הממוקמת בסמוך, גם באיפנמה תצטרכו להסתדר עם ההמוניות והרעש. עצה שלנו - נסו לשחרר, ולספוג את האווירה הייחודית הזו, כי זה למעשה הסיפור הברזילאי. (איתי אזולאי)

צילום: איתי אזולאיצילום: איתי אזולאי

חוף באלוס
כרתים, יוון

מערב כרתים משופע בחופים מרהיבים, חלקם גם נבחרים פעם אחר פעם ליפים ביותר בעולם, וכאלה שלא רק לא היו מביישים את תאילנד, כבר מדלגים מעל החופים התאילנדים בקלילות במצעדים השונים שנערכים ברחבי העולם.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אבל למרות שאלפוניסי, פלאסארנה, אמודאקי, פליאוכרה והאחרים יפים, יש רק אחד שהוא הזוכה (וגם מופיע על הברושורים ושלטי הפרסומת של כרתים בכל העולם) והוא חוף באלוס.

החוף שההגעה אליו קשה מאוד ברכב, הוא גם הפופולרי ביותר באי ובחודשי הקיץ רצוי מאוד להזמין מראש מקום על המעבורת מהעיר קיסאמוס (שמחירה עלה ל-30 אירו!) שתיקח אתכם בתום מסע של 45 דקות אל החולות הלבנים והמים הצלולים שבמציאות – תאמינו לי – יפים אפילו יותר מבתמונה. אגב, את השנורקל לרוב תוכלו להשאיר בבית כי המים הרדודים לא עמוסים בדגים כמו בחופי יוון האחרים, ועל החופים עם הדגים הכי יפים נספר בהזדמנות אחרת. (עמית קוטלר)

חוף האלמוגים (Coral Beach)
האי סקאי (Isle of Skye), סקוטלנד

האי נמצא במרחק של כעשר דקות נסיעה מ-Dunvegan Castle, וכשתגיעו אליו תוכלו לחנות בחניון קטן שפתוח לכל המבקרים ולצאת להליכה קצרה לכיוון הים. בדרך לשם תפגשו חיות בר סקוטיות, כמו הארנבים שזכיתי לצלם לפני שהם ניתרו בחזרה למחילות.

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

הלובן הייחודי של החוף נובע מהאלמוגים הלבנים המרוסקים שפזורים בו, ולכן מומלץ לצעוד בכפכפים. סקוטלנד אינה יעד מוביל לחופשת בטן-גב, והחוף אינו עמוס גם בעונה, אבל ביום מתאים תוכלו להיכנס למים לשחייה קצרה ומרעננת. (אירה מקיינקו)

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

החוף של Gaia
קוס, יוון

החוף שייך לאתר הנופש בו התארחתי, Gaia, אבל כמעט לכל אתר נופש "הכל כלול" באי יש פיסת חוף פרטית משלו. כל החופים דומים מאוד, ומציעים את השילוב המושלם בעיני: מים צלולים, חול נקי, מתקנים מתוחזקים ופינוקים כמו דוכני מזון ושתייה.

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

בגלל שמדובר באי שמתאים מאוד למשפחות, אני ממליצה להגיע לחוף מוקדם בבוקר - כדי שתוכלו לשחות ולהשתזף ללא הפרעה. אם הבילוי יגלוש קצת מעבר, זה אך מבורך. (אירה מקיינקו)

חוף סיירי
קו טאו, תאילנד

כנראה שאין דבר כזה חוף לא יפה בתאילנד. לפחות לנו לא יצא להכיר אחד כזה. אבל באיים התאילנדיים, צריך פחות או יותר לדעת לאן להגיע כדי לשדרג עוד יותר את החופים שבהם אנחנו נופשים. אז עזבו את קו סמוי או את קו פנגן. החופים היפים ביותר בחלק המזרחי של המדינה נמצאים בקו טאו.

חופי תאילנד. צילום: 123rfחופי תאילנד. צילום: 123rf

אי הצוללים המדהים ביופיו מספק כמה חופים מדהימים כדוגמת חוף סיירי, רצועה של כמעט 2 קילומטרים שלמרות העומס בעונה החמה, סביר להניח שתמיד תוכלו למצוא את הפינה השלווה שלכם בה, רק רצוי לא מתחת לאחד מעצי הקוקוס המדהימים שבחוף, שרק מבקשים להצטלם לאינסטגרם. החוף נמצא בחלק המערבי והתיירותי של קו טאו ונחשב לנגיש והנוח ביותר להגעה באי. רק תביאו מגבת, וטלפון לצילומים. (עמית קוטלר)

חוף סייטאן לימאני
כרתים, יוון

אז נכון, שלושה מהחופים בכתבה שלנו נמצאים ביוון, שניים מהם בכרתים. אבל מישהו בכלל מופתע? אחד החופים המיוחדים ביותר באי הגדול ביוון הוא Seitan Limania, מפרץ ייחודי ומדהים ביופיו בצורת S, השוכן בחצי האי המאכלס גם את נמל התעופה של חאניה, ונמצא פחות מ-13 דקות נסיעה ממנו. הייתם מאמינים?

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

סייטאן הוא חוף קשה להגעה יחסית וההליכה במורד הצוק לא פשוטה (וכמוה גם הטיפוס בחזרה). אבל אם תעמדו במשימה תזכו באחת מרצועות החוף המדהימות בעולם. שימו לב: המים כאן עמוקים מאוד, מה שמביא איתו עולם מרהיב של דגים וחיות אחרות, שלא היה מבייש את הסצינה המפורסמת מ"בת הים הקטנה". אל תשכחו את השנורקל במטוס.

בגלל מימדיו הקטנטנים של החוף מומלץ להגיע מוקדם. השמש הקופחת של הקיץ תחמם אתכם גם אם תתייצבו ראשונים בין שמונה לתשע בבוקר. (ניצן אביטל)

חוף גדור
חדרה, ישראל

לא הצלחנו לסיים בלי נציגות אחת משלנו. חוף גדור (להבדיל מחוף דור) הוא שמורת טבע קצת חבויה הנמצאת בשטחה של חדרה, למרגלות מצוק כורכר לבן ויפה ורחב שנשפך אל הים ומייצר בריכות טבעיות מדהימות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בשנים האחרונות החוף הפך ידוע יותר ויותר אבל במיוחד בשבילכם נגלה סוד קטן. במאמץ לא גדול תוכלו לפלס את דרככם אל מעבר למצוק הצמוד לחוף להגיע לחלקו הצפוני והמבודד יותר, השקט יותר והיפה יותר. (עמית קוטלר)

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חופיםיווןסקוטלנדברזילחדרה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: