לאחר שהמלונאים זעמו: משרד התיירות הוציא מכתב הבהרה בנושא אירוח המפונים
משרד התיירות הוציא מכתב התראה בדבר אפליית האורחים והגבלת שימוש בשטחים ציבוריים. בהתאחדות המלונות זעמו, והמשרד התנצל
המלונאים ואנשי משרד התיירות הגיעו למסלול התנגשות שהסתיים עם מכתב התנצלות של מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר.
בתחילה משרד עורכי דין הוציא בשם משרד התיירות מכתב לבעלי המלונות עם התראה בדבר אפליית אורחים בהגבלת השימוש בשטחים ציבוריים.
במכתב נטען כי יש אפליה של אוכלוסיית המפונים לעומת האורחים השוהים במלונות, "משל היו אורחים סוג ב', בניסיון לדחוק את רגליהם ולגרום לעזיבתם". הם התלוננו גם לגבי שינוי שעות הארוחות.
במכתב הזהירו כי אם האורחים לא יקבלו את מלוא התנאים, המלון המארח לא יקבל את הכסף עבור השהות.
המלונאים זעמו על המכתב ובהתאחדות המלונות קיימו שיחות עם אנשי משרד התיירות. בעקבות זאת, דני שחר מנכ"ל משרד התיירות הוציא מכתב הבהרה/התנצלות.
במכתב ציין בין השאר כי: "משרד התיירות מבקש להדגיש כי למן תקופת מלחמת 'חברות ברזל' ועד היום, קיים שיתוף פעולה פורה ומלא בין משרד התיירות לבין התאחדות בתי המלון בישראל בקשר עם האתגר העצום שהוצב לפתחנו והוא לארח את כל המפונים מהצפון ומהדרום שנאלצו לעבור להתגורר שלא במקום מושבם הקבוע. לבקשת ממשלת ישראל ושר התיירות , מיד עם פרוץ המלחמה נרתמה ההתאחדות והעמידה לרשות המפונים את מאות מלונותיה ועשתה ככל יכולתה על מנת לסייע ולהקל על המפונים במקום מושבם החדש, שהפך לבית".
על מכתב ההתראה כותב מנכ"ל משרד התיירות: "מכתבנו שבנדון הוצא לכלל בתי המלון במדינת ישראל, שחלקם אינם חברים בהתאחדות, לאחר שהתקבלו מספר תלונות, ואולם כפי שצוין בו במפורש הוא לא כוון לגורם ספציפי ובוודאי שאין בו כדי ללמד על הכלל".