אא

״נקדם הסכם בין המדינות להבאת עובדים גם לענף הבניין״

כך אמר שר הפנים ארבל לאחר פגישה עם שר העבודה התאילנדי עימו שוחח בנוגע לשיתופי הפעולה בין המדינות. בישיבה נכחו גם מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה ושגרירת תאילנד בישראל, בפגישה עלתה סוגיית חזרת עובדים בענף החקלאות שסיימו תקופה בת 5 שנים ולאחרונה אושר ל-5,000 נוספים לשוב לישראל, כש-3,000 נוספים צפויים אף הם לחזור

צילום: דוברות משרד הפנים צילום: דוברות משרד הפנים

שר הפנים, משה ארבל, נפגש היום (א׳) עם שר העבודה התאילנדי פיפאט ראטשקיטפראקרן (PHIPHAT RATCHAKITPRAKARN).

בישיבה נכחו גם מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, שגרירת תאילנד בישראל, PANNABHA CHANDRARAMYA, והצוותים המקצועיים של שני הצדדים.

שר הפנים ארבל התייחס לשיתופי הפעולה הטובים בין המדינות: ״הגענו לפגישה בהרכב נרחב, כדי לקדם כמה שיותר מהר שיתופי פעולה בין המדינות, לרבות הסכם בילאטרלי בסוגיית עובדי הבנין״.

שר העבודה התאילנדי ציין כי השנה מציינים את השנה ה-70 ליחסים הדיפלומטים בין המדינות מה שמעיד על היחסים הטובים בין המדינות. כמו כן, הודה השר למדינת ישראל ולשר ארבל על המאמצים שהמדינה עושה בכדי לשמור על בטחון העובדים התאילנדים ועל זכויותיהם.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה ביקש לשבח את שגרירת תאילנד בישראל ואת צוותה המקצועי, על שיתופי פעולה פוריים במיוחד ויומיומיים עם אנשי המקצוע, בדגש על מינהל עובדים זרים: ״אנו משתדלים להיות קשובים לעובדים הזרים בכלל ובתוך כך, כמובן, גם לעובדים מתאילנד״.

בפגישה עלתה סוגיית חזרת עובדים בענף החקלאות שסיימו תקופה בת 5 שנים ולאחרונה אושר ל-5,000 עובדים לשוב לישראל, כש-3,000 נוספים צפויים אף הם לשוב.

שר הפנים סיכם את הפגישה והבהיר כי הוא, ביחד עם מנכ״ל רשות האוכלוסין, מחויב לשמירה על ביטחון העובדים הזרים ועל זכויותיהם וכי הושם דגש כי יועסקו רק באזורים בטוחים. עוד הבהיר השר, כי בימים אלה נעשים מאמצים אחרונים לגיבוש ולקידום הסכם בילאטרלי לגיוס עובדים תאילנדים גם לענף הבנין, הזקוק מאד לעובדים מאז פרוץ המלחמה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר הפניםעובדים זרים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: