אא

ליעד ההשקעות המועדף על הישראלים יש סוד שכדאי לכם לדעת

זה לא סוד שיוון מככבת בהעדפות של המשקיעים הישראלים בשנים האחרונות. אבל זה כן סוד שהיא מתכוננת למהלך שהולך לשנות את כללי המשחק. בקטן - כל מי שיהיה זריז מספיק יוכל להנות גם מאישור שהייה לחמש שנים ביוון וגם מעליית ערך פוטנציאלית נדירה. בגדול - אחרי שהמהלך הקודם עם העלאת סכום המינימום לתוכנית הגולדן ויזה המצוינת של יוון הוכיח את עצמו כזרז בשוק הנדל״ן של יוון, יוון מתכוננת להעלאה נוספת והפעם, רצינית יותר // תוכן פרסומי

קרדיט: שובל יזמות קרדיט: שובל יזמות

הזדמנות יקרה מפז - גולדן ויזה יוונית

מחפשים יעד מומלץ לקניית דירות להשקעה בחו״ל? ביוון תוכלו להנות מהשקעה מניבה יחד עם קבלת ויזת שהייה למשך חמש שנים (עם אפשרות להארכה). ולא רק אתם, גם בני המשפחה שלכם יוכלו להנות מההטבה המיוחדת, שבעצם מעניקה לכם אישור שהייה במדינה אירופית עם חופש תנועה מלא בין מדינות אירופאיות נוספות לתקופה של חמש שנים לפחות.

היום יותר מתמיד, כשיש יותר הזדמנויות עבודה היברידיות וביקורים בחו״ל נהיו שגרתיים יותר, בנוסף לעובדה שעלויות הנופש בבתי מלון ובמקומות לינה ואירוח אחרים הולכות ונהיות גבוהות יותר ויותר - האפשרות של להחזיק בית נופש ביוון או ביעד נופש אחר בעולם נוצצת הרבה יותר מבעבר. אפשר להגיד שהיום יותר משתלם לכם לקנות דירות להשקעה ביוון ולנפוש בהן לאורך חופשות השנה, מאשר לשלם את העלויות הכרוכות בתכנון והוצאה לפועל של חופשות משפחתיות מרובות משתתפים בכל פסח או בשבועיים האחרונים (והיקרים להחריד) של אוגוסט.

הסיבה הזאת מגיעה עם חברות נוספות - תוסיפו לה את היתרון של הקרבה וזמני הטיסה הקצרים, את רשימת היעדים הפופולאריים ביותר בעולם לחופשות מכל סוג, את עלויות הרכישה והטבות המס שעושות לכם את הבחירה לעוד יותר קלה, את מחירי הנכסים לעומת יעדי נופש אחרים בחו״ל, את האווירה השמחה וקבלת הפנים היוונית החמימה, את פוטנציאל ההשקעה וההכנסה משכירות הגבוהים וכמובן שאת ההטבה הגדולה מכולן - הגולדן ויזה היוונית.

השפעות המהלך של ממשלת יוון

למי שלא מכיר - תוכנית גולדן ויזה היא תמריץ למשיכת השקעות זרות, שמשתמשות בו מדינות מסוימות (היום כבר פחות ופחות), כשהתוכנית היוונית נחשבת למתגמלת ולנוחה מכולן, עם מחיר כניסה נמוך ביותר של מינימום 250 אלף אירו (באזורים מסוימים).

בחודש יולי האחרון (2023) ממשלת יוון העלתה את סכום המינימום והכפילה אותו ל-500 אלף אירו ביעדים מרכזיים של נדל״ן בסלוניקי ואתונה, סנטוריני ומיקונוס ובעוד מספר אזורים.

המהלך הזה עשה את שלו ובעקבותיו, רק בשנת 2023, הוגשו למעלה מעשרת אלפים בקשות ונקנו דירות להשקעה ביוון בסכומים של לפחות מיליארד אירו. כן, בשנה אחת. ההשפעה האדירה של התוכנית הביאה לעלייה מדהימה בערכי הנכסים באזורים שונים במדינה ולמה זה צריך לעניין אתכם?

קרדיט: Canva קרדיט: Canva

השינויים העיקריים בויזת הזהב היוונית 2024

ממש לאחרונה, ממשלת יוון הוציאה תוכנית מחירים חדשה שעדכנה את המחירים למעלה עוד יותר. התוכנית החדשה העלתה את סכום המינימום באזורי הביקוש המרכזיים של משקיעים תושבי חוץ ל-800 אלף אירו (מ-500 אלף אירו) ובחלק מהאזורים האחרים שנותרו על 250 אלף אירו, סכום ההשקעה המינימלי להגשת הבקשה לויזת זהב ביוון עלה ל-400 אלף אירו. ישנם מקרים מסוימים שיאפשרו זכאות עם השקעה בסכום מינימום של 250 אלף אירו - אז אל תדאגו. ואלו הם השינויים:

1. תוכלו להיות זכאים לגולדן ויזה ביוון אם תקנו נדל״ן ביוון או תשכירו בהסכם ארוך טווח או בהסכם חכירה מתחם אירוח תיירותי בסכום של 800,000 אירו באזורים האלו:

א) מחוז אתיקה: כל האזור כולל פיראוס והאיים.

ב) היחידה האזורית סלוניקי כולה.

ג) איים שמתקיימת בהם אוכלוסייה העולה על 3,100 תושבים - מדובר על רוב האיים נכון להיום.

2. תוכלו להיות זכאים לגולדן ויזה ביוון אם תקנו נדל״ן ביוון או תשכירו בהסכם ארוך טווח או בהסכם חכירה מתחם אירוח תיירותי בסכום של 400,000 אירו בשאר האזורים במדינה שלא צוינו בסעיף למעלה.

3. בשתי האופציות שלמעלה קיימת הגבלה המחייבת שהשטח המדובר יעמוד על מינימום 120 מ״ר.

4. תוכלו להיות זכאים לגולדן ויזה ביוון אם תקנו נדל״ן ביוון או תשכירו בהסכם ארוך טווח או בהסכם חכירה מתחם אירוח תיירותי בסכום של 250,000 אירו רק במקרים הבאים:

א) השקעה ביוון עם קניית נדל״ן ביוון שכוללת שינוי ייעוד הנכס למגורים. במיוחד אם מדובר על מבנה שהיה תעשייתי בשלמותו או בחלקו. על המבנה המסחרי קיים איסור להפעלה למשך 5 שנים. שינוי הייעוד יכול להתבצע ע״י המוכר עצמו ואין להשתמש בנכס זה לשימושים משרדיים או כסניפים של עסק כזה או אחר. במקרה שיופר האיסור, היתר השהייה יבוטל יחד עם קנס בגובה 50,000 אירו.

ב) השקעה ביוון במבנה שמיועד לשיקום - כולו או חלקו. העברת הבעלות תבוצע רק לאחר השלמת מלוא השיקום או השחזור של הנכס. במקרים של הפרה יבוטל אישור השהייה ויוטל קנס בגובה 150,000 אירו. אגב, בקטגוריה זו, ישנו תנאי נוסף המגביל את
הזכאות לחידוש הראשון של ויזת הזהב והוא מדבר על אופן הביצוע של השיקום. כאן תצטרכו לבצע שיקום או שחזור מלא של הנכס ולא רק חלק ממנו, בלי קשר לסיבת מצבו של הנכס. הפרה כאן תגרור קנס של 150,000 נוספים.

5. בכל מקרה, מבין הקטגוריות המופיעות מעלה, ניתן לבצע את ההשקעה בתמורה לגולדן ויזה באמצעות קנייה של נכס אחד בלבד.

6. השכרת הנכס מוגבלת להשכרה ארוכת טווח בלבד ולא ניתן להפעילו להשכרות קצרות כמו Airbnb/booking.

7. עבור משקיעים תושבי מדינה שאיננה באיחוד האירופי, ששילמו פיקדון בסך 10% מסכום הרכישה או מסכום השכירות בהתאם לרשום בחוזה וחתימת חוזה ראשוני או הסכם פרטי מתאריך מסוים ובצירוף הוכחת התשלום עד לתאריך 31/08/2024 -
יתאפשר שלב מעבר לפני שתחל האכיפה האקטיבית של הוראות אלו ועד לתאריך 31/12/2024.

כפי שאתם מבינים - מדובר על הזדמנות נדירה שיוון מאפשרת למשקיעים תושבי חוץ שמחפשים אחר ההשקעה בחו״ל הבאה שלהם. אז אם אתם מתחילים להסתכל על דירות להשקעה בחו"ל ומעניינת אתכם השאלה איך לעשות עסקה כלכלית חכמה עם ערך מוסף? השקעה ביוון היום זאת אופציה נהדרת בשבילכם.

טיפ - אל תחכו למחר. הזדמנויות בענף הנדל״ן לא נשארות על המדף. הטבות ותקנות סופן להשתנות עם הזמן ועכשיו זה הזמן של יוון.

שובל יזמות הינה חברת בת מקבוצת שובל שמי יזמות ובניה שעוסקת בענף כבר משנת 2006. הצוות המקצועי של החברה בוחן בעקביות את ההזדמנויות הטובות ביוון ומביא אליכם את הזדמנויות הפז המובחרות ביותר. עם היכרות מעמיקה של שוק הנדל"ן המקומי והקמתם של פרויקטים רבים ומוצלחים אנו מזמינים אתכם להשקיע ביחד עם המומחים. אז אם אתם חושבים להיכנס להשקעה ראשונית או מחפשים את ההזדמנות הבאה שלכם - תנו למומחים של שובל יזמות ללוות אתכם בדרך להצלחה!

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: