אא

מעבר לה סקאלה: מילאנו שלא הכרתם

מילאנו היא הרבה יותר מכיכר הדואומו ובית האופרה המפורסם בעולם. אלעד לוין, מדריך תיירים שמתגורר בעיר, מצא כמה אתרים נפלאים מחוץ למסלול הקבוע

פספורטניוז פספורטניוז

פסל L.O.V.E בבורסה האיטלקית

בלב מילאנו, מרחק 5 דקות הליכה מכיכר הדואומו, נמצא אחד הפסלים המיוחדים והשנויים במחלוקת שתמצאו בעיר וכנראה באיטליה כולה.
הפסל נקרא בשמו הרשמי L.O.V.E (ראשי תיבות בתרגום מאיטלקית לחופש, שנאה, נקמה ונצח) או בשמו הלא רשמי, האצבע, אפשר להבין למה.
הפסל נבנה ב-2010 והוחלט להציבו בכיכר העסקים (Piazza degli Affari) ממש מול הבניין של הבורסה האיטלקית (Borsa Italiana), בעיר שמייצגת את מרכז התעשייה והעסקים של איטליה.
עד היום האומן האיטלקי שעומד מאחורי הפסל לא גילה את המשמעות שלו, אבל יש לא מעט פרשנויות סביבה.
אחרי שביקרתם במרכז העסקים והצטלמתם עם האצבע, זה הזמן לעצירת תידלוק של אפרול שפריץ או יין איטלקי טוב באחד המקומות המיוחדים שהמקומיים מאוד אוהבים ומעריכים.
הבר Flow Milano ממוקם ב- Piazza Borromeo, מצד אחד עם נוף לארמון בורומאו שנבנה במאה ה-14 ומצד שני הכנסייה הצהובה סנטה מריה פודונה (Santa Maria Podone).
אני מאוד ממליץ להגיע לשם בסביבות השעה 19:00 ולהרים אפריטיבו עם האיטלקים שמסיימים את יום העבודה ונפגשים עם חברים לדרינק ונשנושים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

פספורטניוזפספורטניוז

בוסקו ורטיקלה | Bosco Verticale

גורדי השחקים שחובבי הירוק והטבע ישמחו מאוד לראות ולצלם.
בוסקו ורטיקלה (Bosco Verticale) או בתרגום מאיטלקית היער האנכי, הוא קומפלס אדריכלי בשכונת Porta Nuova כאשר גובה הבניינים הוא מעל 100 מטרים.
באיזור המתחדש אפשר למצוא עוד 3 גורדי שחקים ב- Piazza Gae שמייצגים את מילאנו המודרנית ומייצרים מתחם מסחרי ומגוון מסעדות.
ברחבת הבוסקו ורטיקלה ניתן למצוא פארק רחב ידיים (BAM Tree Library) ומלא מדשאות בהן תמצאו הרבה מקומיים במיוחד בסופי השבוע, רוכבים על אופניים או נהנים מפיקניק תחת השמש. סביב הפארק תמצאו מבנים נמוכים שמעוטרים בשלל ציורי גרפיטי מרהיבים.
במידה ואתם מעדיפים מסעדה במקום פיקניק, אני ממליץ על מסעדת Ratanà שרחוקה שני צעדים מהמתחם וגם היא מיוחדת וחדשנית כמו המתחם שבו היא ממוקמת.
מסעדה איטלקית שמתגאה ונותנת את הבמה למטבח המילאנזי וזה של מחוז לומברדיה מצד אחד, ומצד שני מאמינה בחדשנות ומשלבת אותה במטבח המסורתי. מומלץ להזמין מקום מראש.

פספורטניוזפספורטניוז

פינקוטקה בררה | Pinacoteca Brera

ברוכים הבאים לשכונת בררה, ה-מקום לעיצוב ואומנות. יש משהו באוויר בשכונת בררה, שעד שלא מסתובבים ברחובות ובסמטאות, בוהים בחלונות הראווה וסופגים את הריחות מהמסעדות, אי אפשר להבין את הקסם וההרגשה האיטלקית עם הקלאס המקומי.
בשכונה תמצאו את גלריית האומנות כנראה החשובה ביותר במילאנו שנמצאת בפלאצו בררה (Palazzo Brera) והמון תיירים מדלגים עליה בביקור שלהם בעיר.
למרות שהיא לא מפורסמת כמו הלובר הצרפתי, גלריית בררה איכותית לא פחות ובוודאי הרבה פחות עמוסה בתיירים.
בחצר תמצאו את הפינקוטקה (Pinacoteca) ובמרכזה את הפסל של נפוליאון, המייסד שלה.
נקודת חובה בשכונה היא מסעדת Nabucco, שנקראת על שם האופרה המפורסמת של ורדי וגם בזכות הקרבה לבית האופרה לה סקאלה שנמצא במרחק הליכה. אני ממליץ לאכול ריזוטו זעפרן או קוטולטה על טהרת המטבח המילאנזי.

צילום: אלעד לויןצילום: אלעד לוין

שער השלום | Arco Della Pace

שער הכניסה לפארק הוא החצר האחורית של המבצר, תלוי איך מסתכלים על זה.
רוב התיירים שמגיעים למילאנו עוצרים נפעמים מהמבצר המפורסם של העיר - הקסטלו ספורצקו המוכר והמרשים – ולא מתאמצים לגלות מה מתחבא בפארק הרחב שנמצא מאחוריו.
זה הזמן להפעיל את חוש הסקרנות, להרוויח עוד כמה צעדים ולטייל בין השבילים הירוקים. בצידו השני של הפארק תחשפו לשער השלום, השער ששימש ככניסה לעיר מכיוון צרפת בתקופות נפוליאון, שעומד היום ב- Piazza Sempione ומשני צדדיו מבנים שנבנו במאה ה-18 ותחמו את המעבר בין השטח הכפרי לעיר.
היום מדובר באחד מאזורי המגורים והבילויים המודרניים בעיר ובסביבה תגלו מגוון רחב של ברים שמתמלאים במהירות בשעות האפרטיבו.
פיצריית Fradiavolo מציעה סלייסים מעולים ומיוחדים, אבל אם אתם מחפשים דרינק גשו לבר הנהדר של Deseo.

צילום: אלעד לויןצילום: אלעד לוין

וילה אינברניצי | Villa Invernizzi

במילאנו יש מאות וילות מיוחדות אבל רק באחת מהן, שנמצאת ממש במרכז העיר ליד Corso Venezia, תוכלו להרגיש שהגעתם לארץ הפלאות.
האטרקציה המרכזית בווילה היא המפגש הבלתי אמצעי עם להקת פלמינגו שמתכשכת בבריכה.
הפלמינגואים הגיעו לווילה הפרטית בשנת 1970 מדרום אפריקה בעקבות אהבתו ורצונו של הבעלים לשלב טבע במקום מגוריו.
אחרי הביקור בווילה אני ממליץ לאכול במסעדת Ponte Milvio, על שם הגשר המפורסם ברומא, שהטעמים בה יקחו אתכם ישירות למטבח הרומאי. מומלץ לאכול סופלי וכמובן פסטת קאצ'ו אה פפה (Cacio e pepe).

צילום: Andrea Cherchi Yesilanoצילום: Andrea Cherchi Yesilano
צילום: יחצצילום: יחצ

אלעד לוין מתגורר במילאנו והוא בעלים של חברת 'מילאנונו', שמתמחה בסיורים ובהפקות תוכן באיטליה ומייצרת חוויות לחברות, ארגונים, קבוצות ותיירים.
milanuno.co.il

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: