אא

קולינריה, שופינג, תרבות וחיי לילה תוססים: כל מה שחלמתם בעיר האיטלקית

חופשה קצרה למשחק כדורגל בטורינו גילתה לנו עיר קסומה, המציגה ומגלמת את איטליה במיטבה: היסטוריה, אדריכלות, אומנות, אסתטיקה ומטבח משובח

טורינו. צילום: Shutterstock טורינו. צילום: Shutterstock

טורינו, בירת חבל פיימונטה, אינה נמנית עם ערי התיירות המובילות באיטליה והיא מדורגת אחרי רומא, מילאנו, נאפולי, פירנצה או ונציה.
לאחר שתבקרו בעיר - המשלבת היסטוריה רומית עם אדריכלות קלאסית, קולינריה משובחת עם מרכזי קניות חדישים, תרבות ואומנות עם חיי לילה תוססים - לא תוכלו שלא להישבות בקסמה של העיר.
מטרת הביקור שלנו היתה משחק של יובנטוס, קבוצת הכדורגל המפורסמת של העיר, ובהתאם למועדי הטיסות הזדמן לנו לבלות שלושה ימים ושלושה לילות בעיר. חווינו הפתעה נעימה במיוחד ונהנינו מכל רגע.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

דייט בפארק ולנטינו

ההמלצה הראשונה תהיה חיפוש והזמנה של מלון בכניסה לעיר העתיקה, בסמוך לתחנת הרכבת ולרחוב המרכזי 'ויטוריו אמנואלה השני', כשבסמוך מספר סופרמרקטים, בתי כלבו: Rinascente ,H&M חנויות ענק של זארה ודקטלון, ומגוון מסעדות טובות, וביניהן Pastificio Defillipis, le regine ו-Guarini, וגם מזנוני מזון מהיר של פיצות, פסטות והמבורגרים.
בטורינו תמצאו ריאה ירוקה וענקית – פארק ולנטינו – שמתאים לסיורים רגליים ולספורט עממי וחייבים להקדיש לו שעתיים-שלוש. היכנסו לפארק דרך קשת הניצחון הצמודה לגשר אומברטו שעל הנהר פו.
בפארק תמצאו את טירת ולנטינו ושיחזור של כפר מימי הביניים (Borgo Medievale) ואחריו מזרקה מרשימה ויוצאת דופן הנקראת 12 השליחים (Fontana dei 12 Mesi) ובהמשך אנדרטה של המלך משושלת סבויה ששלטה באיטליה עד שנת 1946.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

בין פיאצה לפלאצו

למחרת יצאנו לסיור חינמי מודרך בעיר, בדומה לפרויקט שמתנהל בהצלחה במרבית ערי התיירות בעולם. יש צורך בהזמנת מקום מראש והתשלום בסוף נעשה בהתאם לנדבת ליבכם. אנחנו זכינו במדריכה מעולה, מקומית וילידת העיר, שהשתדלה וגם הצליחה לחבב עלינו את טורינו.
במהלך הסיור עברנו ברחוב חנויות היוקרה ויה רומא שמציג לאורך מאות מטרים של ארקדות מקורות ברצף של קשתות ועמודים וחוצה את הכיכרות החשובים של העיר: סן קרלו וקסטלו וכיכר cln.
פיאצה סי.אל.אן ושתי מזרקותיה, המייצגות את הפו ואת הדורה, הנהרות העיקריים של העיר.
פיאצה סן קרלו המרהיבה על שלל הכנסיות המקיפות אותה והפסלים המוצבים בה ופיאצה קסטלו, הכיכר המרכזית של העיר, מוקפת בתי קפה וחנויות, היכל אומנויות ושני ארמונות: פלאצו ריאל ופלאצו מדאם. שניהם שייכים לשושלת סבויה ונבחרו גם לאתרי מורשת התרבות העולמית של אונסק"ו.
אגב, פיאצה (כיכר) ופלאצו (ארמון), הן שתי המילים הפופולריות בכל עיר באיטליה, המתהדרת בכיכרות מרכזיות ובמבנים חשובים, המכונים פלאצו.
במהלך הסיור בין הכיכרות עוברים גם ליד המוזיאון המצרי, אחת האטרקציות המרכזיות בעיר, המציג ספינקסים, מומיות ומגילות פפירוס ממצרים העתיקה.
חובת ביקור נוספת היא כמובן הקתדרלה המרכזית של העיר, דואומו טורינו, ועל הדרך חוצים את ויה פו, הרחוב הרחב המוביל אל נהר הפו.
הסיור המודרך מסתיים בפורטה פלאטינה שער העיר ההיסטורי מהתקופה הרומית, הסוגר על כיכר אוגוסטוס, במרכזה ניצב פסלו של הקיסר.
כדאי להמשיך את הסיור ולבקר בתיאטרון הרומי בכנסיית סן לורנצו ולצפות בכיפתה המרהיבה, אחת החשובות בעולם. משם תמשיכו אל רחוב גריבלדי השוקק בהמון חנויות, מסעדות ובתי קפה.
אנחנו השלמנו את היום במשחק ב-Allianz Stadium של יובנטוס, שניצחה כמובן, ואם אינכם חובבי כדורגל, בתי הכל-בו ישמחו לארח אתכם, ואת הערב אפשר לסיים ב-live music bar או ב-Jazz club Torino באווירה בינלאומית.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ארמון ותצפית מעל המוזיאון

למחרת בחרנו להתאוורר ולצאת מהעיר לשתי גיחות לאתרים ייחודים: הארמון המלכותי - Reggia di Venaria Reale ולטירה ההררית בעיירה Rivoli.
ארמון ונאריה ריאלה החל להיבנות במתכונת ארמון ורסאי על ידי קרלו אמנואלה השני, דוכס סבויה, באמצע המאה ה-17, וגדל והתרחב וטופח במשך השנים.
בתחילת המאה ה-20 האתר נזנח, נחרב ונבזז, ורק השקעה עצומה של האיחוד האירופי ב-1999 החזירה עטרה ליושנה. היום כדאי מאוד לבקר בארמון המפואר ובגנים הפורחים, וגם אונסק"ו הכלילה אותו ברשימת אתרי התרבות העולמית.
הטירה המרשימה בעיירה ריבולי משקיפה על הנוף המוריק המקיף אותה מכל הכיוונים, ובתום ביקור קצר רצוי לרדת בדרך התלולה לביקור מרתק בעיירה.
בחזרה למרכז העיר טורינו הגענו אל הסמל העירוני שמתנשא לגובה של 167.5 מטרים. בקומותיו הראשונות של המבנה שוכן מוזיאון הקולנוע העירוני Mole Antonelliana, אך האטרקציה המרכזית היא עלייה במעלית לכיפת הבניין, הדומה לכיפת כנסייה, שם תזכו לנקודת תצפית איכותית במיוחד על כל העיר.
משם חזרנו למלון ללינת לילה אחרון בעיר, אך בדרך חייבים לסטות לעבר הגלידריה Alberto Marchetti Gelaterie, לעמוד בתור, לבקש לפחות שני כדורים בטעמים שונים בכוסית או בגביע, לשבת בכיכר הקטנה וללקק בהנאה לצד האיטלקים, חובבי הגלידה המושבעים.
צ'או צ'או טורינו, אריוודרצ'י. אנחנו עוד ניפגש.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהכדורגל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: